Halogeen lamp van koplamp geeft rook en brand geur (Piaggo zip)

Piaggiozipje

New Member
Hallo Mensen,

Ik heb sinds kort een nieuwe Piaggio Zip 4T. Nu vond ik dat de koplamp niet zoveel licht gaf en dat in het donker alles moeizaam te zien was met de originele gloeilamp die ingebouwd zit. Op Google vond ik dit product:

Halogeen BA20D 12V 35/35W Super White Xenon Look
IMG_2395.jpg


Besteld en in me scooter gebouwd.. Precies dezelfde fitting en 12v 35/35w net als de originele Piaggio gloeilamp.
IMG_2389.jpg

IMG_2396.jpg


Originele Piaggio Zip gloeilamp BA20D 12V 35/35W
IMG_201712032331130.jpg


Halogeen BA20D 12V 35/35W Super White Xenon Look:
IMG_201712032331131.jpg


Je zou bijna zeggen dat het een xenon lamp is, zo fel is het.
Maar nu komt het volgende :). Na 1-2 minuten begint de lamp zo heet te worden en begint er rook vanaf te komen. Dit wordt ook steeds meer als je de motor aan laat draaien. Koplamp vult ook met rook en het ruikt ook naar verbrande lucht. Is dit normaal? Ik heb zelf de lamp ook nog schoongemaakt met een micro vezel doek voor eventuele vinger afdrukken die op de lamp kunnen zitten. Ook een dag er in gelaten en volgende dag getest maar gaf na 2 minuten weer rook. Meerdere keren geprobeerdt. Helaas uiteindelijk toch maar weer de originele in gedaan. Wie o wie weet hier wat meer van? Waarom dit gebeurd?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Misschien eens een 25/25w versie proberen.. Wellicht is de kabelboom niet zo geschikt voor dit lampje.. Dat nieuwe lampje trekt denk ik best wel wat meer Ampere dan een origineel lampje en dan worden er dingen te heet.

Bij meer vermogen heb je dikkere bedrading nodig.

Meer info

 
Misschien eens een 25/25w versie proberen.. Wellicht is de kabelboom niet zo geschikt voor dit lampje.. Dat nieuwe lampje trekt denk ik best wel wat meer Ampere dan een origineel lampje en dan worden er dingen te heet.

Bij meer vermogen heb je dikkere bedrading nodig.

Meer info

Hallo eurokit,

Dankjewel voor je reactie. Kwam net het volgende tegen op internet.
MZ BA20D 25W 6500K Wit COB LED Motorrem / Staartlicht (12 ~ 24V)
: http://www.dx.com/nl/p/mz-ba20d-25w...VjrftCh3eIgzFEAQYASABEgJts_D_BwE#.WiSAOVXiapo

Zou deze geschikt zijn voor een Piaggio Zip 4t?
 
Zou raar zijn als hij meer verbruikt dan originele sinds ze beide 35 watt zijn.
Als je het test word dan de bedrading heet op de tast ?
Ik vermoed zelf dat deze lamp meer hitte genereerd en dat jou koplamp unit dat niet aankan.
 
Zou raar zijn als hij meer verbruikt dan originele sinds ze beide 35 watt zijn.
Als je het test word dan de bedrading heet op de tast ?
Ik vermoed zelf dat deze lamp meer hitte genereerd en dat jou koplamp unit dat niet aankan.
Zou raar zijn als hij meer verbruikt dan originele sinds ze beide 35 watt zijn.
Als je het test word dan de bedrading heet op de tast ?
Ik vermoed zelf dat deze lamp meer hitte genereerd en dat jou koplamp unit dat niet aankan.
dankjewel voor je reactie. Nee de kabels worden niet heet. De unit heeft voor zover ook geen beschadigingen.
 
Back
Top