hpi of niet?

jaapio

Well-Known Member
mijn blok ligt nu uit elkaar en ik ga binnenkort rijden met deze setup:

malossi MHR 70cc replica
doppler endurance pen 10
keihin 24 mm
yasuni C16
malossi MHR overrange 2006 (inclusief poulies)
delta clutch
standaard koppelingshuis
standaard vertanding

maar de vraag is nu of het beter is om een hpi te nemen of kan deze setup op een standaard ontsteking?
 
Advertisement - register to remove this

mja , waarom zo'n grote carburateur? dat zou ik me eerst eens afvragen.

opzich zou dit met een std ontsteking prima moeten lopen , alhoewel ik de c-16 ook niet perse nodig vind met een replica.

24 is iig veel te groot voor deze setup , zou maximaal een 21mm nemen..
 
24 mm te groot??

als ik deze setup laat tunen komt die 24mm dan meer in de richting?

en ik denk dat na tuning die c16 wel aansluit of niet?
 
Imo is de 24mm dan nog te groot.
Persoonlijk zou ik niet eens het geld erin steken om de cilinder te laten tunen, dan had ik voor dat geld eerder meteen een EVO oid gekocht.

Een Yasuni R doet het btw erg goed op een standaard replica, een vriend van me reed hier ook mee en dit reed gewoon erg goed.
 
24 mm te groot??

als ik deze setup laat tunen komt die 24mm dan meer in de richting?

en ik denk dat na tuning die c16 wel aansluit of niet?

mja , waarom dan niet gewoon meteen een cilinder kopen die bij de setup past??

een 24mm is gewoon erg groot , groter dan 21mm is in veel gevallen gewoon overdreven.
 
koop gewoon een hpi ,op straat is het niet perse nodig ofzo mja,std onsteking moet gewoon goed kunnen,maar als je het geld hebt ,waarom niet ? zal je vast wel merken .

ook is een c16 niet te overdreven ,als het op 50cc kan,moet het ook gemakkelijk op een mhr replica kunnen ,dus de de combinatie is niet verkeerd ofso,en zal gewoon goed lopen.

24mm op straat vind ik aan de grote kant ,21mm is voldoende.

maar het zijn allemaal jou keuzes na een goeie afstelling zal het lekker moeten lope.
 
wie zegt dat het op een 50cc goed is dan?

en komt bij , een 50cc is heel wat anders dan een 70cc , laat staan de andere 100 verschillen of hoeveel dan ook...
 
Back
Top