Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
Ik heb 2 SATA HDD's , en een IDE HDD. Een SATA HDD speelt voor C: , en de IDE voor D:. Maar ik wil de D: voor C: laten spelen , en de C: voor D:. Is dit uberhaupt mogelijk ?

Heb een ASUS P5B Deluxe moederbord.
 
Ook , maar die is IDE. Maar me toetsenbord pakt automatisch SATA1 als C: schijf denk k.

// edit : moederbord :p
 
Last edited:
Je kunt dat gewoon aanpassen in je moederbord. Ik kan hier gewoon kiezen of ik wil booten vanaf sata hdd 1/2/3/4/5/6 of mijn IDE hdd. Kwestie van wat prutsen in je bios ;).
 
Ik zal kijken. Ik pruts niet graag in mn bios. Liever alleen dingen waar k wat vanaf weet. Dus overclocken ed. :p Maar ik ga nu ff kijken.
 
Help help.

Ik krijg telkens na een paar minuten gamen dat mijn monitor op zwart schiet en er van de monitor een bericht komt in de vorm van: Out of frequency range , set resolution lower or see monitor user guide.

De frequentie stond op 1280 x 1024 en 60 hz refresh rate en dit zou de monitor moeten trekken, zie:

http://www.computerdisplays.co.uk/17 inch monitors/hp s7550.htm

Echter ben ik genoodzaakt op 1024 x 768 en een 60 hz refresh rate te spelen terwijl dit toch hoger zou moeten kunnen??

Zit er iets verkeerd of wordt het tijd voor een nieuwe monitor??
 
Vraag:

Ik heb nu 1 schijf in mijn MCE met daarop windows.
1 extra 300 gb intern (Sata) en nu een externe 500 gb (USB)

Hoe krijg ik de pc zover dat hij de 2 extra (de 300 & 500) als 1 en dezelfde schijf gaat zien.

Bij voorbaat mijn dankjes.

Tinne..
 
Je kan de schijven in computer management als 'spanned' configureren.
Ik zou dat alleen, zeker met een usb schijf niet doen.
 
plakt hij dan viritueel alles aan elkaar? of word het een soort raid opstelling?.

of beter; wat gebeurt er als je er 1 uithaalt/kapot gaat?.
 
Spanning (JBOD): RAID of niet?

Velen denken dat Spanning ook onder RAID valt, maar het tegendeel is waar. Spanning is zo ongeveer het tegengestelde van meerdere partities op één harde schijf: één partitie bestaande uit meerdere harde schijven. De manier van het lezen en schrijven van de data blijft onveranderd; er treedt dus geen mirroring, striping en parity check op. Wanneer de eerste harde schijf is volgeschreven, dan wordt er simpelweg aan de volgende harde schijf begonnen en ga zo voorts. Spanning wordt overigens ook weleens JBOD genoemd: Just a Bunch Of Disks.
Bron.

Meer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/JBOD#Concatenation_.28JBOD_or_SPAN.29

Wat er met de data gebeurd als er 1 stuk gaat?
Niet met 100% zekerheid, maar ik denk dat er niets gebeurd met de data op de andere schijf.
Als een bestand over de 2 schijven word verdeeld, heb je wel pech (volgens mij gebeurd dat weer niet, maar denk hierbij bijvoorbeeld aan een directory waarvan de ene helft van de inhoud op schijf A staat, en de andere helft op schijf B)
 
Wie weet een programma waarmee ik een boel mp3's aan elkaar kan plakken. Dus 001a, 001b, 002a, 002b, 003a, 003b wordt dan: 001, 002, 003...?
 
Vandaag nieuwe monitor en speakers gehaald. Samsung 223BW 21,6 '' en een Z-2300 speakers setje :W

Weet iemand trouwens hoe je het geluid uit kan zetten @ explorer als je ergens op klikt?? :X
 
Vandaag nieuwe monitor en speakers gehaald. Samsung 223BW 21,6 '' en een Z-2300 speakers setje :W

Weet iemand trouwens hoe je het geluid uit kan zetten @ explorer als je ergens op klikt?? :X
Welk geluid?
Z2300 klinkt wel lekker. Kan lekker hard voor 2 speakers :W

Z5500 is nog bruter maja, daar betaal je ook voor:p
 
idd vond 139 euro geld genoeg :)

Nou als ik bv op refresh oid klik hoor ik echt een klik-geluidje...

Heb al gezocht bij opties alleen niks gevonden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top