Hoelang duurt het voordat wok wordt verwerkt?

Kan allemaal goed zijn maar je koopt een scooter die wordt verkocht als een 45 kmpu tweewieler met, naar ik aanneem, een typegoedkeuring in Nederland.
Deze scooter hoort geen kilometer sneller te rijden want er is immers een typegoedkeuring afgegeven.
Je gaat ermee terug omdat de scooter veel te hard rijdt en de dealer zegt dat hij er verder niks meer aan kan doen om de scooter streetlegal te maken.
Dus eigenlijk hebben ze je iets geleverd wat niet aan de legale voorwaarden voldoet en jij probeert nu het probleem zelf op te lossen.
 
Als je Safe wil rijden , je Scooter goed afstellen , of met een DEEL Scooter gaan rijden .
Felyks , Go , Check
Anders niet Janken als je gepakt word , ( ik weet het ,,, rijd zelfs ook te snel )
 
Kan allemaal goed zijn maar je koopt een scooter die wordt verkocht als een 45 kmpu tweewieler met, naar ik aanneem, een typegoedkeuring in Nederland.
Deze scooter hoort geen kilometer sneller te rijden want er is immers een typegoedkeuring afgegeven.
Je gaat ermee terug omdat de scooter veel te hard rijdt en de dealer zegt dat hij er verder niks meer aan kan doen om de scooter streetlegal te maken.
Dus eigenlijk hebben ze je iets geleverd wat niet aan de legale voorwaarden voldoet en jij probeert nu het probleem zelf op te lossen.
Dat is prima samengevat..
Sterker nog..
Ik ben afgelopen week nog bij die zaak geweest om te vragen of er inmiddels al een oplossing gevonden is voor dit probleem..
Dat was er niet en toen ik opperde dat ik deze scooter dan wel in wil ruilen voor een andere (uiteraard met bijbetaling), en de verkoper/eigenaar zei dat ze momenteel niets inruilen omdat ie al zoveel scooters heeft staan....

Ik heb de neiging om juridische stappen te ondernemen, maar dat is weer zo'n gedoe en kost of je nu wint of verliest altijd geld en tijd... Waar ik geen zin in heb..
Naar de politie bellen en vragen of ik vrijwillig op de rollerbank mag omdat ik geen gezeur wil en dan met de rekening/bekeuring naar die zaak gaan?

Een deelscooter hebben we hier niet in de regio en is sowieso geen optie...
En janken doe ik zeker niet.
Ik wil gewoon legaal rondrijden en 45 km is prima.
Ik ben gewoon genaaid door die zaak.
Wat moet ik dan doen? Met een paar maten langs gaan en mijn geld terug eisen en een hoop stennis maken ?

Lijkt me ook geen goede optie..
 
Hoezo zou volgens de dealer een varioring niet werken? als de vsnaar niet hoger komt dan kan je blokje ook geen snelheid maken. varioring zou m ongeveer met 15kmu terugvoeren, ofwel de oplossing voor jouw probleem.
 
ik zelf zou met zo'n "probleem" de luchttoevoer afknijpen. (dit is juist wat mensen die sneller willen omgekeerd toepassen.)
alles wat je met (alleen) je vario gaat oplossen, kan in overtoeren resulteren.
 
Hij zal toch niet meer toeren gaan draaien dan dat de motor nu doet?
als die scooter nu al te hard gaat, heeft hij vermogen over. als je hem in zijn overbrenging gaat begrenzen bestaat die kans dat hij inderdaad harder gaat draaien (niet per sé tè hard) maar dan vooral zoals @Instnt uitlegt: om niks: alleen slijtage, herrie en brandstofverspilling.
 
Ik ga er van uit dat de toeren af fabriek begrensd/beveiligd zijn op X toeren en dat de motor daar niet overheen zal gaan en dus dezelfde toeren draait als nu.

Je veranderd de overbrenging verhouding dus zal hij op een lagere snelheid dezelfde toeren draaien als voorheen.

Als er af fabriek geen begrenzing in de software zit dan gaat de toeren idd omhoog maar dan zal de snelheid ook weer hoger worden.
Post automatically merged:

Dit is trouwens allemaal wel heel erg off topic zie ik nu :)
 
Back
Top