1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Hoge KM stand of niet?

Discussion in 'Quick Forum' started by TREW, 13 September 2008.

  1. TREW

    TREW New Member

    Joined:
    13 September 2008
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ey allemaal, ik ben net 16 geworden en ga een 2e hands scooter kopen.
    ik ben deze op het oog:

    Merk: Aprilia
    Type: SR 50 GP1
    Bouwjaar: September 2003
    KM.Stand: 15.000
    Prijs: 1000,-

    Dit is een occasion bij een dealer dus waarschijnlijk krijg ik ook garantie.
    mijn vraag is: is dit een goede koop? en Wat is nou een hoge KM stand? (algemeen en voor deze scooter)
     
    #1
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. StefanM.ark

    StefanM.ark New Member

    Joined:
    16 April 2008
    Messages:
    118
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    te hoge km stand, en vraagf dit voortaan niet meer.
     
    #2
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    15,000 is niet echt hoog..
     
    #3
  6. arnout@aerox

    arnout@aerox New Member

    Joined:
    2 March 2004
    Messages:
    262
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Is idd niet hoog, ligt er natuurlijk altijd aan hoe er mee gereden is... Ik deed m'n Aerox weg na 27.000 km en rijdt nu nog steeds probleemloos met originele cilinder etc..
     
    #4
  7. TREW

    TREW New Member

    Joined:
    13 September 2008
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Net dat extra beetje hulp nodig over vragen die al eens eerder zijn gesteld? Stel ze dan hier of gebruik de Search.

    waarom niet vragen?
     
    #5
  8. arnout@aerox

    arnout@aerox New Member

    Joined:
    2 March 2004
    Messages:
    262
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0

    Waarom is dit te hoog?
     
    #6
  9. Sandor

    Sandor ******

    Joined:
    14 September 2005
    Messages:
    3,934
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Stefan is gewoon een mongool, alleen al dat "en vraag dat heir niet meer" slaat al op niks.
     
    #7
  10. TREW

    TREW New Member

    Joined:
    13 September 2008
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    en is 1000,- eigenlijk duur ,normaal,goedkoop voor deze scooter met deze KMstand enzo?
     
    #8
  11. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    dat is mits ie goed en en netjes niet duur nee..
     
    #9
  12. StefanM.ark

    StefanM.ark New Member

    Joined:
    16 April 2008
    Messages:
    118
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    offtopic - klep dicht kneus

    ontopic -

    Voor dat geld kan je minder km op de teller krijgen naar mijn mening. Kijk als hij goed onderhouden is, okay. Maar dat kan ik niet zien.

    En over dat 'vraag het hier niet meer'

    Omdat je het gewoon kan opzoeken.

    Srry dat ik het zo naar zij hoor

    edit/ Aan de andere kant, als je er gewoon garantie bij krijgt en de scooter is en goede staat is het wel een goeie deal.
     
    #10
    Last edited: 14 September 2008
  13. asfaltmaffia

    asfaltmaffia Veni, vidi, vagina..

    Joined:
    9 December 2007
    Messages:
    487
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    mwah ik rij rond met 37000 op de teller en hij loopt nog als nieuw het kan nog gekker dus
     
    #11
  14. Erhamdi#

    Erhamdi# Mij pak je nooit...

    Joined:
    25 August 2008
    Messages:
    165
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Maar hangt ook van wel type blok je er onder hebt als er een ditech onder zit zou ik hem niet kopen maar als er nou minarelli\piaggio op zit is het wel goed.
     
    #12
  15. TREW

    TREW New Member

    Joined:
    13 September 2008
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Wat is het verschil tussen een DI-Tech en een minarelli\piaggio blok dan eigenlijk?

    (@StefanM.ark ; als ik het mag vragen :henko:)
     
    #13
  16. Anne

    Anne mannelijke versie

    Joined:
    18 November 2005
    Messages:
    3,381
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    :p

    volgens mij is di-tech zuiniger en betrouwbaarder, maar heb er geen ervaring mee ofzo maar dat werd wel gezegd toen het werd geproduceerd aantal jaar terug

    voor mina en pia heb je wel veel onderdelen, in de zin van; mocht er iets kapot gaan, kan je het goedkoop 2e hands kopen en vervangen

    di tech is volgens mij lastig, ook met opvoeren
     
    #14
  17. asfaltmaffia

    asfaltmaffia Veni, vidi, vagina..

