1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Hoe schakel je met een pitbike/dirtbike ??

Discussion in 'Pitbikes' started by kelvinjaarsma, 25 March 2012.

  1. kelvinjaarsma

    kelvinjaarsma New Member

    Joined:
    25 March 2012
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Hallo ik ben vanplan om na mijn verjaardag een pitbike/dirtbike te kopen
    ik dachte aan een 125 cc maar 2 takt of 4 takt weet ik niet O-)
    Maar wat is makkelijker met schakelen en hoe schakel je ???

    Pllss help ??
     
    #1
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. Vinnie

    Vinnie Active Member

    Joined:
    1 June 2004
    Messages:
    7,156
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    als je dat niet eens weet, is het dan verstandig of van je verjaardag centen een pitbike te kopen? Als je niet weet wat je doet sloop je zo'n ding in no-time.

    schakelen is hetzelfde als bij een motor.
    1e versnelling is omlaag, de rest is omhoog. Vrij zit dus tussen de 1 en 2 in
     
    #2
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. ronnyracingteam

    ronnyracingteam Ronny Himself

    Joined:
    10 July 2006
    Messages:
    1,658
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Vinnie,

    Slecht advies hoor.
    Bij die pitbikes weet je nooit hoe de versnellingen liggen.
    Dikwijls zit N helemaal ONDERAAN en ga omhoog door 1 - 2 - 3 - 4

    Maar dat is sterk merk (van het blok afhankelijk) afhankelijk.
     
    #3
  6. ronnyracingteam

    ronnyracingteam Ronny Himself

    Joined:
    10 July 2006
    Messages:
    1,658
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Hoe schakel je het veiligst:
    gas dicht -> Koppeling in -> Versnelling wisselen -> koppeling los -> Gas open

    Dat is het idee.
    Verder zul het wel merken eens je aan het rijden bent.
     
    #4
  7. Vinnie

    Vinnie Active Member

    Joined:
    1 June 2004
    Messages:
    7,156
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    oke my bad :)
    nam aan dat het op dezelfde manier ging als op de motor. Wat ik bij de racerij ook regelmatig zie op pitbikes,.
     
    #5
  8. kelvinjaarsma

    kelvinjaarsma New Member

    Joined:
    25 March 2012
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    het is misschien niet handig maar ik koop eerst een 2e hands en men vader wil me het wel leren dus das wel fijn :)

    en ik heb ook al een beetje rondgekeken maar er zijn ook automaten dus ik denk dat ik daar voor ga :p

    maar alsnog bedankt m.v.g kelvin
     
    #6
  9. ronnyracingteam

    ronnyracingteam Ronny Himself

    Joined:
    10 July 2006
    Messages:
    1,658
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Automaten zijn er niet.
    Semi-automaten wel ;)
     
    #7
  10. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    lijkt mij handiger om 1 omhoog te hebben en rest naar beneden @ racer :p
     
    #8
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page