Het grote ''bling bling'' topic

Status
Not open for further replies.

Dennis

ToetToet
Hoi Piepeloi!

aangezien er toch veel vragen zijn hoe er gepolijst moet worden, heb ik maar even een nieuw topic gemaakt, met in de 1e post een richtlijn hoe het e.v.t kan. aangezien iedereen erg lui is, en nooit wil zoeken, kan je vanaf nu mensen naar de 1e post verwijzen, waar genoeg info in staat

Dit topic is voor gepolijste & verchroomde spullen, Veel foto's in het oude topic zijn down, veel host werken niet meer. dus daarom maar even een fris topic.

Wil je zelf je gepolijste & verchroomde voorwerpen laten zien, Ga je gang, voor een goede host site: http://www.imgspot.com/

gewoon de http link pakken, en dan tussen [ i m g ] link [ / i m g ] zetten, (zonder spaties)

How to polijsten

Hierin verschillen de meningen van veel personen, maar in het algemeen gebruikt iedereen dezelfde voorwerpen.

Hier wat handige tips:

Straal je deksel van te voren, dit kan veel tijd & moeite besparen.
Zit er nog veel coating op, kan je .e.v.t afbijt gebruiken.

Hoe ga je te werk?!

Het zijn ongeveer 3 stappen die je moet ondergaan:

1 - Schuren
2 - Polijsten
3 - Poetsen

1) schuren: schuurpapier is haast overal verkrijgbaar. bv Gamma, niet overal is fijn schuurpapier te verkrijgen, hiervoor moet je eens zoeken bij de speciaal zaken, die hebben in het algemeen tot 1400+ liggen

2)Polijsten: Hiervoor kan je een Polijsttol gebruiken, deze zijn standaard te verkrijgen bij de Gamma, tevens kan je daar ook een polijst blok aanschaffen. dit is een groep blok die je nodig hebt om je spullen te polijsten

3) Poetsen: Hier word veel belgom alu voor gebruikt, dit is te verkrijgen bij veel motor & auto zaken, gewoon even langsgaan dus!

Schuren: Korrel 60,80,120, 240,500,800,1000,1200
vooral zorgen dat alle krassen eruit geschuurd worden,
Ps. je hoeft niet noodzakelijk deze korrels te gebruiken, dit is slechts een richtlijn!

Polijsten: Gebruik hiervoor een goede boor, Ikzelf gebruik een hoogtoerige boor, hiermee gaat het veel sneller & beter, (eigen ervaring)
Zet je polijsttol op de boormachine, en laat deze draaien, laat rustig de polijsttol in het polijstpasta trekken, (door de hitte neemt de tol de paste op)
Als je eenmaal wat pasta in je polijsttol hebt zitten ga je rustig over je te polijsten voorwerp heen. en ga je zo het oppervlak af. als het zwart word kan je dit gewoon wegpoetsen.

Poetsen: Na het polijsten kan je nog een iets diepere glans toevoegen, hiervoor gebruikt iedereen vaak belgom Alu... Netjes inpoetsen, en goed erin wrijven, en erna met een andere doek het uitpoetsen..

Foto-tje van een polijsttol met pasta
Ps. let er wel op dat dit een versleten setje is.....
Thx funk voor de foto

polijsten11131731653.JPG


Laten we het topic netjes houden, kritiek mag, licht het wel netjes toe, en houd het netjes kwa taalgebruik etc.

M.v.g

De st.net crew
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

polijstset1131870832.JPG

edit
zal nog wat toevoegen
hier begin je met korrel 80 120 200 400 stop dan
31131734217.JPG

ga verder met waterproef 600 800 1000 1200
zoals je op de foto kunt zien heb ik dit effe snel gedaan
51131733863.JPG

hier de bostel op de polijst pasta laat hem met hooge toeren draaie
91131733997.JPG

hier heb ik tot 1200 geschuurd het kan beter maar zoals ik zei snel gedaan
61131734102.JPG

hier zie je het bling bling :D
71131734618.JPG

suc6


blok1131733168.JPG

velg1131733575.JPG

voorvork1131733747.JPG

hier me caterkap de rest van de foto,s volgen
 
Last edited:
Wat betreft dat stralen, beter probeer je het gewoon bij parelstralen te houden.
Gritstralen word meestal TE grof, waardoor je NOG langer aan het schuren bent om de putjes er uit te krijgen.

