Het Grote Draai/Frees/Las topic #1

Status
Not open for further replies.

Jordi.

EPC/RST
heey mensen.

ik zie hier op het forum dat veel mensen bezig zijn met draai en frees werk.

post hier je foto's van jou draai en/of frees werk. dit kunnen dus velgen/voorvorken/bussen/vanalles zijn.

post een foto en leg erbij uit wat je aangepast hebt.

ik ben iig erg benieuwt naar jullie werk

EDIT: hou dit topic netjes. kom niet met vragen om iets te laten maken of over opleidingen of weet ik het. houd het bij draai/frees/las werk!

mvg jordi
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mijn zelf afgedraaide voorvorkpoten en gedraaide voetsteunen:

IMGP0563.jpg


IMGP0566.jpg


IMGP0564.jpg


IMGP0573.jpg
 
Uitgedraaide kelk van de carb zelf.
En mijn zelfgedraaide messing kelkje.
loopt perfect over.
ook op de draaibank geschuurd / gepolijst


carb is overigens puur voor de show





 
Aerox stuurpen voor EPC Stuur afgedraaid, was de eerste keer dat ik zoiets deed.
Was wel op z'n tafel formaat draaibank. (van een maatje)

cimg5713at2.jpg
 
Hoe heb je die poot met de ophanging voor de remklauw opgespannen ?

Daar zijn manieren voor denk aan een mal b.v.d.
Ik heb voor mij voorvorkpootjes een mal gemaakt, diameter van de zip poten van binnen.Aan de andere kant heb ik een busje gedraaid die in de gaatjes vallen waar je normaal je imbus zit aan de onderkant,want ik kan hem niet op de achterkant spannen dan draai je de heleboel scheef...
Daarna met een meedraaide center erin gezet zal wel niet zo duidelijk zijn
Maar dit is 1 manier waar je 100% alles haaks mee kan draaie

En bedankt Jordi

volgend jaar in janu komt er een alu voorvork kroonstuk,ontwerp van Ruud
Wanneer dat klaar is zal ik wel weer wat foto,s posten
 
je kan ook gewoon de bovenste rand waar die keerring in zit inspannen. dan kan je maar een heel klein stukje niet afdraaien maja. onder is het inderdaad het beste om een center te maken anders gaat het zwabberen omdat de pootjes niet in balans zijn door de rem nok.

met een alu voorvork ga je niet echt erg veel gewicht winnen denk ik want zip vorkje is toch al aardig licht volgens mij.
 
je kan ook gewoon de bovenste rand waar die keerring in zit inspannen. dan kan je maar een heel klein stukje niet afdraaien maja. onder is het inderdaad het beste om een center te maken anders gaat het zwabberen omdat de pootjes niet in balans zijn door de rem nok.

met een alu voorvork ga je niet echt erg veel gewicht winnen denk ik want zip vorkje is toch al aardig licht volgens mij.


ons ontwerp weten we ook het gewicht van dat hooguit zal 1,5 1,8 kilo gaan wegen
hij weegt nu 3,2 kilo (phantom is hij voor aangepast hea) zelf stuurpen gedraaid die al echt max is
Zit ook nog een andere reden achter omdat ik alu voorvorkjes wil maar dat zien jullie wel op de meetings:p
 
Last edited:
Hoe heb je die poot met de ophanging voor de remklauw opgespannen ?


Bij mijn poten zitten de binnenpoten vast aan de buiten poten. Dus ik kon gewoon de binnenpoot (zoals je ziet op de foto) in spannen. En door een meedraaiend center aan het uiteinde van de buitepoot te zetten is het perfect aftedraaien.
 
Foto-B8K6PBEB.jpg


Stuurclamp afgedraait,
Stuurpen ingekort, nieuw draad gesneden, gedeelte afgedraait
Alu kroonstuk, door TJ tuning gemaakt
 
Last edited:
Foto-B8K6PBEB.jpg


Stuurclamp afgedraait,
Stuurpen ingekort, nieuw draad gesneden, gedeelte afgedraait
Alu kroonstuk, niet zelf gemaakt

Je mag best ergens neerzetten dat TJ dat kroonstuk gemaakt heeft, hoor. Het lijkt net een beetje alsof je je daarvoor schaamt dat hun het hebben gemaakt. Zo zie ik het iig, misschien is het wel heel anders:).
 
ben ik het mee eens, ik rij zelf ook met zo een TJ-kroonstuk. En er is echt helemaal niks mis daarmee, is echt supernetjes gemaakt!
 
Dat klopt helemaal Steef. Ik heb die van jou zelfs nog even bekeken toendertijd. Zag er allemaal top uit.
 
Hierbij mijn sonicvelg die afgedraaid is. Ik heb hem wel zo gekocht, maar dat doet niet af aan de zaak dat het gewoonweg extreem netjes gedaan is:).

attachment.php


attachment.php


Let niet op de bouten waarmee de schijf vast zit, die heb ik er ff ingedraid dat de schijf iig blijft hangen:p.

Binnenkort word het gedraaide gedeelte gepolijst en dan is het hopelijk bling bling:W.
 

Attachments

  • Sonic velg met schijf scherp.JPG
    Sonic velg met schijf scherp.JPG
    108.1 KB · Views: 4,803
  • Sonic velg met schijf scherp (1).JPG
    Sonic velg met schijf scherp (1).JPG
    100.8 KB · Views: 1,754
Is mooi gedaan dennis! Maare ff offtopic: dat is een malossi schijf? Welke diameter en wat is de steek?

Dankuu
 
Flensje voor mijn carb (inschuif spruitstuk, opschroef carb). Het ronde is gedraaid, en het platte met de dremel uitgefreest uit een 5mm dikke plaat alu, en m6 ingetapt.
295628857.jpg


Dellie vhst26 afgedraaid
295628846.jpg


Stage6 kelk afgedraait naar 50mm zodat er een platte rand onstaat waar een luchtfilter op bevestigt kan worden
295628844.jpg


4 identieke vierkante plaatjes (met 1 ronde hoek eraan) gefreesd met dremel en slijptol :p voor veerbevestiging op mijn alu cross achterbrug
285272397.jpg


Bus waar de achterbrug op schanierd (alu) die plekjes die je erop ziet is van het inklemmen in de klauw van de draaibank.
284124575.jpg


oja en cilindervoet van mn eurocilindro 1,5mm afgedraait voor reezzz zuiger. Is daarna gestraald.
284124684.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top