Het grote draai/frees/las topic #3

Klopt inderdaad, bij de sprint word het meestal ook gedaan voor het gewicht.
Maar daar zijn die busjes ook wat korter dan bij de race daar zijn ze ongeveer 4/5 cm en bij sprint maar 1cm bijvoorbeeld.

klopt allemaal. voor race zijn ze 4 cm en voor sprint rond de 2cm totaal.

je bespaart er ongeveer 200 gram mee.
 
Ja, bij zip valt het nog enigzins mee, maar jij werkt toch bij een scooterzaak he ?
Als daar een vespa staat, moet je maar eens de buddy vastpakken en tegen het blok duwen. Die beweegt alle kanten op.

Hoe bedoel je precies ? Buddy vastpakken en dan naar beneden drukken in de vering ? Of het blok beetje omhoog lichten ?

Staat er toevallig 1tje, morgen wel eens proberen.
 
nee hij bedoelt de buddy vast pakken en tegen het blok duwen, blok op en neer bewegen.
Zit redelijk veel speling op ten op zichte van het frame.

Wakker worden melvin :$

Wat ik wel heb gemerkt met bussen & staafje, is dat mijn zipje eerst lekker zat met vering en het nu 1 grote vibrator lijkt :p
 
haha ja dat was dus ook het 1e wat ik dacht toen ik voor het eerst op de stage 6 racer van me neef stapte ( en hij heeft dan nog wel gewoon rs24/10 veer eronder), en dat inclusief een zadel zonder schuim...
 
Ja, die bussen zorgen voor erg veel trillingen, maar je moet wat over hebben voor een beetje gewicht en 0,01 sec sneller op de 150 meter :+.
 
Hij mag niet trillen, doet ie dat wel zit er iets verkeerd.

*Er zit onbalans in de krukas.
*Het subframe zit te strak aangedraaid.

Voor de aanvulling. In mijn scooter zitten helemaal geen rubbers, niet in het subframe en niet in het blok en hij trilt nog steeds niet.
 
Wel apart dat na het verwisselen de trillingen weg waren. Ook getest met verschillende aanhaalmomenten. Door bussen en subframes op een vaste stand zetten krijg je meer trillingen. Logisch ook, anders heten die dingen ook geen silent rubbers.

Kunnen jullie lullen wat je wil, ik weet wat ik ondervonden heb...
 
Ik denk dat beide partijen gelijk hebben :p. Die silent rubbers zijn dingen die het comfort opkrikken. Als je deze dus vervangt voor een vastere verbinding heb je dus kans op meer trillingen.

Ik heb zelf een slider gehad met een buizenstelsel als subframe zonder silent rubbers of wat dan ook. Het viel me op dat de trillingen veel minder toenamen dan ik in eerste instantie gedacht had.

Mocht iemand dus silent rubbers vervangen hebben en opeens last van extreme trillingen hebben ligt het probleem vast bij bijv. 1 van de dingen die melf#50 heeft opgenoemd. Dan is er dus blijkbaar al iets krom, scheef of kapot.
Het is alleen niet eerder opgevallen omdat de trillingen gecompenseerd werden door de rubbers ;)
 
[ir]http://img828.imageshack.us/img828/9281/sany0021h.jpg[/ir]

Malossi FS32 icm stage 6 280mm schijf en stage 6 4 zuiger remklauw.

All props go to Jordi.


bracket van s6 voor aprilia sr past precies op een malossi vork, veel makkelijker (en mooier:+ )
 
Mocht iemand dus silent rubbers vervangen hebben en opeens last van extreme trillingen hebben ligt het probleem vast bij bijv. 1 van de dingen die melf#50 heeft opgenoemd. Dan is er dus blijkbaar al iets krom, scheef of kapot.

Je krijgt een 1-cilinder nooit trillingsvrij, dat heeft niks te maken met een "kromme krukas" en/of dergelijke. Een enkele cilinder is simpelweg niet te balanceren, hoogstens een benadering. Door het verwijderen van de trillingsdempers zal het frame hoe dan ook behoorlijk gaan trillen.
 
Post ik ook nog maar eens wat van mijn meest recente project. :)

Voor het aankomende seizoen wil ik over een motorblok beschikken wat goed aansluit bij het huidige SBO reglement (superspecial). Dat wil zeggen een motorblok met een slagvolume van 100cc. Standaard zijn er naar mijn weten geen cilinders te koop die deze inhoud benaderen, daarom heb ik besloten zowel de cilinder als krukas zelf te maken.

Alle delen zijn uit vol materiaal gefreesd.

boring x slag: 52 x 47 mm

[ir]http://img828.imageshack.us/img828/7813/dsc03636a.jpg[/ir]

[ir]http://img840.imageshack.us/img840/1628/dsc03637vm.jpg[/ir]

[ir]http://img255.imageshack.us/img255/2381/dsc03638px.jpg[/ir]

[ir]http://img585.imageshack.us/img585/2191/dsc03632l.jpg[/ir]
 
Normaal worden cilinders toch gegoten? of heb ik dat verkeerd?
Maargoed dat zal wel erg lastig/duur zijn denk ik.

ziet er zeer mooi uit, ga je de uitlaat ook zelf maken?

Past de cilinder nu direct op een scootercarter pia/mina?
 
Normaal worden cilinders toch gegoten? of heb ik dat verkeerd?
Maargoed dat zal wel erg lastig/duur zijn denk ik.

ziet er zeer mooi uit, ga je de uitlaat ook zelf maken?

Klopt. Echter is gieten ook weer een vak apart. In de toekomst wil ik dit misschien wel gaan doen, maar voor dit seizoen heb ik er voor gekozen het nog "simpel" te houden. Duur is het overigens niet, ik heb alle bewerkingen zelf gedaan, het enige wat geld kost is het nikasileren.

Uitlaat maak ik ook zelf inderdaad.


Past de cilinder nu direct op een scootercarter pia/mina?

Het carter moet alleen gekotterd worden.
 
Back
Top