Het grote draai/frees/las topic #3

misschien een domme vraag maar is het ook mogelijk om een uitlaat te maken van
roest vast staal/titanium???
ben je ook van plan om uitlaten te verkopen???
 
Erg netjes draai & frees werk Jordi ;)

misschien een domme vraag maar is het ook mogelijk om een uitlaat te maken van
roest vast staal/titanium???
ben je ook van plan om uitlaten te verkopen???

Als je even in het nieuw parts topic kijkt zie je dat er vanuit T.C.R RVS uitlaten te koop zijn.. :)

Titanium lijkt me een beetje overdreven.. en moeilijk te bewerken :p
 
Als je 2/3x een yasuni koopt
dan is 1 van rvs ook te betalen + ze gaan langer mee,daar ga ik van uit
titanium is wel mogelijk om te lassen met TIG
maar denk dat je zo makkelijk er doorheen brand bij weinig mm in dikte
vergeet niet het heeft enorm veel voordelen dan nadelen
titanium is in opkomst
 
Titanium?
Gast.. als je een paar duizend euro beschikbaar hebt misschien..

overdrijven is ook een vak..

RVS en Titaminum zijn 2 compleet verschillende dingen , RVS zet namelijk vrij veel uit , en is erg zwaar ,titanium daarentegen is zet erg weinig uit en is zeer licht..

beide materialen zijn prijzig , maar echt geen duizenden euro's oid , rond de 500/600 euro kun je wel een uitlaat van titanium laten maken schat ik , alleen is het moeilijker om iemand te vinden die dit kan en ook wil doen. Titanium lassen kun je namelijk niet zomaar even doen , in tegenstelling tot RVS..
 
Oh haha, heb me iets vergist in de prijs van titanium, dacht altijd dat het HEEL duur was.
Maar denk echt wel dat je rond de 1000 euro zit als jij een uitlaat op maat laat maken, zeker als je nagaat hoeveel uur daar in moet gaan zitten.
 
@melf #50
Ik zou graag die cristofolini RVS uitlaat willen kopen
maar zie dat je aan gaf dat RVS ook veel uitzet
zou het bij de lasnaden niet scheuren uiteindelijk???
 
@melf #50
Ik zou graag die cristofolini RVS uitlaat willen kopen
maar zie dat je aan gaf dat RVS ook veel uitzet
zou het bij de lasnaden niet scheuren uiteindelijk???

jaa als je uitlaat 1 keer goed warm is geworde valt ie helemaal uit elkaar en kun je hem weg gooie :p


wat denk je zelf :p
 
Oh haha, heb me iets vergist in de prijs van titanium, dacht altijd dat het HEEL duur was.
Maar denk echt wel dat je rond de 1000 euro zit als jij een uitlaat op maat laat maken, zeker als je nagaat hoeveel uur daar in moet gaan zitten.

nee , da's Uranium :*
 
weer even het topic kicken.

na aanleiding van vorige voorvork kreeg ik enkele vragen om een complete voorvork te maken. ik ben toen gaan kijken naar de mogelijkheden hiervoor en heb iemand gevonden die de kroonstukken voor me wilde frezen.

ik heb gekozen voor een safe ontwerp met een "dikke" kroonplaat die vervolgens is uitgekamerd.

[Ir]http://i53.tinypic.com/t4vbib.jpg[/Ir]

vervolgens heb ik een stuurpen en pootjes gemaakt en het geheel in elkaar geperst. het moet alleen nog even afgelast worden allemaal.

[Ir]http://i54.tinypic.com/ei9kb6.jpg[/Ir]

[Ir]http://i54.tinypic.com/jg02lw.jpg[/Ir]

de voorvork zit op 1400 gram compleet met lager (zip/zip SP)
 
Back
Top