HELP! mijn scoot trekt nog steeds nie goed op!

Terre

Well-Known Member
Ik heb dus een Aerox met NR-X.
Nadat ik die NR-X eronder had trok hij niet meer goed op. Dus heb ik er strakkere trekveertjes in gedaan. Ik heb meteen een nieuwe koppeling in gezet (Hebo Racing) nu met de groene veertjes op het hardst aangespand. Maar hij trekt nog steeds niet op!!!
frown.gif

Als ik met koude motor vertrek (met de choke aan) dan trekt hij zeer goed, en vanaf de choke weer dicht is (en de motor warm) trekt hij niet meer, ik kom zelfs bijna de baan niet meer over
frown.gif

Er zitten ook dode punten, als ik gas los van 90kmph to 70kmph en dan weer gas bijgeef gaat hij bijna niet meer boven de 80kmph.
Moet ik een grotere sproeier zetten (die is nu nog standaard)?? En een andere drukveer?
 
Advertisement - register to remove this

Natuurlijk moet je een grotere sproeier dah..
Wat dacht je dan je hebt er toch een nr-x onder dan moet je minimaal sproeier 82 hebben anders is de kans op een vastloper ook redelijk groot...
Je gaat me toch niet vertellen dat je gewoon rondrijdt met een spr. 54 of zo...
 
Je moet eigenlijk ook een andere sproeier steken maar dat is niet de oorzaak van jouw probleem. Ik heb ook mijn sproeier verandert toen ik wijn pijp veranderd had en ik merkte er totaal niks van.
 
Bedankt voor de reacties!

Er zitten nu rollen in van 4gr (deze die bij de nrx geleverd werden). Ik heb de koppeling al proberen af te stellen, groene veertjes minst aangespannen, in de helft, en maximum aangespannen, er was geen enkel verschil in optrekken... ik heb ook nog blauwe veertjes liggen, die zijn nog strakker, right?
Ik dacht dat het aan de sproeier lag, dat ie te weinig benzine gaf, omdat ik met de choke open wel hard trok...
btw, die sproeier veranderen, kost dit veel?
 
als je zelf niet eens je sproeier kunt veranderen ben je wel een echte 'droeloe'!

Er zitten ook dode punten, als ik gas los van 90kmph to 70kmph en dan weer gas bijgeef gaat hij bijna niet meer boven de 80kmph.

dit ligt aan je drukveer, koop een setje van 2 van polini daar zitten een goude en een zilvere in neem 1 van de 2, de goude is het sterkst die zou ik nemen...
 
Euh, oke
Let op, dit geld voor Minarelli voor Morini en Paiggio weet ik het niet precies maar dat zal wel ongeveer het zelfde zijn.
Schroef als eerst je lucht filter eraf zodat je er wat makkelijker bij komt. Gedaan? oke, nu zie je je carpenter
smile.gif
zitten. Onderaan je caba zit een zwart bakje (vlotterkamer ofzo) die zit met 2 schroeven vast (bij mij zat er ook nog een slangetje aan dat bakje vast) draai die schroeven vast. Maar pasop, in dat bakje zit nog benzine, als je een zuinige sloeber bent of gewoon milieu bewust laat je dat bakje ff door iemand vast houden zodat het benzine er niet uit pleurd.
Dan zie je daar een paar schroeven zitten, in 1tje daar van zit een klein rondje, dat is je sproeier, draai deze er met een platkop schroeven draaier uit, en je zal zien dat er een nummer in dat schroefje is geslagen. Draai je grotere sproeier -die je net gekocht hebt bij je dealer- erin, dan schroef je dat bakje er weer op, luchtfilter er op (zorg dat die slang goed aan sluit op je carb. want anders zuigt hij ongefilterde lucht aan, en daar wordt je nie blij van).
Oke, missie sproeier vergroten is gelukt....nog vragen?
 
ah! ik zat me al af te vragen hoe jullie dat deden!

ik zit lekker te editten :p

[This message has been edited by tIM (edited 04 September 2000).]

[Tim has been edited by Ruud (edited 04 September 2000).]

[This message has been edited by Ruud (edited 04 September 2000).]
 
Ik wou ff zeggen dat voor morini motori ongeveer hetzelfde geldt...
biggrin.gif


p.s je hoeft niet goed te kunnen sleutelen om op dit forum te zijn dat is wel duidelijk nou...
tongue.gif


[This message has been edited by enrico (edited 04 September 2000).]
 
Back
Top