Verder gebruik ik zelf een Schuurmachine, met schuurpapier tot 1200 *D
Vond laatst bij een plaatselijke special zaak van die schuurpapiertjes voor op mijn Bosch-schuurmachine en dit scheeelt me echt een heleboel tijd(En vingers :+ ). Ook kom je zo iets makkelijker in de hoekjes etc.
 
wat voor polijst blok gebruik je trouwens want... zo'n groen blok is een schoonpolijst blok... En je draai veeeeeeeeel te veel toeren...
 
PTT NRG said:
Wat betreft dat stralen, beter probeer je het gewoon bij parelstralen te houden.
Gritstralen word meestal TE grof, waardoor je NOG langer aan het schuren bent om de putjes er uit te krijgen.

Verder gebruik ik zelf een Schuurmachine, met schuurpapier tot 1200 *D
Vond laatst bij een plaatselijke special zaak van die schuurpapiertjes voor op mijn Bosch-schuurmachine en dit scheeelt me echt een heleboel tijd(En vingers :+ ). Ook kom je zo iets makkelijker in de hoekjes etc.

Glasparelen is nog fijner :)

Mijn carterdekseltje is maandag klaar :)
 
Ik wou dus ook wat stuff polijsten, maar ik gebruik men scoot dus wel 1,5 jaar lang om naar school heen en weer te beunen. Nu zei mijn vader: dat moet je niet doen want na 1 regen bui is het weer dof en gaat het roesten. (misschien wel wat overdreven). Nu snap ik wel wat hij bedoelt. Nu wou ik dus weten: Als ik wat polijst hoe kan ik dat dan netjes houden als ik hem voor de straat gebruik? En verchromen: mijn vader zeg dat kan niet want het is alu. Maar kan dit echt niet? en is verchromen beter en blijft het beter in de regen? Zou iemand mij wat tips kunnen geven? Alvast bedankt.
 
hmm ik heb nog nooit een veroeste cartercap gezien, ennuh ik denk als je het gepoleist heb gewoon om de 2 maanden ff met doekje belgom overeen gaan ofzo (doet een vriend van mij altijd bij ze puch carter gaat goed) ennuh verchromen kan tog gewoon volgenss mij hebik dat wel meerdere keren gezien hier @ forum
 
Streetmagic4 said:
wat voor polijst blok gebruik je trouwens want... zo'n groen blok is een schoonpolijst blok... En je draai veeeeeeeeel te veel toeren...

teveel? met een boormachine kan je nooit het aantal toeren draaien die je eigenlijk nodig hebt, een haakse slijper die zo'n 25000 toeren draait is voor een perfect resultaat ( melkindustrie hoogglans polijsten ) nog te laag.
maar voor wat aluminium is een boormachine goed te doen.
schuren doe ik zelf tot 600, zal zo een foto'tje toevoegen van een carterkapje.

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php


met een carterkap ben ik ong een 2 uur bezig.
 
Last edited:
Goede how-to zoals het hier staat
Tog mist er wat imo, namelijk bij het schuren
Ikzelf heb betere resultaten wanneer ik tot korrel 400 gewoon schuur, en vanaf 600 met waterproof (met water) schuur. Het oppervlak wordt sneller mooi glad, waardoor het resultaat ook beter wordt.

En polijsten is een k*twerk, met een nog gecoate carterkap ben ik zon 5-8 uur (misschien wat veel, maar ja, wil tog goed resultaat?) bezig. Het polijsten en afwerken zelf is een uurtje werk hooguit.
 
Dus als ik men carter zou polijsten en men vorvork, dan gata dat niet roesten? Dan hou ik het wel om de 2 maand bij of zo, maar men vader zegt dat het gaat roesten...
 
in princiepe gaat het minder snel roesten, doordat je het oppervlak glad maakt kan er moeilijk vuil en vocht aan het oppervlak hechten, wat dus roest veroorzaakt.
af en toe even doekje erover en 1 keer per maand ff oppoetsen is voldoende.
 
Idd, maar onder roesten versta ik niet oxideren.
Ijzer kan doorroesten, je verliest materiaal. Aluminium zal niet "dooroxideren".
 
ok zal ik het er nog ff over hebben met men vader want wil wel wat mooi glim werk hebben op men scoot. hopen dat ie te overtuigen valt
 
metecco said:
Idd, maar onder roesten versta ik niet oxideren.
Ijzer kan doorroesten, je verliest materiaal. Aluminium zal niet "dooroxideren".

ik weet waar hij op doelt, jij ook als je iig een gezond verstand hebt ga er dan niet op door breien.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top