Het begrenzer topic

je kan (als hij kapot is wel vervangen), moet je wel kunnen desolderen en solderen.

Je kan ook nog even iemand lief aankijken die al een begrenzer heeft om hem bij hem even in te bouwen om c-ker te weten dat hij kaduuk is
 
heb de begrenzer los gesneden en hij is idd doorgebrand. gooi hem gewoon weg en ga een andere aanschaffen..
maar ik wil ff zeker weten wat de signaaldraad is. ik heb een tekenning van easyparts gehaald en er mijn kleuren draad opgezet.
is er mischien iemand die 100% zeker kan zeggen wat de signaaldaard van de pick-up is????
niet dat hij de volgende keer weer doorbrand.

ontstekingjeroen9el.jpg



bij het plaatje kijk je wel tegen de achterkant van de ontsteking aan.
het blokje met de 2 draden zitten de aan de rechterkant en dan schuin omhoog.
 
Last edited:
ff gesearched voor je:

tenbrey said:
-Dan de droene draad op de pickup dus de wit rode bij aerox bijv
-En de andere 2 dus geen en andere kleur week niet meer, die mogen beide op je - van de accu!

maar je kan ook even kijk trouwens of hij van je pickup naar je cdi loopt, als dat zo is, is dat je signaal draad!
 
beide draden die van de ontsteking komen gaan naar de cdi.

maar zoals het aangesloten zit nu.

begrenzer
Blauw: van remlichtschakelaar naar begrenzer
Wit: van geschakelde plus bij het contact naar de begrenzer
Zwart(massa): van het frame naar de begrenzer.
de groene: deze moet op de pickup.

dus ik snap niet waarom er 2 draden op de - van deaccu moeten want dan werkt hij alsnog niet lijkt mij.

maar ik wil eigenlijk weten hoe ik de pickup kan achterhalen. jij zegt dat ik naar de pickup moet kijken en dan kijken welke naar de cdi gaat. maar waar zit de pickup of wat is dat ???
 
zelf heb ik een Gilera DNA uit 2000 die redelijk opgevoerd is...,
maar omdat er hier dus nogal 'leuk' wat roller banken zijn heb ik dus een Bettella begrenzer gekregen van een vriend (gebruikte hem niet ^^):D
Ik heb zelf nu een euro begrenzer erin zitten maar dit vind ik zeer waardeloos..

Alleen kom ik er maar niet uit hoe hij aangesloten moet...

-De zwarte draad moet op de massa;
-mag deze dan ook op het Massa Draad bij je CDI ?

-De groene draad van de begenzer wordt verb. anade signaaldraad van de pick-up.
-Welke draad is dit en waar kan ik die in hemelsnaam vinden :S?
Mag ik hiervoor de groene draad nemen ? Deze gaat nl. samen met de rode (signaal draad) en witte (massa draad) naar de bobine

alvast bedankt
 
Last edited:
kan iemand mischien een kleine how-to maken over hoe je de signaaldraad van de pickup kan achterhalen ?? het gaat om mina horizontaal (yamaha aerox 2003)
 
ook al geprobeerd, maar die konden het ook niet zeggen.
en ik vertrouw die mensen niet zo om mijn scooter daar achter te laten. die gaan er niet zo zuinig mee om als ik, en dat tarief van ze is ook nie te zuinig :p
 
ik had het gister nagevraagd aan iemand, en die zij dat ik met een digitale voltmeter aan de gang moest gaan. ik moest op zoek gaan naar een wisselstroom draad.
vandaag komt mijn nieuwe begrenze binnen dus vanavond ff aan de gang gaan.
maar hij zij het volgende, zet de spanningsmeter op verschillende draden, trap dan op je kickstarter, en de draad die dan wisselstroom geeft dat is wss de signaaldraad van de pickup.
dus op deze manier ga ik het proberen.
 
ik zou toch die foto van vorige page naar yamaha toe sturen en het ze vriendelijk vragen of een elec schema (mocht je dat schema krijgen, post die dan hier ook even neer, dan hebben meer mensen er wat aan).

Scoop
 
Ik heb een begrenzer met afstandbediening gekocht. Hier zitten vier draden aan, een rode, een zwarte, een gele en een groen, nou is mijn vraag welke moet waarop aangesloten worden??
 
Vandaag vertelde een vriend van me dat hij van plan was een begrenzer te maken, en opzich klonk het idee niet eens zo slecht.
Hij was van plan om op de voetsteuntjes voor de passagier traanplaat te maken. Daaronder wou hij dan zijn begrenzer maken die hij doormiddel van een drukknop aan kan zetten. Dus, 1x drukken op het voetsteuntje = begrenzer aan, nog 1x drukken = begrenzer weer uit. Hij heeft nooit een passagier, dus hoeft wat dat betreft niet bang te zijn dat die zijn begrenzer opeens aandoet. Maar, mijn vraag is nu dus: is dit wel mogelijk? Zelf leek het mij dat het wel goed te verbergen is en vrij onopvallend aan te zetten. Is er nog iets waar hij rekening mee zou moeten houden als hij dit echt wil doen?
Hieronder staat voor de duidelijkheid ff een foto (niet zijn scooter maar ook een SR), het rood omcirkelde gedeelte is dus waar het om gaat.
Begrenzer.jpg
 
is te maken. Maar of het makkelijk is..

Laatste keer dat ik werd aangehouden. Toen ging de agent naast mij rijden 250 meter lang en daar was de rollerbank al... weet niet hoe hij het onopvallend wil doen.

Mij is het wel gelukt om het te doen, met een schakelaar.
 
Echt makkelijk zal het inderdaad niet zijn nee, maar het is dan weer wel een plaats waar een agent denk ik niet zo gauw een begrenzer zal verwachten. Misschien dat het vrij onopvallend aan is te zetten als je afstapt of stopt ofzo.
 
Back
Top