Het grote computer topic #9

Ik heb inmiddels al een verloopje, maar thanks!. De voeding is erg efficient. VGA Kaart trekt max 150 watt, rest vh systeem trekt 90 watt onder full load uit het stopcontact, dus dat zal wel loslopen.

Gister GTA IV even gedraaid op full, maar de rest van mn systeem begint dan wel te zweten. Dus denk dat ik de komende weken toch maar upgrade naar 2500K, Z68 mobo en 8gb. Dan denk ik dat ik ook gelijk de voeding meepak.
 
Ik heb inmiddels al een verloopje, maar thanks!. De voeding is erg efficient. VGA Kaart trekt max 150 watt, rest vh systeem trekt 90 watt onder full load uit het stopcontact, dus dat zal wel loslopen.

Gister GTA IV even gedraaid op full, maar de rest van mn systeem begint dan wel te zweten. Dus denk dat ik de komende weken toch maar upgrade naar 2500K, Z68 mobo en 8gb. Dan denk ik dat ik ook gelijk de voeding meepak.

Ik heb 2600K @ 4 ghz, 8GB intern en een HD 6990 (4GB) maar GTA IV framedropt nog steeds op full options hoor.

Rockstar is gewoon bar slecht om goede Console->PC ports te maken.

Wil je een benchmark voor je PC? Battlefield 3 of Metro 2033.
 
Ff een vraagje betreft windows:

Als ik nu deze licentie koop:

http://www.alternate.nl/html/produc...crosoft/Windows_7_Home_Premium_64-Bit/525326/?

Dan kan ik dus gewoon windows downloaden, met deze licentie activeren en dan heb ik hem dus gewoon officieel op mijn computer staan?

En wat is het verschil met de 32 of 64 bit versie?

Ik heb zelf de Windows 7 Ultimate 64 bit (OEM) gekocht voor € 180,-. Je kan hem gewoon installeren, updaten, etc etc. En de gein is, je kan hem als je voorzichtig bent, op meer dan 1 pc later draaien in een keer zonder problemen :)

Dan moet je hem alleen niet automatisch activeren maar even het activeringsnummer van Windows bellen (ben je een paar minuten mee bezig) dan geven ze je een code, en dan kan je gewoon hem activeren op meerdere pc's :)
 
Ik heb zelf de Windows 7 Ultimate 64 bit (OEM) gekocht voor € 180,-. Je kan hem gewoon installeren, updaten, etc etc. En de gein is, je kan hem als je voorzichtig bent, op meer dan 1 pc later draaien in een keer zonder problemen :)

Dan moet je hem alleen niet automatisch activeren maar even het activeringsnummer van Windows bellen (ben je een paar minuten mee bezig) dan geven ze je een code, en dan kan je gewoon hem activeren op meerdere pc's :)
Op die manier kan je met een 64bit licentie ook 32bit installeren.
Ik vraag me overigens af of jouw manier werkt, windows gaat namelijk 1x om de x aantal dagen automatisch activeren.
 
Jup, voor in het stopcontact.

Mag ik die een x lenen als mn HTPC af is? :*

Zal hier mn lijstje ook even neerzetten wat ik nu aan het bouwen ben:

Code:
Silverstone GD04B HTPC kast
be quiet Pure Power 350 watt PSU (efficient bij laag vermogen, stil)
Asus E45M1-M Pro moederbord met onboard passief gekoelde 1,65 Ghz AMD E-450 APU, Radeon HD 6320
2x2GB A-DATA DDR3 1600 1,35v
Crucial M4 64GB SSD voor OS
2x2 TB WD Caviar Green in softwarematig RAID1 voor data
FloppyDTV DVB-T/C kaart met Smit CAM voor Digitenne

Doel is een zo energiezuinig en stil mogelijk systeem te bouwen wat zowel als HTPC als NAS gaat functioneren. Ik had tot vorige week een HTPC, een Conceptronic NAS, en een HP thin client op Ubuntu server staan die als download server fungeerde, wordt nu dus alles in 1, was me te bewerkelijk, en het HTPC mobo ging dood, dus mooie reden om het aan te pakken :D
 
Last edited:
Ik heb 2600K @ 4 ghz, 8GB intern en een HD 6990 (4GB) maar GTA IV framedropt nog steeds op full options hoor.

Rockstar is gewoon bar slecht om goede Console->PC ports te maken.

Wil je een benchmark voor je PC? Battlefield 3 of Metro 2033.
Over dat stroomverbruik, vond nog een test van het mobo wat ik wil gebruiken (Gigabyte GA-Z68X-UD3H) en daar is het stroomverbruik onder full load met 2500k, 4gb ddr3, 1 sata schijf en een Radeon 6850, 160watt.
 
Op die manier kan je met een 64bit licentie ook 32bit installeren.
Ik vraag me overigens af of jouw manier werkt, windows gaat namelijk 1x om de x aantal dagen automatisch activeren.

Kreeg nu van een leraar zelfs een site die wij als studenten kunnen gebruiken om legale versies te kunnen aanschaffen met korting. Kun je rechtstreeks van de site downloaden.

Maar dat zijn updates of zo en weer zoveel keuze daar in.... Snap er geen hol van 8P

Denk dat ik maar gewoon safe speel en wacht totdat mijn pa een keer die meuk download op zijn werk of zo.
 
Back
Top