    Joined:
    9 December 2007
    Messages:
    487
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    lees dat er vaak problemen waren met het ditech blok
    Weet niet hoe dat zat precies het had geloof ik met de injectie te maken
    Oja ik rijd trouwens op een peugeot sf 2 lc
    Draai ong 200/250 km per week er mee
    preventief word de overbrenging vervangen achter
    en de cilinder
    dan kan die nog wel wat kilometers er tegen
     
    #15
  18. TREW

    TREW New Member

    Joined:
    13 September 2008
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    k thnx voor de antwoorden.
    maar kheb nog een vraag, ik heb namelijk gehoord dat je vaak bij dealers garantie krijgt op overjarige scooters. Maar wanneer is een scooter nou overjarig?
     
    #16
  19. Just Me

    Just Me Tauris

    Joined:
    17 November 2006
    Messages:
    299
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    overjarig is 50 jaar oud ?:p heb zelf nog nooit gehoord van overjarig.

    Je hebt dealer garantie en je hebt bovag garantie.

    Dealer garantie zit op scooters waarvan de dealer er de vertrouwen in heeft om garantie op te geven, moet er wel bij zeggen dat niet alle dealers zo werken.

    Bovag garantie zit standaard op scooter die dacht ik 500 euro of meer kosten, dit is wel alleen bij bovag dealers.

    Tevens is garantie altijd al een grote discussie van wat er nou wel en niet onder valt.

    15.000 km vind ik personelijk veel voor een scooter en zal er ook gelijk even uitleg bij geven: goed onderhoud wordt vaak vergeten bij mensen en gaan pas naar de dealer als er iets kapot is / echt vervangen moet worden. Tevens weet je nooit hoe er mee om is gegaan door de oude eigenaar.

    Ik heb al vaak zat pia / mina blokjes voorbij zien komen voor een revisie met 10 / 20 k er op.

    Di tech is opzich lekker zuinig maar als er een probleem mee is, dan moet je een dealer hebben die er verstand van heeft en 8 van de 10 keer aardig wat geld mee nemen.

    Peugeot is goed zolang je het standaard laat :p ik heb een sp1 gezien met een echte stand van 120k op de teller. Dat kwam mede door goed onderhoud / goed schoon houden / en stond altijd binnen.
     
    #17
  20. asfaltmaffia

    asfaltmaffia Veni, vidi, vagina..

    Joined:
    9 December 2007
    Messages:
    487
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    ik zal je eerlijk zeggen de mijne is door de vorige eigenaar ook goed onderhouden
    Ook altijd binnengestaan
    en elke dag 50 km gedraaidt minimaal
    De kappen wqaren in die tijd alleen maar schoongemaakt en de voorvork en zo niet meegenomen
    heb zonder gekheid bijna een een halve emmer voor en achter weggehaald en een bak roest op de vork
    En in die 2 jaar dat ie elke dag 50 km minimaal reed is er niks aan kapot gegaan wat ernstig is
    Ondanks dat ie rond de 80 rijd op de teller
    Alleen standaart dingen zoals accu bougie en carb schoonmaken
    Dus het kan wel
    Hij liep bij aankoop nog als nieuw
    En ondanks dat ie altijd bij dealer is geweest veel achterstallig onderhoud geconstateert
    had maand voor aankoop nog een beurt gehad ter waarde van ong 100 euro en een nieuwe accu
    Wat vond ik nog vario die niet helemaal fris was een 20 maten te kleine sproeier
    achterveer en voorveer lek of versleten
    vork die door het vuil wat vast zat
    en een zwaar vervuilde startmotor
    + een accu die bijna 17 v had
    maar nu is alles goed staat hier altijd buiten
    en krijgt ter preventie een fris tandwielensetje achter
    Dus ja de dealer is ook niet altijd goed
     
    #18
  21. Ramon

    Ramon Ferrari

    Joined:
    9 August 2003
    Messages:
    2,657
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Warned! Houd je een beetje in voortaan.
    Bij nog zo'n reactie kun je 2 weken met vakantie!
     
    #19
  22. MelandriRacer

    MelandriRacer SR EVO²

    Joined:
    23 June 2006
    Messages:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    het is een gp1 dus zal hoogstwaarschijnlijk een ditech zijn. (vraag dit even na)
    ditech wil zeggen dat het een injectie scooter is en deze dus (meestal) stiller en zuiniger is.
    15000 km is voor een ditech hoog (mits die goed is onderhouden)
    meestal is het bij ditechs zo dat ze alleen worden gemaakt als er iets kapot is (meestal slecht of niet starten) de meeste ditechs krijgen problemen rond de 15 a 20000 waarna de een op het ander probleem volgt.
    ik raad je dus aan om alleen een ditech te kopen als je zelf af en toe onderhoud kan doen, en of je maandelijks je scooter langs de dealer brengt.
    laat ook even weten bij welke dealer je de scooter hebt gezien.

    als die bij x-scooter staat raad ik het je af,
    ik kom dagelijks bij scooter/brommer dealers.
    deze hebben allen slechte ervaringen met x-scooter
     
    #20
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page