1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Het onderdelen review topic

Discussion in 'Motorisch, tuning en onderdelen' started by melf #50, 30 September 2010.

  1. de papkarre

    de papkarre Brian

    Joined:
    8 September 2007
    Messages:
    1,496
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Bidalot CT1 Piaggio

    De Bidalot CT1 Piaggio

    Aangezien het uiterlijk en prestaties volgens vvr parts deze maar gekocht.
    Getest op een zip, sproeier 62 met alles ontgrensd.

    + pasvorm (paste bij mij zeer goed)
    + prestaties, heel veel koppel, zip knalt van ze plek af
    + geluid, leuk knetter geluidje, niet te hard, niet te zacht

    minpunten
    -geen

    foto maak ik nog:

    [IR]http://www.motorkit.com/catalog/images/Echappement%20CT1%20type%20origine%20NITRO.jpg[/IR]
     
    #21
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    dit is een Minarelli horizontaal versie.
     
    #22
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. de papkarre

    de papkarre Brian

    Joined:
    8 September 2007
    Messages:
    1,496
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    het gaat om het idee, kon geen pia versie vinden, maak zelf nog wel is een foto
     
    #23
  6. Aprillia SR

    Aprillia SR New Member

    Joined:
    23 October 2008
    Messages:
    520
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Is dit dan een gewone std uitlaat? of is het meer zoiets als een sito?
     
    #24
  7. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    een SIto plus is ook een standaard uitlaat , sommige std uitlaten lopen zelfs beter dan een Sito plus. De Bidalot CT1 zou meer vermogen moeten leveren , dit is echter hier nog niet bevestigd.
     
    #25
  8. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    nog even 2 dingen van mijn kant :

    Polini Torsen voor Minarelli horizontaal (Aerox versie in dit geval)

    de set bestaat uit :

    * Polini Torsen draagarm
    * 2x rubber met borgmoer voor de uitlaatophanging
    * moer/as voor op de originele as
    * lagerring voor op de as
    * shims en 1 segerring
    * sticker :p

    De Polini Torsen is ontwikkeld om de stijfheid van het blok aan te passen ,de achteras die veel te verduren zal minder torderen. Deze Torsen is dus geschikt voor Racescooters en Sprintscooters met een hoog vermogen en dus veel belasting op deze as.

    De kit is leverbaar voor aan aantal scooters , waaronder Aerox F12 Phantom en een aantal Piaggio versies. (voor meer info zie www.polini.com)

    voordelen :

    * meer stijfheid
    * langere levensduur van de wiellagers eventueel.
    * zal minder wielspeling opleveren icm een Top Performances deksel

    nadelen :

    * Standaard passen alleen Polini uitlaten voor deze kit.
    * voegt extra gewicht toe aan de scooter (zover dat nadelig is)

    ik zal later de kit compleet nog wel even wegen!

    foto's :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]





    en als 2e :

    Remschijf Metrakit 220mm oversized kit voor Yamaha Aerox

    De kit bestaat uit :

    * 220mm zwevende schijf
    * bracket
    * 4x imbusbout m8 en 2x borgmoer m8
    * 1x sticker klein en 1 x groot "metradisc"

    De MK 220mm zwevende schijf is een zeer degelijke allround remschijf voor allerlei doeleinden , sprint , race , straat..

    De schijf is niet te groot en niet te klein en dus meer remkracht maar niet overdreven.

    Ik heb de schijf zelf al jaren op mijn Neo's en ben er zeer tevreden mee , ik rijdt ermee op het circuit icm std remklauw (met daain rode Malossi remblokken), slang en pomp wat heerlijk en toch hard remt!

    dit is de 2e schijf die ik van dit type heb en word gemonteerd op een Jog velg in een Malaguti F12 omdat ie op de Neo's ook zeer goed bevalt. Hiervoor moeten overigens wel de bouten van de schijf worden aangepast omdat Aerox 10mm boutne heeft en Jog 8mm.

    De schijfremkit is verkrijgbaar voor Aerox en Runner.

    voordelen :

    * zeer slijtvast
    * complete set
    * remt erg goed
    * niet te groot
    * niet te duur

    nadelen :

    * zijn er eigenlijk niet..


    [​IMG]
     
    #26
    Last edited: 9 November 2010
  9. La Noir

    La Noir Banned

    Joined:
    21 February 2010
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Mischien foto van de andere(achterkant) van de Polini Torsen ?
     
