Het grote "bling bling" topic #3

ik weet niet van wat de originele derbi gpr demper is (geen id of het rvs is of niet want er zat wel wat roest op, maar niet op het achterste deel wat je kan wassen)
 
het ene aluminium gaat van een harde borstel beter glimmen, en de andere weer van een zacht doekje met belgom is mijn ervaring.

Mijn remklauw werd toen helemaal dof van belgom, maar met de borstel en groene pasta ging die glimmen als een gek.
Bij me carterdeksel juist andersom, denk dat het met de samenstelling van het alu oid te maken heeft.
 
Hier mijn TP carterkap, net gepoetst :)

4bb1131b6f20b-IMG_0148.jpg


4bb112fb4bb6c-IMG_0146.jpg
 
Hoelang doen jullie over dat schuren?
Ikzelf zit er al 3 dagen aan , 4 uurtjes per dag ongeveer , is dat normaal?
Alvast bedankt
 
(Y) dat is wel normaal ja.
Ligt eraan hoe het er nu mee staat uiteraard. Post anders ff een foto? En met welke korrel ben je inmiddels bezig?
 
(Y) dat is wel normaal ja.
Ligt eraan hoe het er nu mee staat uiteraard. Post anders ff een foto? En met welke korrel ben je inmiddels bezig?
Mijn fototoestel ligt bij iemand anders , plus met men gsm kan ik geen fotos op de pc zetten , heb je programma nodig ( LG cookie ) en die cd is kapot :p

Maar ik ben nu bezig met korrel 230 als ik het juist heb , straks even gaan kijken , alles is bijna geschuurt , moet alleen nog rond die ingang voor de imbusschroefjes :p
Ik neem aan dat het schuren met fijner schuurpapier rapper gaat?
 
het grove schuurwerk (korrel 100 tot 400) duurt het langst en moet echt goed gebeuren omdat je deze krassen er later niet uit krijgt met 600-1200.

die inhammen voor je imbusjes kun je het best doen met een schuurkopje op een dremel.

ik gebruik altijd 120-200-400-600-800-1000-1200 en met elke korrel was ik wel een uurtje zoet. met korrel 400 goed schuren is het belangrijkst!
 
het grove schuurwerk (korrel 100 tot 400) duurt het langst en moet echt goed gebeuren omdat je deze krassen er later niet uit krijgt met 600-1200.

die inhammen voor je imbusjes kun je het best doen met een schuurkopje op een dremel.

ik gebruik altijd 120-200-400-600-800-1000-1200 en met elke korrel was ik wel een uurtje zoet. met korrel 400 goed schuren is het belangrijkst!
Bedankt
Heb ik nog wel wat werk :D
 
maar dan ishet ook wel écht strak.
je kan het veel sneller doen (deed bijv. beide rox poten in een half uur gepolijst en al) maarja dan is het resultaat er ook naar.

met de borstel denk je vaak ook al snel klaar te zijn maar ga daarna nog maar eens met een zachte (vloeibare)pasta en een zachte borstel een half uur borstellen en het is 2x zo mooi.
 
eigelijk zijn die stappen die jij maakt met schuren ook niet goed.. je mag niet groteren stappen nemen dan korrel 100
 
ik maakte zelf stappen van 600 800 1200 2000

En dat gaat ook gewoon prima, als je goed alle krassen weg schuurt voordat je aan de volgende serie begint.
 
Back
Top