Hoe duur ongeveer?

crazybond700 said:
En weetje hoeveel je moet betalen als je een ongeluk veroorzaakt?

Niets? Gemachtigde bestuurders zijn op dezelfde wijze verzekerd als de verzekeringnemer/polishouder. Oftewel je bent nog steeds WA verzekerd

Het gaat om de regelmatige bestuurder, als jij brokken maakt blijkt daar nog niet uit dat jij altijd degene bent die erop scheurt. Als je 3x vermeld staat op een schadeformulier zal je verzekering wel beeindigd worden ja :p
 
Hij/zij verklaart dat hij/zij ervan op de hoogte is dat het niet is toegestaan deze verzekering op zijn/haar naam af te sluiten voor, en/of te verkopen aan, een bestuurder die in een lage leeftijdscategorie valt.

En dan als je all risk heb :
Indien na schade blijkt dat de bestuurder van de bromfiets in een lagere leeftijdsgroepvalt word het eigen risico verdubbelt.
 
crazybond700 said:
Hij/zij verklaart dat hij/zij ervan op de hoogte is dat het niet is toegestaan deze verzekering op zijn/haar naam af te sluiten voor, en/of te verkopen aan, een bestuurder die in een lage leeftijdscategorie valt.

Dat is wat anders dan je bromfiets eens uitlenen..

En dan als je all risk heb :
Indien na schade blijkt dat de bestuurder van de bromfiets in een lagere leeftijdsgroepvalt word het eigen risico verdubbelt.

Jongere bestuurders hebben zoiezo wel aangepaste voorwaarden, zo ook bij auto's.. Maar dat is natuurlijk per maatschappij verschillend.
 
Nog één keer offtopic dan, maar lees de 2e alinea van post 45 nog eens.
Het zou onzin zijn dat je geen voertuigen mag "lenen" van je eigen gezinsleden.
De verzekering komt er pas achter dat jij de regelmatige bestuurder bent (en niet een van je ouders) als je meerdere malen schade maakt. Bij één keer is het nog niet bewezen..

Trouwens ik wil het niet stimuleren om het op naam van je ouders te doen i.v.m. de premie. Ik werk zelf namelijk bij een verzekeringsmaatschappij :p
 
ruud. said:
dit gaat toch niet om een scooter :rolleyes:


dat maakt geen ruk uit , ik heb mijn verzekering op 2 scooters en 2 schakels gehad en betaal gewoon hetzelfde , dat maakt bij orion iig geen ruk uit...

Unive zal ik iig nooit mijn bromfiets weer verzekeren iig , mijn auto is er wel verzekerd maar verder niet.

verder is het zo dat degene die het meest op het voertuig rijd de verzekering moet afsluiten , als je scooter bijvoorbeeld op pa of ma's naam verzekerd staat en er rijd steeds iemand van 16 op kan het zijn dat wanneer er een ongeluk gebeurd dat je behoorlijk in de problemen kunt komen. bij sommige verzekeringen mag ook alleen de verzekerde rijden.
 
in mijn voorwaarden staat btw dat het eigen risico voor de verzekerde 20% van de nieuwwaarde is (minimum € 250,-), bij jonger dan 24 jaar komt daar nog eens €250,- bij zelfs. bij iedere volgende schade word het eigen risico verdubbeld!!

maar let op! , ook voor w.a. schade is het zo dat als blijkt dat de bestuurder in een lagere leeftijdsgroep zit dan is opgegeven zal het eigen risico € 1800,- (!!) bedragen!! , dus wil je voor safe gaan verzeker dan de bromfiets op eigen naam...

anders kan het maar zo zijn dat je bij een ongeluk veel meer moet betalen dan dat je nu aan premie bespaard ;)

soms is het dus niet onverstandig om de voorwaarden te lezen ;)

oh ,en je brommer is ook niet verzekerd tegen terrorisme en oorlog :p
 
orion ja.. mja , dat is bij enkele verzekering ongeveer wel gelijk

mja , je mag m s'nachts niet buiten zetten , maar dit geld alleen tussen 22.00 en 7.00 uur , dan moet de scooter binnen zijn gestald , maar dit geld alleen als de sooter bij huis is of zeer dicht bij huis , op andere plekken moet je minimaal een ART goedgekeurd slot hebben (en in gebruik natuurlijk :p) en je moet beide sleutels van zowel het contactslot als het slot hebben!
 
Wat een t*ring voorwaarden... Dan zou ik mooi een paar tientjes meer betalen en een andere maatschappij zoeken. Dus crazybond700, je had toch gelijk. Echter gaat het dus niet op voor iedere maatschappij.
 
F12 AC said:
Wat een t*ring voorwaarden... Dan zou ik mooi een paar tientjes meer betalen en een andere maatschappij zoeken. Dus crazybond700, je had toch gelijk. Echter gaat het dus niet op voor iedere maatschappij.

Volgens mij bijna altijd wel. Iig als je teweinig premie betaald. Als er maar 1 premie is dan geld het natuurlijk niet. Maar lijkt me niet dat er zulke verzekeringen zijn. Ook bv oldtimer verzekeringen zijn altijd vanaf 18+ of nog wel ouder. Anders betaal je relatief gezien heel weinig premie terwijl je toch in de ''gevare-category'' zit.
 
F12 AC said:
Wat een t*ring voorwaarden... Dan zou ik mooi een paar tientjes meer betalen en een andere maatschappij zoeken. Dus crazybond700, je had toch gelijk. Echter gaat het dus niet op voor iedere maatschappij.


die voorwaarden gelden bij alle verzekeringen zo''n beetje , en dat moet ook wel want er zijn teveel mensen in het verleden geweest die misbruik van verzekeringen hebben gemaakt , zoals onderdelen van de brommer halen , als gestolen opgeven en dan de onderdeler er weer op en geld beuren...

naja , en nu hebben we het met zijn allen er naar gemaakt dat verzekeringen steeds duurder en steeds stenger worden ;)

eigenlijk zijn het de rotte appels die het verpesten en zijn de eerlijke mensen daar de dupe van..
 
Ik zal morgen wel even in onze polisvoorwaarden kijken... daar is het toch echt wat klantvriendelijker geregeld. Maar de premies voor bromfietsen zijn dan ook aan de hoge kant.
 
F12 AC said:
Ik zal morgen wel even in onze polisvoorwaarden kijken... daar is het toch echt wat klantvriendelijker geregeld. Maar de premies voor bromfietsen zijn dan ook aan de hoge kant.
Wat is er niet klantvriendelijk aan dan?
 
Back
Top