Het grote "bling bling" topic #3

Belgom alu neem ik aan? Hier bij de plaatselijke autowinkel hebben ze 'm liggen voor €17,5 maar ik heb um goedkoper gezien voor €13-15
 
ik doe,
50-100-240-400-600-800-1000-1200-1500-2000 evt de 1e stappen weglaten als het oppervlak al goed glad is,

daarna polijst ik het eerst met de dremel, met polijstpasta genaamd triomp, heb ik ooit eens op espower.nl gekocht en werkt prima, daarna polijst ik het met een doekje en nog wat pasta, en dan met een schoon doekje alles eraf poetsen en klaar :), evt kan je er nog een keer met een doekje en wat pasta overheen gaan en dan uiteraard weer wegwrijven met een schoon doekje.

eerst gebruikte ik altijd zo'n gele vaatdoek of een autopoetsdoek oid, maar nu doe ik het meestal met katoenen doekjes die ik van mijn stagebedrijf heb :p

hoop dat je het nu snapt:)
 
ik doe,
50-100-240-400-600-800-1000-1200-1500-2000 evt de 1e stappen weglaten als het oppervlak al goed glad is,

daarna polijst ik het eerst met de dremel, met polijstpasta genaamd triomp, heb ik ooit eens op espower.nl gekocht en werkt prima, daarna polijst ik het met een doekje en nog wat pasta, en dan met een schoon doekje alles eraf poetsen en klaar :), evt kan je er nog een keer met een doekje en wat pasta overheen gaan en dan uiteraard weer wegwrijven met een schoon doekje.

eerst gebruikte ik altijd zo'n gele vaatdoek of een autopoetsdoek oid, maar nu doe ik het meestal met katoenen doekjes die ik van mijn stagebedrijf heb :p

hoop dat je het nu snapt:)

tot 1200 kan ook prima, heb je ook mooi resultaat mee:)
 
Beste mensen,

Even een post om weer wat chrooms toe te voegen aan dit topic :)

Vork pootjes er voor:
depoten.JPG


Pootjes na:
voorvork.jpg


En om nog wat te mieren neuken wat boutjes ;-)
chromeboutjes.JPG


mvg,

Mike
 
ik denk post eens mijn uitlaatje,

iedereen weet hoe een1 maand oude verkleurde c16 uit ziet na aankoop??,
hier is die dan gepolijste versie vind het aardig gelukt:

Nog niet gemonteerd en niet gepolijst,



Gemonteerd(ongepolijst)



Gemonteerd(gepolijst)




Menings:??
 
Vind het nooit zo geslaagd, tenzij er nog meer accenten gepolijst zijn zoals carters, velgen ed.

Maar smaken verschillen. Je kan iig wel zien dat je er geen half werk van hebt gemaakt. Zeker met zorg gedaan ;)
 
Polijsten ziet er goed uit alleen vind nu de demper totaal niet meer bij de rest van de uitlaat passen.

Plus wat Intercooler zegt...wat meerdere dingen polijsten om er 1 mooi geheel van te maken :)
 
nja oke, moet je ook tijd voor hebben he maar komt goed ik doe me velgranden overnieuw,, en er komt nog een Black edition demper op staat beter, en me carterkap word nog gepolijst ;)
 
Schuren jullie machinaal of met de hand ?
Ben met de randjes van me velg bezig. Maar daar zit nog coating op. Dus voordat ik dat weg heb geschuurd. Doe het allemaal wel met de hand. Misschien iemand tips verder?
 
machinaal:)
Als ik het goed doe, ben ik ongeveer een half uur bezig voor 2 velgranden:)

hoe doe je dat dan? dremel + schuurstukje?

vind zelf dat als je het met de hand doet het effect veel mooier is
half uur is wel erg kort, ik doe er al een half uur over om het op te poetsen, laat staan schuren
 
machinaal klopt half uurtje wel hoor als je begint met P120 en dn machinaal door tot 1000, en dn met 1200 hand en dn met speciaal machine(vn mijn werk) P2500 water,P3000 Water , P4000 water en dn oppoesten maar met die hap, en dn heb je echte bling, maar me uitlaat is met 2500 hand is ook wel netjes al zeg ik et zelf
 
alsoo, nja ik doe niets met de dremel doe alles met de hand.

ga binnekort (winterstop) weer eens wat ijzer beter laten blinken 8P
plaats wel wat foto's als ik zover ben :p
 
hier ook mijn vers verchroomd blokje binnenkort ook aerox velgen en voorvorkpootjes:W

Foto-AL7LBYWI.jpg


Foto-NY6IZ437.jpg


minarelli dd blok verchroomd
tp carterkap verchroomd
waterpompdeksel verchroomd
 
Schuren jullie machinaal of met de hand ?
Ben met de randjes van me velg bezig. Maar daar zit nog coating op. Dus voordat ik dat weg heb geschuurd. Doe het allemaal wel met de hand. Misschien iemand tips verder?

Heb vanavond ook velgranden gepolijst met de hand (originele fabriekscoating)

Heb er in totaal ongeveer 2.5/3 uur over gedaan.
Word het naar mijn mening wel het gladst.

Normaal deed ik het met een kleine schuurmachine van de karwei (zo'n black en decker mouse geval)

dan heb je de verf er wel het snelst af.
 
Hoe kregen jullie mooie rechte lijntjes? Want toen ik verfafbeit gebruikte was het écht moeilijk recht te krijgen. Uiteindelijk wel gelukt, maar echt na 8 uur ofzo :p

Hoe doen jullie dat? Gebruiken jullie uberhaupt wel afbeit? :)
 
Back
Top