Hoeveel toeren draaid een Athena Racing ?

Status
Not open for further replies.

Spirit_Nickytj

Well-Known Member
hallo , kheb een vraagje hoeveel toeren draaid een Athena Racing 70cc alu cilinder op een minarelli vertikaal blokje ?

kheef jullie verder nog ff de setup door

-70cc Athena Racing alu Ac
-Mhr malossi Rhq 10pen
-Bidalot c20
-Stage 6 V-force Inlaatsetje
-Sellectra italikit
-Skf c4 Lagers Kunstof kooi
-Polini Super Speed Controle
-Polini 2g + Stage 6 koppelhuis
-polini Vertanding 13/44
-21 mm Dell Orto
 
Advertisement - register to remove this

De ac versie is slomer getimed dan de lc, daarom is de C20 wat overdreven, ga er maar vanuit dat de cilinder met een C16 beter loopt en circa 12.500 á 13.000 toeren draait op top.
 
Het is toch niet zo hoe meer toeren een cilinder draait hoe meer vermogen hij heeft? Veel meer zal die cilinder toch niet draaien om goed te lopen?
 
Nee dat is niet zo... Maar elke cilinder is anders en werkt beter bij een ander toerental. Dit is wat ik ervan weet.. Zullen wel mensen reageren die er kaas van hebben gegeten.
 
Het is toch niet zo hoe meer toeren een cilinder draait hoe meer vermogen hij heeft? Veel meer zal die cilinder toch niet draaien om goed te lopen?

dat weet ik ook wel ,maar kwil weten hoeveel maximaal rpm een athena draaid , want kvind 11880 rpm toch wel hoog ,en kzou niet willen dat hem vastloopt begrijp je
 
dat kun je onmogelijk zeggen, elke setup reageerd anders.

bovendien mag je een verticale motor al niet vergelijken met een ander blokje , ook niet met een watergekoelde ,en ik denk niet dat er al te veel mensen ervaring hebben met EXACT dezelfde setup op een verticale motor.

maar al moet je ook niet gaan vergelijken , zet het ding op de testbank en kijk wat ie doet , DAN pas kun je zien wat er gebeurd.

een c-20 KAN wel goed lopen hierop , als je de cilinder maar aanpast op de uitlaat , evenals de rest. ik ga er ook vanuit dat een Racing AC voor verticaal erg laag getimed is.
 
en wat als ie dat dan niet doet? ;)

niks moet..

en wat ie draait draait ie , daar moet je het mee doen.

haha:p bij mij zonder deftig afstelling van vario en koppeling ,draade de athena 9900 rpm volgas , ff deftig gaan afstelling , draaid al 11880 rpm vol gas dus als hij meer dan 10000rpm moet is het toch haalbaar :d
 
en wat als ie dat dan niet doet? ;)

niks moet..

en wat ie draait draait ie , daar moet je het mee doen.

Als ie dat niet deed zat ie niet in zijn powerband, is toch vanzelfsprekend...

Natuurlijk kon ik hem meer toeren laten maken, met mijn dpr ipv. mhr uitlaat moest ik hem tegen de 12000 toeren laten draaien voor hij wat pk's wou scoren en dat waren er nog minder dan bij 11000toeren met de mhr uitlaat dus eigenlijk was dat volgens mij toch een beetje teveel van het goede voor een getunede athena racing dan nog.

Natuurlijk zal dit bij hem nog anders lopen maar voor mina vert moet je blij zijn met de informatie die je vind :D
 
imo moet je gewoon wat gaan doeneken naar vermogen , je moet zelf bepalen wanneer je tevreden bent met het toerental in verhouding tot het vermogen.

wat een ander draait heb je eigenlijk weinig mee te maken.

elke setup draait anders ,dus eigenlijk is een discussie over welk toerental een bepaalde setup moet draaien gewoon een loos iets..
 
Als ie dat niet deed zat ie niet in zijn powerband, is toch vanzelfsprekend...

Natuurlijk kon ik hem meer toeren laten maken, met mijn dpr ipv. mhr uitlaat moest ik hem tegen de 12000 toeren laten draaien voor hij wat pk's wou scoren en dat waren er nog minder dan bij 11000toeren met de mhr uitlaat dus eigenlijk was dat volgens mij toch een beetje teveel van het goede voor een getunede athena racing dan nog.

Natuurlijk zal dit bij hem nog anders lopen maar voor mina vert moet je blij zijn met de informatie die je vind :D

uhu , nie veel sprinters kijken om naar Ac vertikale blokjes ( vandaar dat ik nieuw projecjte op strat met Lc hori blokje:p om toch dat beetje meer power te krijgen) ,kben tevreden met de info die ik krijg dus kan close
 
je mag mij eens bidalot c20 voor verticaal tonen als je die hebt ;)
zal wel een s2 zijn?

Ik zit met vergelijkbare setup ook tegen de 12.000 rpm aan, dan presteert ie gewoon het best :)
 
idd
haal je snaar er maar uit
het is zulke bullshit dat je zoveel mogelijk toeren moet hebben
wie zegt dat het goed loopt als je mega veel toeren loopt
compleet nutteloos.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top