IE8 vs Google Chrome vs Firefox

area_51_member

scooterloos
Wat is jullie mening? Ik surf net even op Google Chrome en merk dat dit echt aanzienlijk sneller surft dan Internet Explorer 8. Firefox heb ik geen ervaringen in, maar ik ben nu dik tevreden met de snelheid van Google Chrome.
 
Advertisement - register to remove this

Ik gebruik op dit moment Minefield (project van Mozilla) en hiervoor altijd Firefox.

De snelheid van Minefield is merkbaar sneller dan alle andere browsers en verder is het gewoon de nieuwe Firefox met een project naam. Als je Firefox nu gebruikt en je installeert Minefield dan neemt hij automatisch je bladwijzers e.d. mee das wel handig!
 
Gebruik nu FireFox. Heb IE altijd niks gevonden... Maar ik ga zeker Minefield even proberen !

Maar zowiezo Patrick , al die bladwijzers kun je opslaan. Als je je OS opnieuw installeerd , imorteer je deze gewoon. ;)

// edit : Net geïstalleerd ! Is idd merkbaar sneller. Enige verschil wat ik kan opmerken is een +'je naast de tabbladen. :p Meer echt niet.
 
Last edited:
Ja ik bedoelde meer dat als je van Firefox naar Minefield wilt dat je dan geen backup hoeft te maken, hij laad ze automatisch in tijdens het openen van Minefield ;)

In Minefield is ook meer veranderd aan de code, een voorbeeld: TraceMonkey JavaScript word nu gebruikt als javascript module. Die is weer sneller als die van Google Chrome (die maakt gebruik van V8 JavaScript).

Vandaar dat hij sneller is, maar gewoon het uiterlijk van Firefox heeft.

Ze updaten ook echt super vaak er word dus genoeg aan gewerkt:p


Een JavaScript module test (TraceMonkey vs V8 JavaScript):
http://arstechnica.com/open-source/...vascript-engine-is-faster-than-chromes-v8.ars
 
Last edited:
In de laatste PCM staat volgens mij een uitgebreide test van IE8/FF/Chrome en volgens mij ook Opera/Safari..

Firefox heb ik altijd te langzaam gevonden, Chrome op zich wel ok maar mist nog steeds compatibility met wat sites, IE8 gebruik ik momenteel, best wel ok.
 
Ik gebruik gewoon Firefox 3.0.11, misschien Minefield eens proberen.

IE vind ik niet meer overzichtelijk, en is traag.
Firefox heeft een beetje de oude layout van IE zegmaar, dat vind ik wel fijn.
Google Chrome is wel mooi maar sommige websites die ik regelmatig bezoek kan die niet goed weergeven.
 
Warning: This is NOT A FINAL OR PRE-RELEASE VERSION. This program is provided without any guarantees of stability, so please use it at your own risk. It is recommended that you back up your profile regularly, as there may be bugs that corrupt your data. If that sounds scary, you'd probably be better off with the latest version of Firefox that you can download here.

hopelijk dat je niet die bedoelt :)


o toch zelf gezien dat het niet die was? omdat je je post delete
 
oke, hoeist gesteld met jouw engels?

die zin verteld dat als je een beta versie eng vind klinken, je beter de laatste officiele versie van firefox kan downloaden..
 
Ik zit nu op mijn telefoon dus kan niet effe snel een download link geven maar als je bent aangemeld bij ftd dan moet je daar even zoeken op minefield (of direct op een nzb zoekmachine)
 
Back
Top