Het grote computer topic #9

Kreeg nu van een leraar zelfs een site die wij als studenten kunnen gebruiken om legale versies te kunnen aanschaffen met korting. Kun je rechtstreeks van de site downloaden.

Maar dat zijn updates of zo en weer zoveel keuze daar in.... Snap er geen hol van 8P

Denk dat ik maar gewoon safe speel en wacht totdat mijn pa een keer die meuk download op zijn werk of zo.
Surfnet is dat, kun je in principe altijd bij, als je hogeschool er op aangesloten is. Dan kost een licentie 2 tientjes oid?

Gewoon 64-bit NL (of UK, wat jij wil) nemen, Professional bieden ze meestal aan maar dat is gewoon prima. Anders Home Premium, Ultimate kan ook maar is niet nodig.
 
iemand een idee hoe ik makkelijk al mn drivers kan exporteren/saven

ik heb een laptop die orgineel vista had, heb ik een windows 7 opgezet en met veel gezeik drivers gevonden (64 bit) nou wil ik de boel ff leeg flikkeren maar weet ik nu al dat ik geen zin heb om die drivers weer op te gaan zoeken.

alvast bedankt
 
Surfnet is dat, kun je in principe altijd bij, als je hogeschool er op aangesloten is. Dan kost een licentie 2 tientjes oid?

Gewoon 64-bit NL (of UK, wat jij wil) nemen, Professional bieden ze meestal aan maar dat is gewoon prima. Anders Home Premium, Ultimate kan ook maar is niet nodig.

Idd dat is die site. Licentie's zijn wel wat duurder. Toch nog snel iets van 60 euro of duurder. En dan heb je alleen maar een upgrade. En weet niet hoe zo'n upgrade te werk gaat. Neem aan dat je dan eerst xp geinstaleerd moet hebben en vervolgens die upgrade download en instaleert... Maar dan zou dat in de toekomst ook altijd moeten dus als je computer crashed bijv.
 
Ik kreeg vorige week een brief, binnenkort werkzaamheden in de Wijkcentrale *hoopt op snellere pijp*. :)

Heb overigens nu het volgende systeem:

Code:
Intel Core i5 2500K Boxed
Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G DDR3
Asrock Z68 Extreme3 Gen3
XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort 
Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB SSD
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Cooler Master Gladiator 600
Scythe Mugen 3
be quiet! Straight Power BQT E7-400W

Enige waar ik nog aan twijfel is de voeding, maar gezien mijn huidige metingen (vorige systeem 160 watt onder full load uit het stopcontact) denk ik dat het wel moet gaan.

Vanavond eens W7 installeren op die SSD.
 
400watt kan prima, mijn systeem bestaande uit een phenom II 955 @ 4ghz met 4850 (115watt tdp) + 5x HDD op een 7 jaar (?) oude Zalman 400watt voeding gaat nog perfect.
 
ik meende dat ik een redelijke pc heb maar met het spelen van bf3 loopt die toch niet echt soepel op lage resolutie zal het aan mijn systeem liggen ??

Moederbord : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD MS-7514
Chipset : Intel P45
Processor : Intel Core 2 Duo E8400 @ 3000MHz
Fysiek Geheugen : 4096MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )
Videokaart : ATI Radeon HD 4800 Series

of evt. verbeteringen?
 
Dat is inmiddels al redelijk verouderd hoor. Leuk om een filmpje op te kijken of een beetje met Office te kloten :p
 
Zowel je CPU als videokaart zijn gewoon een bottleneck. Met een nieuwe videokaart zul je het wel deels oplossen, maar ook een E8400 is niet snel meer inverhouding met de moderne i5 / i7 cpu's.
 
Dat is inmiddels al redelijk verouderd hoor. Leuk om een filmpje op te kijken of een beetje met Office te kloten :p
Overdrijven is ook een vak natuurlijk...


Maar als je BF3 vol uit wil spelen heb je een aardig pittig systeempje nodig.
Als ik jou was zou ik eens beginnen met het overclocken van je systeem,
de meeste 4850 met goede koeler pleur je zo 100 - 150mhz extra op de core,
en een paar honderd mhz erbij op je cpu is ook niet het lastigste wat er bestaat.
 
Zowel je CPU als videokaart zijn gewoon een bottleneck. Met een nieuwe videokaart zul je het wel deels oplossen, maar ook een E8400 is niet snel meer inverhouding met de moderne i5 / i7 cpu's.

Maat van mij heeft recent zijn 8800GT vervangen voor een GTX560 Ti, daarbij heeft hij zijn ,,oude'' E8400 lekker erin laten zitten.

Draait BF3 gewoon op zijn hoogst op 1920X1080. In CPU's valt een heel stuk minder winst te behalen als GPU's. Ik zou de E8400 lekker houden, prima CPU'tje nog steeds.
 
Zijn er nog speciale zaken waar ik rekening mee moet houden als ik een SSD in gebruik neem? Ik lees iets over 90% partitioneren, etc?
 
Ik zit er dus aan te denken om een nieuw systeem aan te schaffen voor thuis om wat te kunnen gamen. Wil BF3 graag goed kunnen spelen. Het liefst voluit. Zou dat met dit lukken?

Inter Core I5 2400 (4x 3100 MHz) quad core
ASUS P8H67 Rev.30 moederbord
6GB DDR3 1333Mhz (Dual Channel, geen heatsink
500GB 7200 RPM SATA
Nvidia GTX 550 ti (1024MB GDDR5 |DX 11
XFX PRO550W Core Edition 550W
 
Zijn er nog speciale zaken waar ik rekening mee moet houden als ik een SSD in gebruik neem? Ik lees iets over 90% partitioneren, etc?

Dat was alleen bij oude SSD's. Tegenwoordig zit er een goede Trim functie onboard bij SSD's ( OCZ iig ).

5th Nick had een tool die gelijk je win7 aanpast :) Pm hem is. Scheeld een hoop werk ;)
 
Back
Top