GP insider

ErwinZ

GC Member
De bedoeling van het spel is om met een beperkt budget in totaal zes coureurs en één MotoGP team te kiezen. Op basis van hun prestaties in de echte races die gedurende het GP seizoen worden verreden krijg je punten toegekend. En hoe meer punten je op het eind van het spel hebt, hoe beter!
Meer weten over hoe het spel werkt?
Kijk dan hier --> http://www.gpinsider.nl/index.php/doc/4
 
Advertisement - register to remove this

Er mogen wel wat meer mensen inschrijven voor het scootertuning.net subkampioenschap! De inschrijving sluit op 24 maart dus je moet snel zijn.

naam: Scootertuning.net
wachtwoord: motogp
 
Uuh ik was verkeerd.. Ik bedoelde Anthony West. Die 2 namen haal ik altijd door elkaar :p

Voor de duidelijkheid:

A: Gedurende het seizoen verzamelen je rijders en MotoGP team punten voor jouw GP Insider team. De puntentelling is gebaseerd op de verdeling van de punten zoals die voor het wereldkampioenschap telt.

Elk van jouw coureurs scoort punten. De punten voor de coureurs worden gebaseerd op hun positie in het klassement van een race en zijn als volgt:

Positie Punten
1 50
2 40
3 32
4 26
5 22
6 20
7 18
8 16
9 14
10 12
11 10
12 8
13 6
14 4
15 2



Daarnaast worden bonus- en strafpunten uitgedeeld voor enkele zaken:

Een pole position levert 10 bonuspunten op.

De coureur met de snelste ronde krijgt 6 bonuspunten.

Een race niet uitrijden resulteert in 8 strafpunten.

Wanneer de race niet wordt uitgereden door een crash komen er nog eens 2 strafpunten bovenop.

Als een coureur niet aan de start verschijnt, scoort hij 0 punten.

De puntentelling voor het door jou gekozen MotoGP team werkt iets anders: na afloop van een race wordt gekeken welke coureur van dat team het best heeft gepresteerd. Op basis van zijn positie worden vervolgens punten toegekend (alleen indien het aantal punten meer is dan 0). Hierbij is de verdeling als volgt:

Positie Punten
1 25
2 20
3 16
4 13
5 11
6 10
7 9
8 8
9 7
10 6
11 5
12 4
13 3
14 2
15 1



Let op, het aantal punten van de teams kan fluctueren. Het aantal punten van het team is gebaseerd op de actuele samenstelling van het team. Mocht coureur A de deur gewezen worden en coureur B zijn vervanger zijn, dan tellen enkel de punten voor coureur B. Dit geldt ook met terugwerkende kracht! Het kan zo zijn dat je punten kwijtraakt of juist bijverdient wanneer er wordt geschoven met coureurs.

Na elke race worden de uitslagen op GP Insider vermeld en kun je zien hoeveel punten jouw team heeft behaald.
 
Hmm zag het topic pas vandaag staan, maar heb me ook maar even aangemeld.
Naam: BigW racing
Gelijk eerste plaats, niet slecht denks.
 
Back
Top