How to polyesteren deel #2

moet je ff voor een euro of zo een paar van die mengbekers bij een spuiterij in je buurt halen of zo.. die bekers kunnen er tegen... en je moet je kwast schoonmaken met thinner dan kan je hem herbruiken ;) (ook na het schoonmaken in een bakje thinner zetten)
 
moet je ff voor een euro of zo een paar van die mengbekers bij een spuiterij in je buurt halen of zo.. die bekers kunnen er tegen... en je moet je kwast schoonmaken met thinner dan kan je hem herbruiken ;) (ook na het schoonmaken in een bakje thinner zetten)

Die papieren koffiebekertjes kunnen er ook tegen. En over die kwasten, zou je zoveel ''moeite'' doen voor een kwast van 60 cent. Dan heb je i.i.g. dat geknoei met schoonmaken, thinner enz. niet. Maarja dat is mijn mening. ;)
 
Nah moeite is het niet... je pakt een leeg potje en giet het half vol met thinner.. dan met je kwast een paar keer roeren en afvegen aan het randje :p niet echt veel moeite dus... en ik gebruik vaak wel een keer of 6 die kwast op 1 object..dusja moet je zelf weten.. en hier zijn de goedkoopste kwasten 1,20
 
Thiner werkt niet, het moet ander spul zijn waarvan ik nu niet meteen op de naam kom. :?


edit, gevonden, Aceton :!
 
Last edited:
en of dat thinner werkt... gewoon kwasten in de spoelerbak altijd waar de verfspuiten ook in worden schoongemaakt... werkt hartstikke goed
 
Thinner, white spirit?

Dat werkt dus echt 100% niet op hars hoor, de hars droogt niet, maar blijft wel plakkerig. igg bij mij!

Aceton vreet echt in op de hars en laat de hars samenplakken en loslaten, zo is igg je borstel volledig schoon.
 
terpentine en thinner vind ik ook niet fijn werken. Al vaak genoeg geprobeerd maar de hars word toch gewoon hard.

Aceton heb ik eigelijk nooit aan gedacht, volgende keer maar eens proberen:).
 
Probeer Aceton maar eens, je zal verbaasd zijn.

Mijn borstel zijn super zuiver altijd, alle haartjes zijn los, niks samengec(k)lit ofzo :p
 
Heey ik denk dat ik me ook eens ga wagen aan het polyestern.
Ik heb namelijk een peugeot tkr road en ik wil graag een mooie underseat erop hebben maar die zijn nergens te krijgen dus zou ik em zelf moeten maken. Heeft iemand een beetje ervaring met een peugeot underseat poly-en ?? ook toevallig voor een tkr?
foto's zijn altijd welkom
 
Wat is nou precies je vraag? :? Als er niks voor te koop is moet je toch zowiezo met een plaat polyester/purschuim/polyestermatjes enz. gaan werken. En wat voor foto's wil je hebben, van een tkr? Die zijn er niet of nauwelijks aangezien er zeer weinig mensen hun tkr optisch veranderen.

Ga eerst is op internet op zoek naar hoe polyester werkt wat het doet enz. Als je dat niet weet is het onbegonnen werk om aan zoiets te beginnen.
 
Nee ik weet hoe t werkt maar ik zou het alleen ff handig vinden om een beetje op weg te worden geholpen bijv. hoe ik het beste een mal kan maken specefiek voor een underseat (tips enz...)
 
Je moet igg geen mal maken, je moet je achterkappen demonteren, en de vorm afstrepen met een alcoholstift op een kartonnenplaat.

Die plaat hou je gewoon onder je kappen en tekent zo af. Dan knip je die vorm uit in polyestermatjes, met aan elke zijde meer ruimte zodat je alles perfect ikan schuren. en die plaat kan je dan maken op een stuk glas of hout zodat alles recht is.

Wel het hout of glas even insmeren met loswas, niveau huidcreme ofzo :p
 
bedankt

hee hartstikke bedankt maar, met achterkappen bedoel je tog spatbord en zo he.
Want dat spatbord zit vast met achterlicht enal erin dus...
Gewoon wegzagen die hap?:p
 
Zadel in me achterkap gepolyed!

Kap opschuren korrel 80:




eerst "mal" maken van kippengaas:




Dan laag polyester eroverheen:




Dikke klodders plamuur erop, werkt lekker snel;):








Na veel schuren en opnieuw plamuren en een laagje filler is dit het resultaat:






Toen was de kap strak genoeg om hem af te geven aan de mannen van L&M om er een mal van te maken en er een compleet poly kap van te maken. De opdracht was om de kap zo licht mogelijk te maken en dat is gelukt ook! Het gewicht van de kap bedraagt 1650 gram, volgens Michiel van L&M was dit lichter dan wanneer 'ie de kap van Carbon zou maken. (wat ik eerst wilde)
Eindresultaat:






Binnenkort verslagje van me binnenkap:)
 
Ik heb even een vraagje:

Ik ben bezig met me sonic voorkap, maar nu wil ik de knipperlicht gaten dicht maken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken.
Want ik ben bang als ik er een poly matje overheen leg dat het dan steeds inzakt...

Ik heb even fotos gebruik van andere sonic:

Van dit, dus hier zie je de knipperlicht gaten open.
sonicaf7ad7.jpg



Naat dit, dichte gepolyesterd en strak getrokken
33374631pm8fk6.jpg



- Zat zelf te denken de achterkant van die knipperlicht dicht maken en dan opvullen met purschuim en dan zo de juiste maat er uit te snijden en dan wat matjes er over heen...

Alvast bedankt :)
 
Lekker vol purren. Vervolgens met een mes een beetje de vorm creeëren en dan par poly erover. Dan plamuren.
 
Zou t niet zo doen. Kippengaas erachter oid , of stuk carton , zodat het ergens heeft om tegen aan te leunen. Verder zou t wel goed kunnen. :)
 
Back
Top