GY6 50 naar 70cc vraag

Sundarah

Well-Known Member
Als ik een 70 cc op een gy6 laat zetten, is het dan nog mogelijk om deze te begrenzen tot 50 km/u?

Het gaat om een snor met al een brom cdi, en meer dan 50 hoeft ie ook echt niet te lopen, vandaar. Ik doe het puur voor de trekkracht.

En zit er nog verschil in uitlaat geluid als je overstapt? Mijn rollen zijn nu trouwens 6 gram, standaard in kisbee, moet ik nog iets vervangen in de vario/koppeling of gaat dit prima en is het kwestie van afstellen?
 
Advertisement - register to remove this

Als ik een 70 cc op een gy6 laat zetten, is het dan nog mogelijk om deze te begrenzen tot 50 km/u?

Het gaat om een snor met al een brom cdi, en meer dan 50 hoeft ie ook echt niet te lopen, vandaar. Ik doe het puur voor de trekkracht.

En zit er nog verschil in uitlaat geluid als je overstapt? Mijn rollen zijn nu trouwens 6 gram, standaard in kisbee, moet ik nog iets vervangen in de vario/koppeling of gaat dit prima en is het kwestie van afstellen?
Als je een 70cc er op is het zeker mogelijk om hem te begrenzen naar 50. Het geluid van de uitlaat zal waarschijnlijk iets harder worden en als je iets lichtere rolletjes er in doet trek hij wat sneller
 
Er hoort 5,6 gram in te zitten standaard, en die paar gram verschil maakt heel veel uit op 49cc. Ga je puur voor dat beetje extra trekkracht kun je met 63cc af en valt het vrijwel niet op in geluid (met de originele uitlaat) naar horen en zeggen. Als je een 45 CDI hebt dan blijft het wel ergens rond de 50 lopen, maar veel kleine dingen zijn van invloed en het is dan een kwestie van testen omdat je ook zomaar op de WOK grens kunt komen.
 
Back
Top