    #27
  10. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    zelfde als de voorkant alleen dan in spiegelbeeld :p

    als ik even wat meer tijd heb zet ik er een foto bij en delete ik deze post weer.
     
    #28
  11. Jens

    Jens That's me

    Joined:
    10 November 2004
    Messages:
    408
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Staat trouwens duidelijk in nieuwe parts topic, incl totaalgewicht etc etc
     
    #29
  12. Melv16

    Melv16 Gewoon Melvin..

    Joined:
    6 July 2009
    Messages:
    4,554
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    38
    Heb nog even 2 grafieken toegevoegd bij de review over de doppler uitlaat
     
    #30
  13. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    ik zal zo snel mogelijk even wat nieuws toevoegen , heb nog het 1 en ander , alleen is het programma om foto's te bewerken foetsie :|
     
    #31
  14. spNk

    spNk Livin' Loud

    Joined:
    28 March 2006
    Messages:
    5,986
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    36
    pssst.. http://www.getpaint.net/ erg fijn programma, simpeler dan photoshop maar de meeste functies (die in door snee gebruiker zal gebruiken) zitten er in. :) Gratis uiteraard.
     
    #32
  15. zip sp cborg

    zip sp cborg Member

    Joined:
    25 February 2006
    Messages:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Cilinderkit Polini 47,4mm (70cc) Aluminium ( W-poort) Piaggio luchtkoeling

    De kit bestaat uit :

    * cilinder + zuiger (1 veer , 1mm , flat piston)
    * pakkingset
    * cilinderkop
    * tapeinden
    * carbonnen membraan plaatjes
    * Polini sticker
    * italiaans instructieboekje

    De Polini 70cc aluminium cilinderkit voor de luchtgekoelde piaggio motor is een zeer leuke basis voor straat gebruik , zo standaard uit de doos loopt het ook zeer goed met de juiste afstelling. minimaal een 17,5mm carburateur gebruiken en een Champion N2C bougie word aangeraden.

    voordelen :

    * goeie prestatie's voor een AC cilinder en slijtvast
    * zeer veel koppel dankzij de speciale W uitlaatpoort

    nadelen :

    * omdat de bougiegat hoger ligt als een normale cilinderkop zal je de koelkap moeten bewerken
    * Met deze cilinder is zeer aan te raden om minstens de krukaslagers te vervangen als ze vele km achter de rug hebben!


    Deze cilinder heb zowel als op mijn zip gemonteerd en 2 andere vrienden op de zip's gemonteerd. Het zijn zeer fijne cilinders die goede prestatie's geven op een standaard uitlaten alls op de volgende uitlaten: Yasuni R, Stage6 pro en Polini for race.

    rijdt goed met de standaard overbrenging en veel meer prestatie een aangepaste overbrenging aan te raden.

    de cilinder moeten op 1:40 gesmeerd worden waardoor het olie gebruik aanzienlijk hoger is als een gemiddelde cilinder. het is mogelijk om op de orginele oliepomp te gebruiken.

    het is zeer aan te raden om minimaal de krukaslagers te vervangen als ze veel km achter de rug hebben. 2 zipjes waaronder die van mij kregen de krukaslagers kuren. waardoor ik ze bij 2 van de 3 zipjes moest vervangen.

    ik reed zelf met de volgende setup:

    - polini 70cc aluminium (w-poort)
    - leovinci navigator
    - Polini speed control
    - Polini kevlar v-snaar
    - Polini 134mm speeddrive(torque driver)
    - Polini speedclutch 3G
    - dellorto PHVA 17,5 ED (aangepast door polini)
    - standaard filter

    voor mij de ultieme setup wie snel en stil wil zijn. topsnelheid 89km per uur gehaald en zeer veel koppel.

    foto's :

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    #33
    Last edited: 19 January 2011
  16. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    Stage 6 subframe voor Yamaha Aerox

    de set bestaat uit :

    * subframe
    * bevestigingsset
    * beschrijving

    voordelen :

    * goedkoop voor zijn soort.
    * zo te monteren

    nadelen :

    * helmbak moet vaak worden aangepast.
    * slecht gelast (te weinig)

    De algehele vorm en afwerking ziet er goed uit , en de prijs is erg gunstig! Voor sprintgebruik is dit een prima subframe om zo te gebruiken , voor race op het circuit zou ik het subframe even doorlassen , aangezien het subframe elke keer maar aan 1 keer gelast is ,waardoor het geheel zou kunnen scheuren en/of verbuigen.

    hoe de pasvorm is zal ik binnenkort wel even proberen ,echter zal dit op een Neo's zijn.


