Help please

Dolledodo

New Member
Contactslot defect wil scooter startend krijgen


Goedemiddag,

Mijn sym scooter staat nu al 1 week stil dit doordat mijn contactslot kapot was gesprongen ik zetten scooter neer en wil stuurslot erop draaien ineens klak slot doorgedraaid ofzo ineens kreeg ik hem niet meer op contact of stuurslot en dus niet meer mogelijk te rijden, nu heb ik de kap eraf gehaald want lees overal dit draadje zus of dat draadje zo maar ik kom er geen wijs uit!. Wie kan mij helpen en ne precies vertellen hoe ik hem nu startend krijg zonder contactslot alvast bedankt
 

Attachments

  • 20170915_192332.jpg
    20170915_192332.jpg
    186.2 KB · Views: 13
Advertisement - register to remove this

Contactslot defect wil scooter startend krijgen


Goedemiddag,

Mijn sym scooter staat nu al 1 week stil dit doordat mijn contactslot kapot was gesprongen ik zetten scooter neer en wil stuurslot erop draaien ineens klak slot doorgedraaid ofzo ineens kreeg ik hem niet meer op contact of stuurslot en dus niet meer mogelijk te rijden, nu heb ik de kap eraf gehaald want lees overal dit draadje zus of dat draadje zo maar ik kom er geen wijs uit!. Wie kan mij helpen en ne precies vertellen hoe ik hem nu startend krijg zonder contactslot alvast bedankt


Ga ik ook zeker doen, maar kan k niet zomaar veroorloven maar zou graag voor in t vervolg hebben geweten mocht er ooit werr iets defect gaan zoals contactslot hoe k hem dan kan starten
 
Zou het gevolg zo kunnen raden.. Denk dat je op een goedkope china scooter rijd.. Je die willen wel eens door de buiten lucht letterlijk verteren.. Heb zelfs op mijn china scooter het kijkglasje van de rempomp helemaal zien oplossen.. Zegt toch wel wat over de kwaliteit..
Helaas is een nieuw contact slot het enige remedi tot dat hij weer kapot springt..


Hoe ik dat zie:

Uiteraard aan het gare contact slot *kwaliteit bami bagger* Zie het aan de kabelboom.. Alle china scooters maken gebruik van die kwaliteit kabelboom.. Zit het ook aan de normale kabels zoals gas en remkabels..

Snap alleen niet dat je het contact slot niet kan veroorloven.. Ik raad je vooral niet aan op een china scooter te blijven rijden, aangezien daarop continu dingen spontaan kapot springen.. Het is lettelijk een bodem loze put waar je geld in blijven werpen...

Als je al geen geld hebt, hoe wil je uberhaupt scooter rijden.. Die hobby als je pech hebt kost nou eenmaal geld.. Alleen een tomos of een fiets is waarschijnlijk goedkoper..
 
Last edited:
Zou het gevolg zo kunnen raden.. Denk dat je op een goedkope china scooter rijd.. Je die willen wel eens door de buiten lucht letterlijk verteren.. Heb zelfs op mijn china scooter het kijkglasje van de rempomp helemaal zien oplossen.. Zegt toch wel wat over de kwaliteit..
Helaas is een nieuw contact slot het enige remedi tot dat hij weer kapot springt..


Hoe ik dat zie:

Uiteraard aan het gare contact slot *kwaliteit bami bagger* Zie het aan de kabelboom.. Alle china scooters maken gebruik van die kwaliteit kabelboom.. Zit het ook aan de normale kabels zoals gas en remkabels..

Snap alleen niet dat je het contact slot niet kan veroorloven.. Ik raad je vooral niet aan op een china scooter te blijven rijden, aangezien daarop continu dingen spontaan kapot springen.. Het is lettelijk een bodem loze put waar je geld in blijven werpen...

Als je al geen geld hebt, hoe wil je uberhaupt scooter rijden.. Die hobby als je pech hebt kost nou eenmaal geld.. Alleen een tomos of een fiets is waarschijnlijk goedkoper..

Geen foute bedoelingen, maar t is een Sym Orbit 50 (herken hem van de foto)
Deze heb ik zelf ook met 22k op de teller en rijdt als een tierelier.

Otp: ik zou inderdaad een nieuw contactslot kopen, is een paar tientjes. Overigens kan je nu helemaal niet rijden.
Je kan proberen draadjes bij je contact op een andere manier aan elkaar te maken in hoop dat ie op contact springt maar weet niet of je hier ver mee komt.

https://k-parts.nl/contactslot-dmp-sym-fiddle-sym-orbit-1-2.html
 
Oh nee een DMP contact slot?? Zou je dat wel doen? DMP is nog slechter als chinees.. Dat merk verkoopt alleen maar onbedachte artikelen.. En wijken vaak ook nog eens op bepaalde dingen af op het originele onderdeel...

Paar weken geleden een nieuw contact slot gekocht voor een oude 2takt scooter.. Hoopte nooit een DMP te krijgen.. Uiteindelijk was het toch een echte DMP..

Nou je raad het al, kwaliteit week al af van het origineel.. Het sleutel was een eigen verzonnen slecht ontwerp... En nog het alle ergste.. In de nutrale positie van het contact slot kan de sleutel niet worden uitgenomen.. Dan ben je verplicht om hem op het stuur slot te zetten..

Als je dan toch iets goedkoops zoekt neem liever een ander merk zoals Octane, Sceed, verzin het eens...
 
Back
Top