How to polyesteren deel #2

DG, ik heb hier nu een kap die door jou gemaakt is (de oude van Ben). Maar nou heb je aan de binnenkant een kit gebruikt (zwart). Kan je me mischien vertellen hoe dit spul heet?

Alvast bedankt,
 
ja van die zwarte epoxy kit of zo... hebbe ze op me werk ook.. maar is mij ook weinig bekend over. als het droog is lijkt het wel een soort glas
 
Het is geen kit. Kit is elastisch en dat is nou niet een eigenschap die je bij polyester wilt hebben. Het is inderdaad een epoxy. Je hebt het in verschillende vormen, de normale en de superfast, wat op droogtijd slaat. Het is een 2 componenten epoxy wat via een mondstuk automatisch gemengd word, dus fouten zijn onmogelijk als het gaat om mengverhoudingen.

Het is enorm duur dus alleen aan te raden als je er de portemonnee voor hebt.
 
ja klopt .. zitten van die spuittuutjes bij met zo'n spiraaltje.

Wat kosten die dingen dan per patroon? Ik kan ze namelijk gewoon gratis gebruiken.
 
ja klopt .. zitten van die spuittuutjes bij met zo'n spiraaltje.

Wat kosten die dingen dan per patroon? Ik kan ze namelijk gewoon gratis gebruiken.

Wat doet het er dan toe wat ze kosten:). Ze worden ingekocht op je werk dus dan kan je er vast zelf wel achterkomen.

Ik hou me verder niet bezig met prijzen. Kwaliteit kost geld.
 
Kost niet veel, denk dat je met 20 euro al een setje hebt met
hars, matjes, verharder, potje en kwastje (die beide na 1 keer al kaduk zijn).

en plamuur kost ook niet veel, denk ongeveer 15 euro voor een grote pot.
 
Klaar voor lekker dikke loag spuitplamuur 8)

21vhn5.jpg

1zzl3y1.jpg

ouo76s.jpg

16ao0bd.jpg

w8xo20.jpg

2qmqjb4.jpg
 
Last edited:
gebruik je hars en kan je best 2 matjes gebruiken,
dat je die 2e toch helemaal wegschuurt, dat negeren we maar even. :p


Maar gebruik je 1 mat,, met epoxy, dan heb je echt stevige shit, gebruik je dan nog een kevlar of carbon matje, nou dan is het helemaal niet meer kapot te krijgen. kost wel wat meer per m². dat is bijzaak :+

glasmat is lastig met epoxy, is glasmat zit een oplosmiddel(poeder of vaste hars vorm) die oplost in styreen,het hoofdbestandsdeel van polyesterhars, waardoor het een stuk makkelijker werken wordt. als je epoxy gebruik raad ik een weefseltje aan, of een legsel als het echt sterk moet zijn. je kan scooterkappen trouwens prima lijmen, stuk makkelijker ;)
en carbon zou ik niet gebruiken met een reparatie, schuur je zo kapot. kevlar kom je bijna niet doorheen met schuurpapier(of normale schaar ;) ) dus das ook lastig met reparaties.
 
glasmat is lastig met epoxy, is glasmat zit een oplosmiddel(poeder of vaste hars vorm) die oplost in styreen,het hoofdbestandsdeel van polyesterhars, waardoor het een stuk makkelijker werken wordt. als je epoxy gebruik raad ik een weefseltje aan, of een legsel als het echt sterk moet zijn. je kan scooterkappen trouwens prima lijmen, stuk makkelijker ;)
en carbon zou ik niet gebruiken met een reparatie, schuur je zo kapot. kevlar kom je bijna niet doorheen met schuurpapier(of normale schaar ;) ) dus das ook lastig met reparaties.
Ga ergens anders lekker speciaal doen :+




;)
nou waar wacht je nog op :p ?
Spuitmannetje moet het nog komen ophalen, en dat gebeurd enkel op een zaterdag.
 
uiteraard, ik meende het ook niet met die smileys enz :*

@ DSO slider, als ik iets heb geleerd is het, dan wat uit een spuitbus komt rotzooi is en totaal niet dekt. Vandaag dat ik het dus professioneel laat doen. Voor 25 euro ga ik niet lopen sukkelen. 8)
 
Nee uiteraard dat professionele lak beter is ;) Ik gebruik zelf ook geen spuitbus zooi..alleen voor een zwart neveltje op m'n grondverf voor het schuren... ik zei alleen even dat het 'ook' kon..omdat niet iedereen proffesioneel spul tot z'n beschiking heeft of er mee kan werken.

:)
 
Waar mag je die hars en verharder in mengen? Ik had zo`n polyster pakketje gekocht in een kokertje. Ben wezen die hars erop aan het smeren, maar het was binnen 7 min al stock hard. Nou heb ik de andere kap nog niet kunnen doen..
Maar de hars moest ik in een plastic bekertje mengen, alleen dat bekertje begon wat te reageren en dat spul was gloei heet! En een damp wat eraf kwam..
 
Mischien wat minder verharder gebruiken dan? Als het begint te roken enz. heb je echt veelste veel verharder gebruikt....
 
Back
Top