    * Er is ook een Malaguti F12 versie overigens!

    foto's :

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    #34
  17. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    nog even weer een bijdrage :

    Top Performances 70cc cilinderkit voor Piaggio luchtkoeling

    De kit bestaat uit :

    * cilinder + zuiger (48mm , 2 veren)
    * cilinderkop
    * pakkingen
    * 2x uitlaat tapeind

    Voordelen :

    * goeie kwaliteit
    * compleet
    * bougie uit het midden , koekap past zo net als origineel

    nadelen :

    * vrij matig afgewerkt , gelijk aan DR70

    De kit is een heel mooi setje om als laagtoerig setje te gebruiken , met laagtoerige uitlaten dus , de Kit is met een boring van 48mm net iets meer dan 70cc (71,10 afgerond) Icm met een Top performances Nardo replica uitlaat geeft dit een enorm koppel.

    Ook met een beetje tuning houd de cilinder zich zeer goed en kun je leuke resultaten halen met bijv. een C16 uitlaat.

    kortom een goed lopen , compleet en kwalitatief goed setje.

    [​IMG]




    Cilinderkit Hebo gietijzer 70cc Piaggio luchtkoeling

    De kit bestaat uit :

    * Cilinder + zuiger (47mm , 2 veren)
    * cilinderkop
    * pakkingen

    Voordelen :

    * goedkoop
    * cilinderkop voorzien van een O-ring

    Nadelen

    * bougie zit in het midden van de kop , waardoor de bougie er slecht ui wil als de koelkap erop zit.

    De Hebo gietijzer 70cc kun je vergelijken met een DR70 , zelfde kwaliteit en loopt gelijk , geeft een leuk koppen en een normale topsnelheid voor een 70cc.

    [​IMG]
     
    #35
    Last edited: 3 May 2011
  18. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    Spruitstuk Polini Piaggio kort 360 graden draaibaar voor 19/21mm met grote aansluiting (!)

    De set bestaat uit :

    * opspanplaat
    * spruitstukrubber
    * 2x M6 imbusbout

    Voordelen

    * 360 graden draaibaar (zou moeten kunnen)
    * inclusief bouten
    * voor carburateurs als Malossi Team en Polini evolution

    Nadelen

    * rubber vervorm als je deze anders zet dan recht
    * vierkante aansluiting , wat niet elk membraan heeft dus niet naar wens aan te passen
    * groter dan 19/21mm bij de aansluiting carb/rubber dus geen mooie overgang

    Het is een vrij duur setje wat kwalitatief goed zal zijn maar vrij simpel is samengesteld. Daarnaast vervormd het vierkante van het spruitstukgat aan de membraankant als je het rubber er gedraaid in zet in ruitvormig ,en ook zal dan het gat scheef staan ten opzichte van het membraangat. Het is wel een mooie oplossing voor 0.a. de Malossi Team carburateur , deze heeft een grotere aansluiting en moet dan meestal in een spruistuk met een vrij grote doorlaat , nu kun je dus een dergeliujke carburateur passen in een 19mm spruistuk zetten. Ik zelf gebruik het spruitstuk voor een Mikuni 24mm die naar 19mm is gemaakt en past prima.

    de aansluiting is 28mm.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    #36
  19. streetscraper

    streetscraper New Member

    Joined:
    19 December 2007
    Messages:
    624
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    leovince tt voor:

    piaggio luchtgekoeld typhoon/zip catylised (de zip 2000 eigenlijk)

    bijgeleverd:

    twee nieuwe ophangingsbouten sleutel 13
    uitlaatbeugel
    uitlaat zat in elkaar in de doos bij mij (demper al op de uitlaat)
    16 x 13 gewichten 5.7 gram
    16 x 13 gewichten 7.5 gram
    19.15.5 gewichten 5.7 gram (deze waren van toepassing bij mijn zip)
    blauwe trekveren
    goedkeuringssticker
    boekje waar onder andere in staat welke rollen bij welke scooter type horen , ook of je wel of niet de trekveren moest gebruiken

    pasvorm: pastte perfect zonder enig probleem op mijn zip 2000, juist even uitkijken dat je goed uitkomt met je ophanging (dat je alletwee de bouten erin draait, bij leovince kan je soms tegenkomen dat je 1 bout erin krijgt en de ander komt net niet goed uit dus eerst de twee er proberen met de hand in te draaien, niet 1 per 1

    afstelling: nu ja aan de standaard bijgeleverde spullen had ik bij me zip 2000 niks aan..het reed maar niet optimaal..het was gewoon standaard blok dus de afstelling zou moeten gaan maar in mijn ogen niet..mijn afstelling nu:

