How to polyesteren deel #2

ja, was voor jouw bedoelt. :)

Overweeg je zelf niet op grondlak te spuiten? Grondlak hoeft toch niet strak gespoten te worden omdat het toch geschuurd moet worden.

Wel overwogen, maar het kost me niet veel, en de dikte van de laag die ze erop spuiten is ideaal om kleine foutjes eruit te kunnen schuren. Het hoeft niet strak, maar als het al strak is hoef je minder te schuren.

Ze zetten hem altijd even in een nevel laag zwart als correctielaag, daarin schuur ik hem met waterproof korrel1200 glad en is de kap klaar:).
 
Ik ben met Jos en Arthur nu de andere helft van me kap aan het vacuum trekken, gaat lekker tot nu toe de bleeder zit lekker vol met hars. Word denk wel de lichtste helft die ik gemaakt heb! Heb ook filmpjes, kwak ik wel even hier neer morgen :)
 
Ik heb bij polyservice een pot 1-component zeer vloeibare hars meegekregen. Ziet er goed uit. Als ik de volgende keer op voorhand weet wat ik moet hebben bestel ik het bij jou kees.
 


Een afdankertje van Kees over kunnen nemen. Mooi prijsje :*
Er zitten wat vage plekken op, wat kraterjes van luchtbellen etc..
maar het valt reuze mee. De overlappingen zaten vooral daar waar nu wat gaten zitten.

Het geringe gewicht is echt bizar...het is deels doorzichtig.. het lijkt wel papier.
Heel vet dat je zoiets nog kan maken met zoweinig vezel.
 
hallo
ik heb nu een puch maxi met zon stang ertussen gelast dus dat wil ik nu gaan afwerken en een paar kleine gaatjes opvullen (3mm ofzo). welke plamuur heb ik nodig? ik wil het kunnen gebruiken voor staal en plastic (het liefst van alabastine of iets wat ze bij de formido of praxis hebben)
alvast bedankt
 
Mijn polyester/Plamuur werk :7


rkx0ee.jpg



fe01te.jpg



Daarna 100% polyesterkappen laten maken bij CMP
De gehele kappenset weegt evenveel als de Model voorkap :D


hsjcs2.jpg
 
hallo weet niet als ik dit juist post hier maar had een probleem ik heb een scheurtje in mijn bumper als ik hem nu eerst aan elkaar smelt met een soldeerbout en drna polyester matje aan de binne kant doe zal dit dan voldoenden zijn? en hecht de poly voldoende aan de bumper?

m.v.g
 
hallo weet niet als ik dit juist post hier maar had een probleem ik heb een scheurtje in mijn bumper als ik hem nu eerst aan elkaar smelt met een soldeerbout en drna polyester matje aan de binne kant doe zal dit dan voldoenden zijn? en hecht de poly voldoende aan de bumper?

m.v.g

Ik zou de buitenkant afplakken van de bumper. Vervolgens de binnenkant grof opschuren (korrel 80 bijv) en dan met epoxy hars de naad vullen en 1 laagje 300 gram glasweefsel erachter leggen voor de stevigheid. Polyesterhars hecht zeer slecht aan dat soort kunstof!
 
wie weet of spuitplamuur reageerd op polyesterhars?

heb namelijk alweer een mal gemaakt en er kwam weer spuitplamuur mee op de mal:( ?

kan ik wel een primer gebruiken op de kap waar ik de mal op ga lamineren?
reageerd die niet?
 
Ik zou de kap even in een 2 komponenten lakje spuiten als je toch aan het spuiten bent :) Krijg je ook meteen een strake / gladde mal!
 
Ik heb een aantal foto;s van de bouw van onze carbon zonneboot. Iemand die daar intresse in heeft?

Ik ook! Heb vorig jaar een hele tijd bij die speedboot op zonne-energie staan kijken, stond bij mijn vorige stageplek. leuk ding, slechte afwerking.
Waar regelen jullie je spullen? jacco bouwmeester?
En dan met sprint gebouwd? of wet lay up/vacuumbaggen/oven?
(zit zelf in de composiet bootjes ;) )
 
Ik kan mijn voorkap niet meer goed vast maken er zijn ophangpunten stuk van het voorkap hoe kan ik dat beste maken ..?
 
Hoelang kunnen jullie met je polyesterhars smeren? Bij mij was het vandaag na 10minuten gedaan, steenhard en behoorlijk heet.

Hoe wegen jullie die 2-3% verharder af?

Voor de duidelijkheid, ik heb alles van hetzelfde merk(Protecton) en stap voor stap gevolgd wat op de verpakking staat. Op de maatbeker bij de polyesterhars staat: 2 dikke lijnen van 6cm op 100g hars, wat denken jullie daarvan?

Alvast bedankt
Poly noob:)
 
Hoelang kunnen jullie met je polyesterhars smeren? Bij mij was het vandaag na 10minuten gedaan, steenhard en behoorlijk heet.

Hoe wegen jullie die 2-3% verharder af?

Voor de duidelijkheid, ik heb alles van hetzelfde merk(Protecton) en stap voor stap gevolgd wat op de verpakking staat. Op de maatbeker bij de polyesterhars staat: 2 dikke lijnen van 6cm op 100g hars, wat denken jullie daarvan?

Alvast bedankt
Poly noob:)

Ik zou gewoon hars met cobaltversneller pakken. Dit zijn de profesionelere harsen, o.a. verkrijgbaar bij prof. verf winkels, etc. Dan is je verharder ook vloeibaar en kun je dit met een injectiespuitje redelijk precies doseren, en komt de kwaliteit zeker ten goede, sowieso is teveel harder (bijna) nooit goed!!
 
Back
Top