How to polyesteren deel #2

2 nieuwe kapjes waar ik mee bezig ben:) (zitten in de afwerkfase..)

2yls8ra.jpg


ieo86q.jpg


2la7yo9.jpg
 
die grondverf moet je laten, kan zijn dat hij gaat reageren met de lak van de kap (zoals bij mij) of met de lak van de spuiter, wat 100% gebeurd.
 
Dit is gewoon spuitplamuur voor de kleine gaatjes weg te werken en te zien waar nog oneffenheden zijn. Verder worden de kappen matzwart gespoten dus moet niet zo'n probleem zijn:p
 
Ik ben bezig met het moedermodel van me voorkap.

Eerst alles goed afgeplakt met foto papier:
09072008483.jpg


Daarna, eerst heel fijn polyester weefsel gelegd in de hoeken en toen wat sterker weefsel. Dit uit laten harden en kreeg je het volgende effect:

09072008488.jpg


Ondanks het een moedermodel is was de toevoeging slechts 80 gram. En de bovenkant hoef je haast niet meer af te werken met plamuur, alleen het onderste gedeelte is een beetje mislukt!
 
Dat onderste gedeelte krijg je ook bijna niet mooi gevuld op die manier, kees :p.

Dat polyesteren blijft een leuke bezigheid, misschien dat ik er binnenkort ook maar weer aan moet geloven :+.
 
Nee, dan had ik het aan de binnenkant open moeten maken. Nu moest ik de hars erin gieten met wat matjes erbij. Maar het is toch een moedermodel dus 3kg plamuur is geen ramp. Enigste wat ik moet doen is het plat schuren met korrel 40 op de schuurmachine :W
 
Ik ga het zelf proberen. Zeg nog niet dat het gaat lukken :p ik wil dit al een tijdje doen/proberen. Ik krijg nu ook wat hulp via e-mail van wat gevorderden mensen.

Ik denk dat een dichte voorkap relatief makkelijk is om daar een mal van te maken. Dit omdat er niet veel complexe hoeken in zitten. Ook ben ik bezig met carbon en expoy hars hier een plaat van te maken, als ik eraan denk zal ik anders wel een foto plaatsen hier vanavond.
 
Kees maak hem nou niet strak met een schuurmachiene dan wordt ie gewoon niet strak :D

Luister naar je spuiter en doe het met een schuurblokje zoals het moet :p
 
Het grove gedeelte mag je wel met een schuurmachine doen. Als je de afwerking maar doet met een schuurblokje :+.
 
Ik ga het zelf proberen. Zeg nog niet dat het gaat lukken :p ik wil dit al een tijdje doen/proberen. Ik krijg nu ook wat hulp via e-mail van wat gevorderden mensen.

Ik denk dat een dichte voorkap relatief makkelijk is om daar een mal van te maken. Dit omdat er niet veel complexe hoeken in zitten. Ook ben ik bezig met carbon en expoy hars hier een plaat van te maken, als ik eraan denk zal ik anders wel een foto plaatsen hier vanavond.

Tof :)! Tis dat ik er de werkruimte niet voor heb anders was ik er ook al aan begonnen.

Denk idd dat je het een paar keer gaat verkloten, maar daar leer je t meest van :p.

Ben benieuwd naar de vorderingen!
 
Je gaat igg wel een klein beetje gezeik krijgen bij de lampen, maar daar kan je simpelweg veel kleine stukjes leggen, zo kom je er ook. :)

Vergeet niet veel lagen te leggen! Een mal trekt echt abnormaal hard aan de kap, dus er moeten zeker genoeg lagen zijn.

Imo eerst dunne polyester zodat je zeker de hoeken hebt, en dan kan je naar meer grams gaan.

succes 8)
 
@Sandor: Klopt dat was mijn bedoeling ook. Ik heb heel dun en licht weefsel liggen, dat is echt heel makkelijk in de vorm te leggen.

Wat betreft de stevigheid, ik weet het houd er ook wel rekening mee. Ik gebruik wel veel plamuur, maar in het rooster ligt +- 3/4 lagen 400 gram weefsel en is echt mega stevig, je kunt het niet meer buigen. De kop lampen heb ik gewoon vol gegoten met hars en er weefsel tussen gelegd, dat is ook echt keihard nu :p

Huidige status (ik lieg, ben eigenlijk al veel verder, koplampen voelen nu bol aan en vind het best zo :) nu rooster nog strak maken)
10072008497.jpg


Ik moet alleen nog nieuwe kwasten, roller en aceton halen. Ook moet ik kleurpigment hebben voor de gelcoat, welke kleur raden jullie aan? Gewoon wit?
 
Rood, blauw, groen, zodat je de fouten kan zien.
BTW, ik zag op je carbonplaat dat je de gelcoat uitsmeerde, je kan het ook heel erg cheap spuiten, wat velen malen beter is. Met zo'n spuitgeweertje voor op de compressor, kost 10 euro ofzo in de gamma enz..

bovenste
http://shop1.actinicexpress.co.uk/shops/Jandsfasteners/images/catalog/5pc_compkit_lrg.jpg


Binnenkort ga ik ook wat dingen bestellen, gelcoat, epoxy enz...
Bij polyservice, waar staat daar ergens de gelcoat?
die rubbers enz moet ik daar kijken?

Ga btw mijn spatbord van de nrg in 'designcarbon' maken, ding wordt rood en zwart, zal netjes staan denk:
A73915.jpg
 
Bij polyservice moet je even vragen om de prijslijst daar staat alles op.

Dat spatbord met dat carbon zal hem niet mis staan denk ik zo. Bedankt voor de tip met de spuit. Die carbon plaat is klaar alleen door de gelcoat zit er een rare waas op, zou dat aan de hoeveelheid verharder liggen?

Status voorkap:
11072008500.jpg


Nog 1 avond werk denk ik.
 
Maak eens een foto van de plaat ben wel eens benieuwd.

Hoe vond je carbon werken? Plooit het ook een beetje?

Want met de tijd wil ik toch echt wel een carbonnen kapset zelf maken.
 
10072008491.jpg


Het is best makkelijk te verwerken, maar ik snap nu wel waarom het moeilijk is om hoeken en rondingen te leggen. Een vlakke plaat maken is net zo simpel als van polyester.

Ik ga trouwens na het weekend een plaat maken zonder gelcoat, had al met een stukje geprobeerd en zag er strak uit.
 
Back
Top