    4.6 gram
    polini gele trekveren
    sproeier 68 ipv 56

    prestaties: trekt lekker op en haalt bij mij met orgi blok 80 autoteller

    geluid: klinkt donker en zwaar maar op de hoge snelheden word het van donker en zwaar plots super irritant

    kwaliteit: chrome van de demper lijkt snel niet meer nieuw (goed onderhouden dus) en de rest moet je altijd goed insmeren met olie of inspuiten met wd40 anders roest die zo weg

    7.5 / 10

    foto:

    [​IMG]

    (heb tijdelijk geen foto's van mezelf, me pc is gecrasht dus ben al me foto's kwijt)
     
    #37
  20. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    Krukas Top Racing standaard voor Minarelli verticaal

    De krukas word geleverd in een degelijke doos inclusief naaldlager..

    Voordelen :

    goedkoop
    goeie kwaliteit
    compleet

    nadelen :

    alleen te gebruiken voor standaard setups


    Het Top Racing standaard model krukas is een serie die is bedoeld als vervanger voor de standaard krukas , de TR krukas is goedkoop maar van degelijke kwaliteit en compleet.

    De TR standaard krukas is NIET geschikt voor 70cc , hiervoor raadt ik een Dopller , Rito of Powerone krukas aan.

    [​IMG]
     
    #38
  21. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    keerringset Motoforce Minarelli horizontaal en verticaal

    De set bestaat uit :

    * krukaskeerring links
    * krukaskeerring rechts
    * achteras keerring (uitgaande as vertanding)
    * koppelingsas keerring (ingaande as vertanding)

    voordelen :

    * complete set
    * goedkoop

    nadelen :

    * mindere kwaliteit
    * vaak ben je alleen krukaskeerringen nodig

    De set van Motoforce is een compleet setje maar zoals ik hierboven al beschrijf zijn de keerringen voor de vertanding niet vaak nodig ,alleen wanneer men het hele blok reviseerd (dus ook de vertanding) ben je dit nodig , voor alleen een krukasrevisie gebruik je dit niet.

    De kwaliteit is redelijk , dus leuk te gebruiken voor standaard setups , voor snellere en/of setups die gewoon betrouwbaar moeten zijn bij of grote vermogens raadt ik andere keerringen aan , namelijk de blauwe keerringen ,mijn eigen ervaringen zijn dat deze wel goed zijn! de zwarte keerringen zijn zachter , slijten sneller en lekken sneller , ook willen ze er nog weleens uit vliegen! De groen keerrinen hebben weer als nadeel dat ze te hard zijn , en daardoor minder goed afsluiten! ook deze willen er nog weleens uit knallen!

    bij het monteren van keerringen ALTIJD even wat vet aan de binnenkant van de keerring doen , ofwel het loopvlak.

    [​IMG]
     
    #39
  22. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    Cilinderkit Metrakit 50cc gietijzer Minarelli verticaal

    De set bestaat uit :

    *cilinder + zuiger (compleet)
    *pakkingsetje
    *sticker

    voordelen :

    *de kwaliteit van het materiaal is degelijk

    nadelen :

    * voor hetzelfde geld heb je een DR50
    * de afwerking is zeer slecht

    De set zit netjes in een doos verpakt en is compleet , het is een vervanger voor de standaard cilinder , het is GEEN snelle 50cc! De kwaliteit van het materiaal zelf is prima , het gietijzer is hard en er zit een mahle zuiger in. De afwerking is zeer slecht te noemen , poorten zijn niet vierkant of rond en hebben scherpe randjes. kortom slecht gegoten en niet afgewerkt , en de poorten zijn ook vrij klein! Ook is er niks afgebraamd. Van een merk als Metrakit zou je mijns inziens meer mogen verwachten!

    Mijn advies , neem een DR50 of laat de originele cilinder honen , dan ben je beter af!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    #40
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page