hoi vraag over sprint en race

bekaort

Well-Known Member
hey

ik vraag me namelijk af wat ik moet doen om scooterrace te rijden in plaats van sprint ik vraag me af wat de regels zijn en met wat er zoal mag gereden worden want ik heb namelijk sprintblok maar ik wil die blok gebruiken om scooterrace te rijden dus hier effen vlug men setup

malossi speed 7t tuned
dpr uitlaat
28mm carbu
hpi binnenrotor
polini vertanding
malossi koppeling
vario polini
polini v snaar
malossi kelk
 
Advertisement - register to remove this

hey

ik vraag me namelijk af wat ik moet doen om scooterrace te rijden in plaats van sprint ik vraag me af wat de regels zijn en met wat er zoal mag gereden worden want ik heb namelijk sprintblok maar ik wil die blok gebruiken om scooterrace te rijden dus hier effen vlug men setup

malossi speed 7t tuned
dpr uitlaat
28mm carbu
hpi binnenrotor
polini vertanding
malossi koppeling
vario polini
polini v snaar
malossi kelk

regelementen voor Nederland staan op www.sobw.nl en www.stichtingsbo.nl

Belangrijkst is dat je er een 19mm carburateur opzet en remklauw + olie pluggen borgt.
 
daarnaast val je met een 7T blok altijd in een Open klasse, waar je niet aan deel mag nemen zonder rij ervaring.

kijk even op de sites die Bart aangeeft, daar vind je de reglementen van beide organisaties :)

er komt wel een stuk meer bij kijken dan alleen een blok op bouwen..
denk ook aan beschermende kleding zoals een race pak, handschoenen, laarzen, motorhelm en een rugprotector.
 
maar mocht je een keer willen proberen er zijn altijd wel mensen met een extra overall en laarzen om een keer te trainen/rijden op je scooter
 
Wat ik mij afvroeg. ik heb een 180cc wat is daarvoor mogelijk? heb al een pak etc. en mn vering en banden/remmen zijn ook prima.
 
Back
Top