Hoe carburator blootlegge en kuisen

alexanderhout

Well-Known Member
Klein vraagske, ik heb ne MBK booster spirit (wrak eigenlijk ma hij rijd nog:d) en ik wil die is schoonmake.
Ma als ik het zadel erafhaal is het volgende de tank eruit te halen,da is zo in 1 deel me het oliereservoir.
Ik ben een complete nul in brommers kuise etc. en die tank zit vanonder nog vast aan buisjes waar de benzine naar de motor loopt.
dus:
Als ik de tank en oliereservoir er wil uithalen dan blijft hij steken omdat die buisjes er zijn aan bevestigd en ik kan die er niet uittrekken omda ik schrik heb da de benzine er dan langs onder de tank uitloopt.
Weet iemand hoe dat moet?
Dus eiglijk gwoon korte handleiding van hoe ge ne booster spirit 2004 uiteen haalt:)
greetz
 
Advertisement - register to remove this

Probeer je vraag even in ABN te stellen, maakt het makkelijker leesbaar.

Ik ken het gewoon lezen hoor. Kweenie uit welk land jij komt, maar goed.


Het best is denk om die slangetjes los te maken, en dan dicht te knijpen zodat er niets uit komt, en dan vast zette met een tairip of iets dergelijks dat er nix meer uit kan, daarna alles eruit trekken, en vervolgens kan je dan zo je bak eruit halen :)

Succes!!
 
die leidingen zitten vast aan een vacuum kraan. Deze benzine kraan gaat pas werken als je motor draait dankzij vacuum van de carburateur.
Als je dus de slangen los trekt als de scooter uit staat, stroomt er geen benzine uit:)
Alleen je olie leiding moet je dichthouden. Dit kan makkelijk door hem dubbel te vouwen (knikken) vlakbij de carburateur, en daar vervolgens een tie-wrap op heen binden. Dan stroomt er geen olie uit.

Maar zou je je vraag voortaan zonder accent kunnen stellen? Is best lastig te lezen zo:)
 
Back
Top