Hooge stroom

nayonowe

Well-Known Member
Hi,

Ik heb mijzelf zojuist geregistreerd op het forum, omdat de zoekfunctie mij niet kan helpen met mijn vraag.

Ik heb hier een 4-takt snorscootertje staan (Jiajue).

Nou heb ik daar de laatste tijd wat problemen mee om elektrisch te starten.
Nieuwe accu erin gedaan en het ging een tijdje goed, nu begint het weer opnieuw.
Als ik de contactsleutel omdraai dan vraagt de scooter gelijk al 1A aan stroom.

Starten is simpelweg niet mogelijk, compressie is er wel maar hij start niet door zeg maar.

Als ik de kickstarter gebruik dan werkt ie na 1-3x kicken wel.

Als ie eenmaal gestart is dan meet ik de spanning bij de accu 13,22Vdc

Iemand enig idee?
 
Advertisement - register to remove this

ik ken deze scooter niet maar 1A hoeft niet persee verkeert te zijn.
Wat je zou kunnen doen om de "verbruiker(s)" te achterhalen en of deze belasting terrecht is, is 1 voor 1 de connectoren van de verschillende elektrische onderdelen los te trekken.
Indien de stroom dan ineens fors afneemt heb je de "grootverbruiker" te pakken.

Wat is de spanning van de accu op het moment dat je de scooter op contact zet en er al 1 Ampere getrokken wordt?

Er kunnen een aantal zaken aan de hand zijn:

1. de accu is slecht of niet goed opgeladen, de spanning zakt dan heel snel en de startmotor kan hierdoor niet zijn volledig koppel ontwikkelen.
2. je hebt in de bedrading een overgangsweerstand door een los contact of oxide vorming, over deze overgangsweerstand verlies je dan ook weer een aantal Volts waardoor de startmotor niet de volledige spanning krijgt en dus ook niet zijn volledig koppel kan ontwikkelen.
3. Het contact van je startrelais is verbrand en maakt hierdoor slecht contact, dit is ook weer een overgangsweerstand waardoor je startmotor niet de volledige spanning krijgt en zijn volledig koppel niet kan ontwikkelen.
4. de startmotor zelf heeft een sluiting in 1 van zijn wikkelingen waardoor deze niet het volledig koppel kan ontwikkelen.
5. de startmotor maakt een slechte massa, dit valt eigenlijk ook al onder punt 2 maar voor de volledigheid/duidelijkheid vermeld ik het nog eens apart.
 
Back
Top