Het grote "bling bling" topic #3

a4rf3b.jpg
 
hallo ik ben nieuw hier op het forum.
kzal eerst even beginnen met mij voor te stellen:
ik ben tim, ik kom uit belgie uit kortessem.
mijn hobby's zijn: (bijna) alles met een motor.

dus nu mijn vraag:
ik heb een polijstset gekregen met allemaal verschillende borstels en pasta's in kan iemand mij uitleggen welke ik wanneer moet gebruiken?
dsc02672.jpg


het enige wat erbij staat op een kaartje is:

-black emery: is for aluminum, brass, pewter, copper, iron, nickel, steel, stainless steel.
-Brown tipoli: is for aluminum, brass, pewter, copper, gold, stainless steel, hard rubber, wood
-White diamond: is for aluminum, brass, copper, iron, nickel, platinum, stainless steel.
-Green stainless: is for aluminum, brass, copper, iron, nickel, platinum, steel, stainless
-Red rouge: is for brass, copper, gold, pewter, nickel, plastic (formica)
-Bleu all purpose: use on every one listed above

kan iem mij helpen? want als je nu bv alu gaat polijsten moet je dan de 1ste,de 2de,de 3de, of de 4de gebruiken en is er ook verschil in borstels?
of moet je meerdere pasta's gebruiken? ik ben nog een noob in polijsten8P

mvg en bedankt
 
Doeken gebruik je uiteraard van hard naar zacht.

Gebruik verder pasta voor alu, staat er op de blokken verder niks?
Begin gewoon anders met testen ofzo.
 
hallo ik ben nieuw hier op het forum.
kzal eerst even beginnen met mij voor te stellen:
ik ben tim, ik kom uit belgie uit kortessem.
mijn hobby's zijn: (bijna) alles met een motor.

dus nu mijn vraag:
ik heb een polijstset gekregen met allemaal verschillende borstels en pasta's in kan iemand mij uitleggen welke ik wanneer moet gebruiken?
dsc02672.jpg


het enige wat erbij staat op een kaartje is:

-black emery: is for aluminum, brass, pewter, copper, iron, nickel, steel, stainless steel.
-Brown tipoli: is for aluminum, brass, pewter, copper, gold, stainless steel, hard rubber, wood
-White diamond: is for aluminum, brass, copper, iron, nickel, platinum, stainless steel.
-Green stainless: is for aluminum, brass, copper, iron, nickel, platinum, steel, stainless
-Red rouge: is for brass, copper, gold, pewter, nickel, plastic (formica)
-Bleu all purpose: use on every one listed above

kan iem mij helpen? want als je nu bv alu gaat polijsten moet je dan de 1ste,de 2de,de 3de, of de 4de gebruiken en is er ook verschil in borstels?
of moet je meerdere pasta's gebruiken? ik ben nog een noob in polijsten8P

mvg en bedankt



Zou ik mogen weten waar jij die set vandaan hebt?:D
 
ik heb zelf een iets simpelere polijst set, maar daar zit ook een wit en blauw blokje bij. ik heb er een stoffe doeken schijf bij. en een "hardere" schijf waardoor het pas echt begint te blinken.
 
Heb op de motorbeurs ook zo'n leuk polijstsetje als hierboven weten te bemachtigen voor niet al te veel:)!

Hier nog 3 foto'tjes van een kieslerspatbordplaatje die ik al een tijd terug had gepolijst:

o8copy.jpg


o9copy.jpg


o10copy.jpg
 
Back
Top