Go-kart,zelfbouw,ideeën plz...

wagen

hey ik ben nou zelf bezig met een soort auto ik kan weleens een paar ontwerpen sturen ik vind zelf net als de meesten een 49,9cc het beste maar geen 50 cc op gaan zoeke want doen is het geen brommer meer maar een motor:p ik denk dat je aan een 50 cc motor heel goedkoop aan kunt komen weleens aan een grasmaaier gedacht dat is een 49.9 cc motor en ong 3.5 pk ik denk dat ik zelf er later een motor van een crossmoter inzet van 250 cc ofzo da trekt wel beter op want op een wage is de kracht zo laag dat je waarschijnlijk maar 30km per uur kan 40 hoogstens met opvoeren dus das niet super. maar als iemand tips heeft of een goede links voor bijv hoe ik een stuurophanging moet maken net als een skelter of het best een wielandrijving en die shit stuur het dan naar alwin14@msn.com. me laatste tip is zet op marktplaatst een advertentie van oude grasmaaier gezocht zeker dat er wel iamdn op reageert een gratis motor dus maarjah je kan natuurlijk ook je buren lief aankijke.
 
en het moi van een nog oude graasmaaier is dat er een rem opzet versnellingen net als een puch en het systeem sit so in elkaar dat je de alleen een tandwile eraf moet halen en daar een gat in moet maken en die op de achteras zette en dat je nog een tandwile hebt waar de motor aan zet en het zo in elkaar zit dat er nog een is waar je trappers op aan kunt sluiten zodat je het overal heen kan brengen.
 
Ik zat op google te zoeken naar homemade karts en toen kwam ik hier uit 8P...

Maar ik heb een vraagje,

Ik wil misschien een kart maken, en dan gewoon van rvs een soort kart frame lassen. En daar zou ik dan 2 of 1 puch blokjes opwillen, zou die dat aankunnen? Dus dat die er genoeg toeren voor heeft om weg te komen..
En dit met een 50cc cilinder of een 70cc?

En ben ook van plan dan om de koppelingen lichter te maken zodat die in het begin meer toeren hebt, de puch blok..

Graag jullie mening
 
Jah ik heb zelf geen brommer maar een scooter,

Maar nadeel van een scooterblok is, duur, en duur in onderdelen omdat er veel meer inzit, vario, rolletjes, drukveer, trekveren enz. en dat het behoorlijk zwaar weegt..

En zat ook al te kijken naar een grasmaaier motor, maar die hebben maar iets van 4 pk oid.
 
maar kijk, scoot levert meteen vol vermogen en puch op een bepaald toerental max Pk.

ik ben meer fan van puch/tomos maar wil je snel gaan en meteen snel als je gas geeft, is een scoot blok et beste
 
ook zal je met 1 scooter blokje helemaal niet zo super veel duurder uit komen dan met 2 puch blokjes hoor. Er hoefd toch niet gelijk 18pk uit te komen?
Een beetje searchen op marktplaats doet wonderen denks.
 
menace said:
ook zal je met 1 scooter blokje helemaal niet zo super veel duurder uit komen dan met 2 puch blokjes hoor. Er hoefd toch niet gelijk 18pk uit te komen?
Een beetje searchen op marktplaats doet wonderen denks.

Jah er staan wel wat leuke blokjes te koop,

Hoeveel pk zal ongeveer een standaard scooterblok hebben, 3?

En dan gewoon een ac blok.

Maar ik dacht voor puch te gaan, omdat de cilinders er veel goedkoper zijn als voor scooters..En dan de koppeling lichter maken zodat die meer toeren hebt met wegtrekken,

Maar scooter blok zal zo en zo wel snellers zijn met optrekken maarja..
 
Don't forget: grasmaaie rmotor heeft VERTICALE as, en hoe d8 je van deze om te bouwen?
Ik en een maat zijn ook al geruime tijd aan he tplannen, ik heb hier namelijk een grasmachine motor staan met verticale as(is bijgewerkt 285cc en 6.5 pk, niet zelef gedaan merja), maar kan er dus NIETS mee doen op een kart!
Iemand interesse? :p
 
Back
Top