Hele zwakke vonk

Nee we hebben niet echt een motor zaak. Helaas niet. De ontst4king in de link is niet de goeie. Is 5 polig en ik moet 6 polig hebben. Tevens snap ik dat uitmeten niet echt. Ik weet nu niet welk draadje ik moet hebben. Engels is niet mijn sterkste kant.
 
Niet heel erg veel ben ik bang whaha. We hebben lammert de vries. Dealt in fietsen en scooters. En we hebben skoeters. Dealt alleen in scooters maar het merendeel is 2e hands dus ja.

EDIT:
Het weekend is weer voorbij dus vandaag maar weer verder met de scooter, tenminste...
Als mijn kamaraad er vandaag is even het een en ander in zijn scooter hangen... anders kan ik nog niet verder.

Ook even kijken wrm hij geen benzine krijgt.
Vlotterbakje loopt ook net vol.
- aan slang gezogen en dat werk wel.
- keerring ontstekingskant is prima.
- membraam is nieuw.

Wanneer ik het membraam los haal hoor ik de cilinder wel zuigen.. vreemd, maar komen we wel uit. ow ja, carburateur is schoongemaakt en uitgespoten maar komt er op neer dat de carburateur geen benzine zuigt. Ben nog aaan het kijken wat het kan zijn, ben meer met de ontsteking bezig geweest dan met de benzine. en scooter staat al even stil, dus mss moet ie gewoon even gassen :p want wanneer ik vonk heb is er opeens wel benzine... best vreemd, maar als het zo blijft eerst geen probleem:p
 
Last edited:
Gisteren heb ik de ontsteking helemaal door laten meten. DD ontstekings spoel gaf ipv 800 maarliefst 2000 ohm. Niet goed dus. Maar ik kon gelukkig aan een nieuwe komen. Een van een mirelli. De scooter loopt weer.
Het is nog een beetje afstellen. Het is starten, eventjes flink gas geven en niet meer uit te kriigen. Tenzij ik het sleuteltje omdraai natuurlijk. Dank voor jullie hulp!
 
Niet heel erg veel ben ik bang whaha. We hebben lammert de vries. Dealt in fietsen en scooters. En we hebben skoeters. Dealt alleen in scooters maar het merendeel is 2e hands dus ja.

EDIT:
Het weekend is weer voorbij dus vandaag maar weer verder met de scooter, tenminste...
Als mijn kamaraad er vandaag is even het een en ander in zijn scooter hangen... anders kan ik nog niet verder.

Ook even kijken wrm hij geen benzine krijgt.
Vlotterbakje loopt ook net vol.
- aan slang gezogen en dat werk wel.
- keerring ontstekingskant is prima.
- membraam is nieuw.

Wanneer ik het membraam los haal hoor ik de cilinder wel zuigen.. vreemd, maar komen we wel uit. ow ja, carburateur is schoongemaakt en uitgespoten maar komt er op neer dat de carburateur geen benzine zuigt. Ben nog aaan het kijken wat het kan zijn, ben meer met de ontsteking bezig geweest dan met de benzine. en scooter staat al even stil, dus mss moet ie gewoon even gassen :p want wanneer ik vonk heb is er opeens wel benzine... best vreemd, maar als het zo blijft eerst geen probleem:p


Voor wie dit misschien nog leest, zit (sinds "kort") een scooter reparateur op het vliet in Lwd.
(hoop dat geen reclame overtreding is of iets is, om maar even netjes te blijven, reglement doorlezen niet van gekomen).
 
Last edited:
dit valt niet onder de catagorie reclame vind ik, je geeft aan dat er 2 zaken zijn waar je daar in de buurt terecht kunt.
valt onder advies.
als je echt reclame gaat maken is het een ander verhaal.
dan zou je posts gaan plaatsen om reclame te maken.
op het forum worden wel eens scooterzaken of bv een online webshop besproken, maar gaat dan meer over de zaak zelf, zoals service, klant vriendelijkheid, levertijden etc
stel dat je bv bij een scooterzaak bent geweest en slechte ervaringen er mee hebt gehad, dan mag je dat rustig op het forum bespreken.
zolang het maar gewoon netjes blijft.
 
Back
Top