Hand op de pook

piels said:
Mijn motor is al na 7minuten ofzo warm?

kging daar ff van een diesel uit (aangezien ik zelf het meest diesel rij :*). En ik neem aan dat jou polo geen diesel is ;D benzine word idd sneller warm, maar diesel heeft gewoon zn tijd nodig.
 
[5th]Nick said:
Je krijgt volgens mij wel resonantie in je bak, maar voor de rest denk ik dat het geen kwaad kan... toch? :p

Trouwens, over de 2 remklauwen, Die je ziet op die auto's zijn hulp remmen, toen ik laatst in de maybach 62 zat werd mij verteld dat die auto ECHT 2 remklauwen had, en verrek, 2 van die joekels :p

Ik heb even gezocht om te kijken of de kleine remklauwen handremmen zijn of niet. Hier een een paar pics van auto's met zeer kleine remklauwen, het lijkt mij niet dat deze iets kunnen toevoegen als hulpremmen:

http://www.lamboreplica.co.uk/galle...ar_disc_with_brembo_and_handbrake_caliper.jpg
http://www.seriouswheels.com/pics-2005/2005-Hamann-Ferrari-F430-S-1024x768.jpg

Hier de twee gigantische remklauwen van de Maybach, deze lijken mij wel nuttig :p

http://www.desktopmachine.com/framepic.php?id=3455&size=1600

En nog een stukje over de Carrera GT:

De nieuwe Porsche Carrera GT tijdens de scuderiadagen. Zeer de moeite waard. Machtig mooi om de magnesium velgen van kortbij te zien, met een extra remklauw op de achterwielen voor de handrem, zoals bij de Modena.
Geluid was fenomenaal.
 
[5th]Tom K said:
ik schakel pas als ik: .... ringdingtingdingringtingding hoor :?

8P Dat herken ik zo hard, een soort belletje precies, ik heb dus echt geen flauw idee wat dat is he :D
 
begrenzer...

Mja dat warm rijden, ik ga meestal max. tot 4k

Hou gewoon mn olie druk in de gaten zodra die stationair onder de 4 bar komt kan ik lekker doorgassen
 
[5th]Nick said:
Ik hou hem zowieso onder de 2500 toeren, maar mag ik aan jou vragen sebastian, hoe dat dan werkt met automaten? want die draaien altijd minieme toeren, ook als hij koud is, en de motor gaat niet bokken vanwege de koppelomvormer, dus ik denk dat het wel meevalt toch?

Correct me if im wrong natuurlijk :)

dat zou ik ook niet precies weten hoor met automaten :X
alleen het beste is gewoon met 2500-3000 zoiets rijden
klinkt mischien hoog koud maar het is toch echt gewoon goed, en als je veel onder toeren rijdt koud wordt die ook nog eens minder snel warm wat dus ook zeer slijtbevordelijk is:)
meeste mensen denken gewoon van zo weinig mogelijk toeren want dan slijten mijn zuigertjes :X maar ze denken niet aan alle lagers etc, want die slijten juist dan het hardste en zuigerveren slijten bijna helemaal niet, die gaan levenslang mee.
 
Ligt ook weer sterk aan wat voor motor. Ons pap heeft een E320 CDI. 6-cilinders in lijn dus (automaat), bij normaal rijden schakelt ie over bij 2000toeren ofzo. Je rijd met 1500toeren al 80km/h :rolleyes:
 
Rooienaar said:
Ligt ook weer sterk aan wat voor motor. Ons pap heeft een E320 CDI. 6-cilinders in lijn dus (automaat), bij normaal rijden schakelt ie over bij 2000toeren ofzo. Je rijd met 1500toeren al 80km/h :rolleyes:

licht eraan hoeveel gas je geeft wanneer die schakelt ws, bij vol gas gaat die szowieso een versnelling terug en vaak passen ze de schakeling aan de hoeveelheid gas meen ik
 
Daar heb je gelijk in... Bij de meeste auto's iig.

Er zijn ook genoeg (diesel)motoren die maar 2500toeren toestaan bij koude motor. Pas als de motor een beetje op temp. begint te komen kan het toerental hoger. Zoiets is dan elektrisch afregeld of met een was element op de pomp (dacht ik)...
 
Rooienaar said:
Daar heb je gelijk in... Bij de meeste auto's iig.

Er zijn ook genoeg (diesel)motoren die maar 2500toeren toestaan bij koude motor. Pas als de motor een beetje op temp. begint te komen kan het toerental hoger. Zoiets is dan elektrisch afregeld of met een was element op de pomp (dacht ik)...


aixam's:X :X x| :+ die moeten eerst een minuut draaien en dan reageren ze niet eens op gaspedaal
 
Geert said:
van mn instructeur moest ik 50 in zn 4 hebbe :?

zuinig rijden van tegewoordig noemde die dat.,

Heb het vorige week met rijles erover gehad met mn instructeur en we hebben het uitgetest.
Ik rij in een VW Golf V 2.0 SDI en daar zit dus een boordcomputer in. Als je 50 in zn 4 rijd loopt de motor niet mooi en als je dan moet versnellen doet ie er ook langer over. Het verbruik in zn 4 was bijna 4 liter per 100km. Als je 50 in zn 3 rijd loopt de motor mooier en als je moet versnellen gaat dat ook perfect. Het verbruik was 3,5 liter per 100km. Dus 50 in zn 4 is niet zuiniger.

Groeten,

Wessel
 
Ik ook 50 in 4, tis me zo geleerd zelfs. En bij mij is die wel zuiniger dan, heb ik tijd geleden eens getest (heb ook zon boordcomp ding)
 
Back
Top