Het grote poets, reinig en blinkmiddelen topic #6

Ik zit al een tijdje te googlen, maar kom er niet echt uit...

In m'n 6 serie zit bruin buffel leer, nog echt in top staat alleen de voorstoelen een beetje vervaagd hier & daar. Zeg maar van die duidelijke instapplekken.
Verder geen scheurtjes oid.

Wat is nou de beste manier om buffelleer goed te onderhouden? Ik weet dat er wondermiddeltjes bestaan voor leer, maar dat je dat dan weer niet kan gebruiken op buffelleer.
Ik ben er gewoon niet zo in thuis. Tips zijn meer dan welkom!

Achter is nog goed

[Ir]http://i43.tinypic.com/20huic2.jpg[/Ir]

Dit is de beste foto die ik heb van de voorstoelen....

[Ir]http://i40.tinypic.com/w9zgr4.jpg[/Ir]
 
Ja... voor verzorging van nieuw leder, verwijderen van vetvlekken etc. Maar kan er niet tussen vinden wat ik zoek.

Of lees ik er nou gewoon overheen ofzo?
 
Mannen,

Net me auto goed gewassen (niet gepoetst), maar er zitten dus allemaal piepkleine zwarte stipjes op m'n lak (lijkt wel op teer of iets). Wat is dit en hoe krijg ik dit er in godsnaam af:7
 
Waarschijnlijk zoals je zelf al zegt; teer :p

Meguiars heeft er een speciaal middeltje voor om het er vanaf te halen. Heb het hier ook staan maar nog niet gebruikt, maar schijnt wel goed te werken.

[ir]http://i2.photobucket.com/albums/y15/andy905/Meguiars/G10716.jpg[/ir]
 
Kleien!


Ik schrok me kapot toen ik van dichtbij naar mijn witte lak keek. Vol met zwart/gele stippen van hars/teer. Was er niet vanaf te krijgen met een normale poetsbeurt. Het kleipakket maar eens gepakt die ik ooit eens had gekocht en de hele auto gedaan. Wat een machtig spul! Spiegeltje gladde lak. 8)
 
Idd gewoon kleien.. dan haal je alle troep er veilig af :)
Tommy, als je wil kunnen we een keer naar mijn poetsplekkie toe op een zaterdag... ik moet binnen een maand ook ff beide auto's een keertje doen. Kan je ff wat klei proberen :)
 
Poetsmeisters,

Ik heb een witte Citroën Berlingo uit 1998 als 'bedrijfsauto'.

Ding is denk ik sinds dat ie van de band is gerold nog niet fatsoenlijk gewassen, hij ziet er niet uit dus.

Op het moment 3 verschillende wieldoppen en 1 naafkapje. Origineel zijn ze geleverd met naafkapjes, dus die wil ik er weer op zetten. Echter zijn de wielen wat roestig. Hoe kan ik dit het best wegpoetsen en daarna de wielen beschermen? Commandant en dan de banden afplakken en blanke lak uit een spuitbusje zat ik zelf aan te denken. Het is maar gewoon staal..

Maar dan de lak, het 5-stappenplan van Meguiars, is dat wat? Of ietwat overdreven voor m'n bestelauto'tje.. Het hoeft echt geen spiegel te worden waar ik 's morgens m'n haar voor in model kan doen, maar wil wel een beetje representatief overkomen bij klanten.

Er zitten nog sporen op van de oude bestickering van een RVS slijperij, de omtreklijnen zegmaar. Valt dit eruit te poetsen? Zo ja, hoe?


Het is dus de bedoeling dat ik een keer een zaterdagje aan het wassen ga en het moet me geen honderden euro's gaan kosten..

Haalbaar?
 
Je kunt beter de vraag stellen wat wil je zelf.

Als je nog stikker resten er op hebt zitten word het natuurlijk moeilijker afhankelijk van hjoe goed die resten er nog op zitten en dergelijke.

5 stappen plan is een optie en zal zeker goed zijn voor je auto. Echter weet je nooit of je alle vuil of aanslag weg krijgt.
5 stappen plan is nooit een verkeerde aankoop vind ik.
 
