How to: Xenon inbouwen

je heb echt wel xenon voor scooters.
heb t zelf op me typhoon gehad, en moet het regelmatig inbouwen.

is ook gewoon met een regelkast, en word aangesloten via de geschakelde plus van je contactslot, en de massa op je frame.
 
weet je dan ook zeker dat dit echt xenon is,
want xenon is dus iets compleet anders dan een halogeenlamp oid, geen gloeidraad maar door ionisatie van de gassen wordt licht geproduceerd
maakt gebruik van een voorschakelweerstand die er +-23kv doorheen stuurt waardoor je gassen ioniseren,
door een wisselspanning van +-400 Hz te gebruiken verdampen alle metalen in de lamp
(hierdoor brand je lamp pas op volle sterkte na 5sec)

er bestaan namelijk ook gewoon h1/4/7 halogeenlampen waar ze wat aan veranderd hebben zodat het xenon lijkt,
en zoals het beschreven staat in 1st post heeft de topicstarter dus zo'n lampje.
heb ze ook al eens bij heuts zien liggen.
 
je heb echt wel xenon voor scooters.
heb t zelf op me typhoon gehad, en moet het regelmatig inbouwen.

is ook gewoon met een regelkast, en word aangesloten via de geschakelde plus van je contactslot, en de massa op je frame.
Goeiemiddag,

Ik lees dat je weleens xenon in een Typhoon heb ingebouwd. How?

Ik heb zelf een Typhoon,nu heb ik gezien dat er een H4 lamp in zit,maar hoe sluit je nu de set het makkelijkste aan en waar moet je eventueel op letten?

Ik hoor het graag

Thnx
 
weet je dan ook zeker dat dit echt xenon is,
want xenon is dus iets compleet anders dan een halogeenlamp oid, geen gloeidraad maar door ionisatie van de gassen wordt licht geproduceerd
maakt gebruik van een voorschakelweerstand die er +-23kv doorheen stuurt waardoor je gassen ioniseren,
door een wisselspanning van +-400 Hz te gebruiken verdampen alle metalen in de lamp
(hierdoor brand je lamp pas op volle sterkte na 5sec)

er bestaan namelijk ook gewoon h1/4/7 halogeenlampen waar ze wat aan veranderd hebben zodat het xenon lijkt,
en zoals het beschreven staat in 1st post heeft de topicstarter dus zo'n lampje.
heb ze ook al eens bij heuts zien liggen.

Kan gewoon hoor xenon, m'n broertje heeft het ook een tijdje op z'n Runner gehad, gewoon constante + met een schakelaartje ertussen en het werkt :)
 
Goeiemiddag,

Ik lees dat je weleens xenon in een Typhoon heb ingebouwd. How?

Ik heb zelf een Typhoon,nu heb ik gezien dat er een H4 lamp in zit,maar hoe sluit je nu de set het makkelijkste aan en waar moet je eventueel op letten?

Ik hoor het graag

Thnx

Als het echt H4 is, dan gewoon een setje kopen voor H4.

Je moet dan zorgen dat de lamp een constante + krijgt en je dus niet de aansluiting gebruikt die je normale lampje gebruikt.

That's it :)
 
Je constante plus haal je dan bijv van je contact of je lichtschakelaar,die andere draden die van je xenonlamp afkomen waar sluit je die op aan dan?
 
Ik ben er vandaag mee aan de slag gegaan,nu is het zo als ik de scooter start dan flikkert de lamp.

De rode draad aan de xenonlamp heb ik tussen de rode draad van me contactslot gezet,de andere 2 draden aangesloten op de stekker van de stekker die uit de scooter komt.wat heb ik fout gedaan?

Het gaat om een typhoon met H4 bi-xenon erin,5 ah accu en een 30 ampere zekering
 
En stel dan alsjeblieft wel je lamp wat lager af dan de gemiddelde scooter sjonnie, ik kom zo vaak mensen tegen die zon beetje in de bomen schijnen, niet alleen irritant maar ook nog eens gevaarlijk, en zeker met die felle Xenon lampen :)
 
Goeiemorgen,

De xenonset heeft het ff gedaan,alleen vandaag start de lamp niet op,hij flikkert ff en dan niets meer,het is goed aangesloten zoals je het moet doen,maar waar moet ik nu naar gaan kijken denken jullie,bijv de schakelaar?

Alvast thnx
Querdo
 
Ik heb sinds een paar dagen xenon op mijn Gilera Runner en het resultaat is verbluffend. Ik heb een h8 lamp in de originele koplamp met een 6000k lamp erin. Zoals hier eerder werd vermeld heb ik de - van mijn toeter gebruikt en een aparte kabel getrokken naar de accu + met een aparte schakelaar ertussen. Werkt perfect. Heb er ook een 6ah accu in gezet, maar nou heb ik één vraagje. Laat je accu wel genoeg bij als je gewoon rijdt, want de lichtspoel wordt nu bijna niet meer gebruikt, omdat de xenon via m'n accu loopt. Stuurt je dynamo dan alles gewoon door naar je accu of wordt het verspild?
 
Goeiemorgen,

De xenonset heeft het ff gedaan,alleen vandaag start de lamp niet op,hij flikkert ff en dan niets meer,het is goed aangesloten zoals je het moet doen,maar waar moet ik nu naar gaan kijken denken jullie,bijv de schakelaar?

Alvast thnx
Querdo

Ik zou je accu eens controleren, die krijgt namelijk veel voor zn kiezen bij het 'starten' van de lamp.
 
ik heb hier een bixenon set uit mn saxo liggen , deze ga ik proberen in te bouwen in een koplamp van mn neos .

Izimo , jij adviseerd dus om niet de orginele draden te gebruiken , maar om het via een externe schakelaar die direct op de accu zit te schakelen ? IN mijn geval zouden dat dan 2 schakelaars worden ivm grootlicht ?
 
Hallo mensen ik heb net een xenonset op mijn aerox ingebouwd athans geprobeerd ik heb de + en de - gewoon rechtstreeks op mijn accu(standaard) aangesloten met een schakelaar op de min en daar een zekering tussen wat doe ik fout ????? want nou als ik de xenon aanzet flikkert hij even en daarna niks meer ????????
 
Back
Top