Hoe buddy openen zonder slot?

Status
Not open for further replies.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik zit met een dik probleem denk ik.

Ik heb me scooter vandaag opgeknapt, ook is er een nieuw contact slot en buddyseat slot erop gekomen. Alleen ik was vergeten om het kabeltje te monteren van het slot van de buddyseat.

Ik deed daar alleen me gereedshap in en deed hem dicht. (toen was het eigenlijk al te laat)

Toen ik hem open wilde doen, kwam ik erachter dat ik vergeten was om het kabeltje aan het slotje te doen.

Nou vroeg ik me af, hoe krijg ik nog me zadel open. Is er een truckje zodat voor 1 keer het slotje weer open klikt.
 
Advertisement - register to remove this

Vriend van me had het ook,
Zie je het kabeltje nog wel zitten?
Hij had een nieuwe kappeset gemonteerd,
en kon je door de soort luchthappers aan de zijkant nog net met een tangetje of iets,
aan het kabeltje trekken.
 
is idd niet zo'n probleem , volgens mij kun je wel ergens tussen de kappen door om de kabel met een haakje oid aan te trekken.

je kunt je kappen overigens ook een eindje los maken.
 
Bij runner kan je tegen de kap aanrammen :p geen aanrader btw. Of via de onderkant. Nu meen ik dat een maat van mij ook altijd zijn underseat weg haalde en dan met zijn hand er zo bij kon...
 
uhm aan de onderkant van de buddy zit een klepje boven je bougie kan dit mischien baten ? Zo ken je via de cilinder met je hand in de buddy via de onderkant ;)

groetjes glenn
 
Het probleem is juist dat het kabeltje wel aan het buitenste slotje zit, maar niet aan het binnenslotje..

Ik had dit juist gedaan om me achterkap eraf te kunnen halen. Maar was met me vriendin aan het lullen toen ik met me zatte kop de buddy dicht deed en toen ik hem open wilde maken erachter kwam dat het slotje niks deed en dus vergeten was het slotje aan te sluiten.

Is het niet makkelijker om een grote bandenlichter er tussen me buddy te doen, zodat ie open zou schieten?
 
uhm aan de onderkant van de buddy zit een klepje boven je bougie kan dit mischien baten ? Zo ken je via de cilinder met je hand in de buddy via de onderkant ;)

groetjes glenn

Ja dan kan ik wel in me buddy bak maar niet bij het binnenste slotje.. Dus dan krijg ik hem nog niet los.

zit je buddy nog vast geschroefd of is ie los ?

Ja alles zit vast geschroeft. Enigste wat ik denk wat ik kan doen is me buddyseat slopen.
 
Ik heb het al gefixed. Het was even puzzelen maar toch gelukt.

Dacht in eerste instantie het zadel kapot te trekken, maar dit ging niet lukken omdat ik totaal geen steun op me achterkappen had. Dus moest ik iets anders verzinnen.

Heb een paar stevige voorwerpen zover mogelijk onder me buddyseat gedaan.

Heb toen de bovenste schroeven van me achterkap los gemaakt en de schroeven aan de zijkant. Toen het zwarte plastic sierkapje los geprobeerd te drukken. En toen kon me achterkap eraf..

En toen heb ik het sierkapje er tussenuit kunnen trekken.

En heb het spartbord los gemaakt zodat ie wat naar onderen kwam.

En toen maar het binnenste slotje los gedraait.(boutjes zitten aan de achterkant) Maar toen was ik nog niet klaar. Maar kon wel beter bij het slotje. Toen kon ik er aardig bij en los geklikt.

En toen kon me zadel weer open.
En die inclusief bak eruit gehaald.

En toen als weer opnieuw gemonteerd, en toen is alles gefixed.
 
Ja idd, anders kan ik me 17,5mm gurtner er vandaag er niet eronder gaan leggen. Ik ga zo beginnen ermee. Morgen moet alles goed zijn omdat ik dan naar me werk moet. Vandaag dus lekker vrij genomen ervoor.
 
ik rij al bijna een jaar zonder buddyslot in me sf2 en gaat prima gwoon ej vinger in het gat stoppen en dan aan het ijzer dingetje trekken dan gaat hij open
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top