Zou het geld in je zak houden en het iemand laten doen, daarna alleen maar bijhouden met shampoo en was, en 1x per jaar kleien....
 
Poetsmeisters,

Ik heb een witte Citroën Berlingo uit 1998 als 'bedrijfsauto'.

Ding is denk ik sinds dat ie van de band is gerold nog niet fatsoenlijk gewassen, hij ziet er niet uit dus.

Op het moment 3 verschillende wieldoppen en 1 naafkapje. Origineel zijn ze geleverd met naafkapjes, dus die wil ik er weer op zetten. Echter zijn de wielen wat roestig. Hoe kan ik dit het best wegpoetsen en daarna de wielen beschermen? Commandant en dan de banden afplakken en blanke lak uit een spuitbusje zat ik zelf aan te denken. Het is maar gewoon staal..

Maar dan de lak, het 5-stappenplan van Meguiars, is dat wat? Of ietwat overdreven voor m'n bestelauto'tje.. Het hoeft echt geen spiegel te worden waar ik 's morgens m'n haar voor in model kan doen, maar wil wel een beetje representatief overkomen bij klanten.

Er zitten nog sporen op van de oude bestickering van een RVS slijperij, de omtreklijnen zegmaar. Valt dit eruit te poetsen? Zo ja, hoe?


Het is dus de bedoeling dat ik een keer een zaterdagje aan het wassen ga en het moet me geen honderden euro's gaan kosten..

Haalbaar?

Breng hem maar een dagje in Leeuwarden. Kun jij representatief bij klanten aankomen.
Voor weinig! Denk dat als je alles gaat kopen, spuitbus zilver voor de velgen, tape, en alle polijstbenodigdheden je meer kwijt bent.
 
Voorlopig heb ik geen tijd om naar Leeuwarden te kachelen, maar bedankt voor 't aanbod ;).

Ik zal nog eens overwegen wat te doen.. Een polijstmachine kan ik vast wel bij iemand lenen, alleen hoe ik hem goed moet gebruiken zonder de lak te beschadigen weet ik weer niet.

big-t: Het zijn geen stickerresten, maar je ziet de omtreklijnen van de bestickering nog. Misschien is het ook wel zo dat de lak niet verkleurd is waar de stickers hebben gezeten, en het dus nooit helemaal zal verdwijnen.
 
Wie van jullie detailers zou binnenkort mijn lupo gti willen poetsen? Liefst in Zuid-Holland en graag de kosten pm'en.
Gaat om een uni-zwarte lupo vol met swirls en hologrammen.
 
Carclean forum ff checken of iets dergelijks.
Als je daar een tutorial volgt kom je al snel op zoiets uit:

101424 Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit) € 27,99 € 27,99
100215 Mothers Wax - California Gold Pre-Wax Cleaner - Ultimate Wax System - Step 1 - 473ml € 10,98 € 10,98
100217 Mothers Wax - California Gold Sealer & Glaze - Ultimate Wax System - Step 2 - 473ml € 13,49 € 13,49
100572 Mothers Wax - Drying Towel - 50,8x60,9cm € 16,99 € 16,99
100581 Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm € 15,99 € 15,99
100905 Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm € 7,98 € 7,98
100715 Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml € 19,99 € 19,99
100713 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml € 17,99 € 17,99
8 producten. Totaalbedrag: € 131,40

Moet je wel nog wat extra pads doeken ed mee bestellen.
http://forum.carclean.nl/cc_postst5923/Volledig-exterieur-stappenplan-handmatig.aspx
 
Wie van jullie detailers zou binnenkort mijn lupo gti willen poetsen? Liefst in Zuid-Holland en graag de kosten pm'en.
Gaat om een uni-zwarte lupo vol met swirls en hologrammen.

Maak daar maar een 2-in-1 prijs van dan, mijn corsa gaat binnenkort de deur uit dus die mag ook gepoetst worden! Heb je al iemand Rowan?
 
Back
Top