hpi 2003 doet hij het of doet ie t niet !!!:S:P

mikesbeta

beta project
ik heb een HPI 2003 gekocht van een vriend van een vriend :#

nu doet zich het volgende probleem voor

hij vonkt niet of soms maar

ik heb alles goed aangesloten zoals het moet

heb 2massa kabels gelegd van frame naar blok (een wordt verwijderd)

maar hij vonk maar soms altans ik had de bougie even vastgehouden om te kijken of de rotor wel goed draaide en toen kreeg ik me toch een opsodemieter ik denk oh hij vonkt ik weer bougie paar milimeter van het blok verwijderd en kicken maar toen vonkte hij niet vind het zeer wazig !

mijn theorie 1 was kabeltjes in stekkers van HPI naar cdi zaten er niet goed in veranderd weer geen vonk

theorie 2 een massakabel zit in een schroefgat naast de bobine mischien te kort bij zodat hij overvonkt naar die massakabel ?:S

wie kan mij helpen wat ik moet doen ! snap er niks meer van !
 
Advertisement - register to remove this

bougie paar milimeter van het blok verwijderd en kicken maar toen vonkte hij niet vind het zeer wazig
Vind ik helemaal niet zo wazig leg je bougie gewoon lekker op je cilinder en kijk dan eens;)
 
indd, gewoon op het blok leggen,

@ Vinnie, voorontsteking heeft toch helemaal niets te maken met of hij nu vonkt of niet,

meet anders de afstand tussen de 2 bougie-elektroden, dit moet 0.8mm zijn ongeveer

gr, martijn
 
indd, gewoon op het blok leggen,

@ Vinnie, voorontsteking heeft toch helemaal niets te maken met of hij nu vonkt of niet,

meet anders de afstand tussen de 2 bougie-elektroden, dit moet 0.8mm zijn ongeveer

gr, martijn

misschien staat die op zon rare positie dat het niet vonkt :)
dacht ooit eens gelezen te hebben dat iemand daar ook last van had..
 
Het probleem is misschien dat je een HPI 2003 hebt, daar heb ik meer negatiefs dan positiefs over gehoord
Kijk is of je hem bij jou in de buurt kan laten controleren? Misschien dat die het dan goed wilt doen
 
Back
Top