Greet Wilders en de laatste der Marokkanen

Bas

Administrator
Staff member
De gemeenteraadsverkiezingen zijn weer geweest en het gaat dit keer niet over de uitslag maar alleen over het feit Geert zich heel bewust ervoor zorgt dat hij weer niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor zijn beleid.

Is dit slim of heel dom van hem? Ik denk toch het 2e. Hiermee zet hij zichzelf ook voor de toekomst buitenspel. Een deel van beweringen kunnen we niet omheen. Er zijn bepaalde bevolkingsgroepen waaronder Marokkanen die gewoon als voldongen feit gewoon in statistieken als werkloosheid, criminaliteit en beroep doen op de bijstand hierin over vertegenwoordigd zijn. Dit feit wordt door een groot deel van de politiek niet hardop uitgesproken, want de racisme kaart wordt tegenwoordig erg makkelijk gespeeld.

Mensen zijn het zat om in de maling te worden genomen en ons sociale stelsel staat hierdoor onder druk. Als we de statistieken bekijken kan je niet anders hier begrip voor tonen en conclusies trekken die politiek niet correct zijn. Wat is uberhaupt politiek correct? Dat je niemand en nooit kwetst door feiten bij naam te benoemen? Dat het beter is een bepaalde bevolkingsgroep eigenlijk niet serieus te nemen door het probleem niet te bespreken en te ontkennen?

We hebben iemand als Wilders niet nodig als onze huidige partijen eens echt durven op te treden tegen de belachelijke dingen die gebeuren, waar we accepteren dat mensen werkeloos blijven omdat ze onvoldoende integreren. We moeten van autochtoon en allochtoon toch dezelfde inspanningen verwachten? Zolang we allochtonen positief discrimineren is er toch geen initiatief om te veranderen?

Ik kan volgens mij nog wel een paar kantjes tikken om mijn verontwaardiging te uiten, maar soms sta ik echt versteld waar we tegenwoordig zijn beland als maatschappij. Dit is er in elk geval even uit :)

Wat is jullie visie op de huidige gang van zaken?
 
Advertisement - register to remove this

Het feit dat ie niet eens zijn eigen fouten inziet.. En er ook geen excuses voor aan wil bieden.
Ik vind het een egoïst.. Laatst werdt ie vergeleken met a. Dolfje..
Die is ook zo een oorlog begonnen... Zelfde manier van politiek in "crisis" tijd...
 
De reacties afgelopen week waren gewoon mooi.

Laten we met ze allen collectief aangifte doen tegen de uitspraken van Wilders! Tegen wat eigenlijk? Afkalving van onze rechtsstaat waar we onze politici willen muilkorven? De vrijheid van meningsuiting beperken? Wilders is te bestrijden door niet op hem te stemmen.
Het is erg vreemd dat er dan vooral ingevulde aangiftes worden uitgedeeld waar mensen aangifte mee kunnen doen. Ben je fatsoenlijk als je aangifte hebt gedaan? Zo verbazingwekkend om te zien. Lokale CDA Delft die andere partijen uitsluit als ze geen afstand nemen van de woorden van Wilders. Want is de beredenering: "als je geen afstand doet, ben je het er mee eens". Gekker krijg je ze waarschijnlijk niet.

Gisteren hadden helaas de statistieken gelijk. Er was een juwelier overvallen en de 2 daders waren doodgeschoten. De groep die oververtegenwoordigd is in de misdaad statistieken waren ook hier leveraars van de daders. Zielig voor de familie van de daders, maar nog veel erger voor de juweliers die hier levenslang mee moeten leven.
 
Het blijft gewoon zo typisch. Ik ben momenteel opgenomen in het ziekenhuis en er was zojuist de dodenherdenking. Het personeel had gevraagd of men hier svp rekening mee kan houden. Prima, dat mag iedereen weten en als je in het ziekenhuis ligt hoor je ook naar mijn mening rekening te houden met de medepatienten. Toch is het dan zo toevallig dat het stel Marokkanen die ik heel de fucking avond niet heb gehoord precies op dat tijdstip luid met elkaar in gesprek gaan zodat het over de halve afdeling te horen is.

Waarom? Je kan er prima niet mee eens zijn en dat mag gelukkig in Nederland, dat is ook de vrijheid die iedereen heeft. Maar het getuigd van zo weinig respect dat je expres dan begint. Het wordt dan moeilijk om tolerant te blijven en toch hun de vrijheid te geven om hun wensen te respecteren. Ik kan er gewoon niet bij, het is zo kinderachtig dat het treurig is.

Zo, dat is eruit :)
 
Je hebt helemaal gelijk, vervallen in alles over 1 kam scherende opmerkingen ligt aardig op de loer op dat soort momenten.

Keer op keer word Nederland met de neus op de feiten gedrukt maar onze weglach politiek wil het gewoon niet zien. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard.

Dit kwam net op FB voorbij, ik zal het zielig noemen om het netjes te houden.

10007446_672017542863987_3093852020576743209_n.jpg
 
Back
Top