Het grote computer topic #9

oohw overclocken, haha, kan ik geen andere bios erin loaden?

Die videokaart gaat dus werken ? kost maar 8 tientjes, ga ik hem nu nog bestellen !
 
Last edited:
Defragler gebruiken, werkt perfect en herkent je SSD en past automatisch aan :)

@ Vissa:

Hoe oud is hij en wat moet je ervoor hebben dan? :p

Pfoe, volgens mij iets meer dan een half jaartje. Nieuw 230,-, 100% modulair dus geen enkele overbodige kabel. Hij gaat voor 150,- weg. :)

Hoeft nog niet weg btw, ik stap over zodra LGA2011 er is volgende maand. Mocht je interesse hebben dan ben jij de 1e. :)
 
Wat is het verschil dan?

In many popular systems, there is a concept known as page cache, of using the same single mechanism for both virtual memory and disk caching. A page may be then transferred to or from any ordinary disk file, not necessarily a dedicated space. Page in is transferring a page from the disk to RAM. Page out is transferring a page from RAM to the disk. Swap in and out only refer to transferring pages between RAM and dedicated swap space or swap file or scratch disk space, and not any other place on disk.

Sommige OS-en verbeulen de termen tot één aangezien het verschil voor een gebruiker vaak niet interessant is. Bij microcontrollers is het verschil duidelijker, door het low-level karakter. Maar goed, het gaat over processor systemen, dus dan heb je gelijk door het hetzelfde te noemen. Het verschil is aan de oppervlakte gewoon erg klein. Het is maar net op welk niveau je het bekijkt.
 
Goed, mn desktop is overleden (zo goed als), dus er moet wat nieuws komen. Hardware ben ik redelijk over uit, maar de videokaart nog niet. Wil er wel wat mee kunnen gamen, nieuwere spellen, maar wil er ook niet teveel aan spenderen. Wat te nemen?

Shortlist:
Radeon 6770 1gb (95 eur)
Radeon 6850 1gb (125 eur)
Radeon 6870 1gb (145 eur)
Geforce GTX 550 TI (105 eur)

Overige config wordt hoogstwaarschijnlijk een Phenom 955/965, 4/8gb ddr3, 970 of 870 mobo. Rest heb ik nog, SSD komt later wel.
 
Ik gebruik een 5670 (80 euro ofzo?) ga

speel nu bv Battlefield 3 op 1680*1050 @ High settings :p

Rage speel ik ook op die resolutie (19") en alles op zn hoogst geklapt

ga dus lekker voor de 6770 of die 6850 :)
 
Goed argument. Ik heb ook een 22" tft, 1680x1050, hoger kom ik ook niet voorlopig. Dan ga ik gewoon voor een 6770, blijven de kosten ook nog wat binnen de perken.
 
ik heb een gt520 2gb gekregen van een maatje van me, nieuw in doos.

Call of duty 2 op maximale grapichs settings 190FPS stabiel, ben er tevreden mee !
 
Als ik een afbeelding wil opslaan loopt mijn browser vast. Moet ik dat ding dus weer cia ctrl,alt,del afsluiten etc. En vervolgens herstel ik de sessie en kan ik de afbeelding wel opslaan.

Even later doet die het zelfde weer. Ook bij hyves. Zodra ik nu een andere achtergrond wil uploaden loopt de brouwser vast. Waar kan dit aan liggen?
 
Ik zou voor de 6850 gaan icm een 955, die multiplier flikker je gewoon 1 omhoog en je hebt een 965. Geef je 99% kans dat dat goed gaat zonder andere dingen te hoeven veranderen.
 
Ik zou voor de 6850 gaan icm een 955, die multiplier flikker je gewoon 1 omhoog en je hebt een 965. Geef je 99% kans dat dat goed gaat zonder andere dingen te hoeven veranderen.
6850 idd was ik al zo goed als uit (nu alleen nog welke, MSI komt overal goed uit de test maar ik heb een antipathie tegen dat merk). Prijsverschil 955/965 is 10 euro.

Ik zit er alleen mee dat het 'oude' processoren zijn...
 
Tja, wat ga je voor cpu intensieve taken doen? Voor een beetje gaming is het meer dan voldoende. Meeste 955's doen makkelijk 4ghz op lucht, mocht je nog niet genoeg power hebben. En voor een tientje, tja, dat moet je zelf weten.
 
Tja, wat ga je voor cpu intensieve taken doen? Voor een beetje gaming is het meer dan voldoende. Meeste 955's doen makkelijk 4ghz op lucht, mocht je nog niet genoeg power hebben. En voor een tientje, tja, dat moet je zelf weten.
True, wat ik er verder op doe is browsen, downloaden, muziek afdraaien, video kijken en dan dus gamen. Gewoon allround thuispc, en daar voldoet mn AMD 5050e nu ook nog voor...
 
Back
Top