Go-kart,zelfbouw,ideeën plz...

Ik ben van plan om binnenkort een crossmotor blokkie wat ik nog heb liggen (xt550 met +/- 40 pk) op een bestaande kart te bouwen (simpele indoorkart). Op de kartbaan waar ik werk krijgen we namelijk nieuwe karts, dus zit er wel een kansje in dat ik een ouwe mag ombouwen.... :) (zoniet, koop ik er zelf wel 1)

Dat blok had ik nog van een vorig project liggen, een zelfgebouwde skelter. Gelukkig heeft ie nooit gereden...:rolleyes:
De skelter is een paar maanden geleden omgebouwd tot een mooie aanhanger voor achter de brommer 8) (was ermee op lelystad met me beide batavus brommertjes)
 
Last edited:
Originally posted by Speedyrules
das dus die beruchte holle 40 mm as :)

btw HRD , dat blokje is antiek man :p , is dat een CRG daytona framepje dan ?


En dan nog, uit mijn ''antiekeblokje'' komt wel 38 pk dus ik heb niets te klagen vriend ;)
 
ik denk dat je het beste een stel trappers op dat ding kan zetten , want echt stevig ziet ie er niet uit.
maar zoals iedereen al zegt , 50 cc is meer als genoeg voor dat ding
 
Originally posted by EXup^
ik denk dat je het beste een stel trappers op dat ding kan zetten , want echt stevig ziet ie er niet uit.
maar zoals iedereen al zegt , 50 cc is meer als genoeg voor dat ding

Ik neem aan dat je et niet over mijn 125cc hebt ? :)

Enne die Gixxer kart is wel phatjes jah :) 135kg / 115pk :D
 
Als je nog een zetel nodig hebt voor dat zelfbouw ding, heb ik nog wel een crx sportstoel te koop :)
 
ik heb met m'n neef net zo'n project afgewerkt.
ff een frame van een quad (mijn oude yamaha warrior 650cc) gebruikt en een beetje verlast en verstevigd, en er een 900cc opgestoken van een Suzuki GSX-R.
dat ding loopt echt als de bliksem.
we hebben wel vele delen van m'n oude quad gebruikt, maar het frame is nu wel lekker laag en breed.
we hebben er met de digitale teller al een kleine 150 km/uur uitgehaald, maar dan moesten we alles dichtgooien aangezien de politie wat verder stond....

de motor is voorzien van raceluchtfilters, bijgevijlde poorten en een akropovic uitlaat (hadden ook een lazer uitlaat maar deze gaf niet het gewenste resultaat)

nu zijn we nog ff druk met het afwerken van de polyesterkit. deze moet dan nog geverfd worden (volledig parelmoer) en dan gaan we nog de nieuwe slicks opsteken...

in ieder geval, ga voor die 750cc
in het begin gewoon langzaam oefenen en kijken wat er nog beter kan...
 
Originally posted by Rs-devil
ik heb met m'n neef net zo'n project afgewerkt.
ff een frame van een quad (mijn oude yamaha warrior 650cc) gebruikt en een beetje verlast en verstevigd, en er een 900cc opgestoken van een Suzuki GSX-R.
dat ding loopt echt als de bliksem.
we hebben wel vele delen van m'n oude quad gebruikt, maar het frame is nu wel lekker laag en breed.
we hebben er met de digitale teller al een kleine 150 km/uur uitgehaald, maar dan moesten we alles dichtgooien aangezien de politie wat verder stond....

de motor is voorzien van raceluchtfilters, bijgevijlde poorten en een akropovic uitlaat (hadden ook een lazer uitlaat maar deze gaf niet het gewenste resultaat)

nu zijn we nog ff druk met het afwerken van de polyesterkit. deze moet dan nog geverfd worden (volledig parelmoer) en dan gaan we nog de nieuwe slicks opsteken...

in ieder geval, ga voor die 750cc
in het begin gewoon langzaam oefenen en kijken wat er nog beter kan...

Wreed maan zo'n ding zou je daar is foto's van willen maken?
Van hoe je het presies gedaan hebt en een fotoshop fototje ofzo hoe je kappen woorden....
 
Originally posted by HrDmAn
Originally posted by Speedyrules
das dus die beruchte holle 40 mm as :)

Bestaat trouwens niet 40mm massief !!!

als ik je bewijs dat hij wel bestaat mag ik hem dan op je hoofd slaan ? :p

neenee , zou dis zoals geopperd wordt nie over 50 cc gaan omwille van de nogal, mja, buigbaarheid van het chasis :p

als ik jou was zou ik gewoon een oud huurkart framepje kopen en je lusten botvieren met kuststof en een scooterblokje :)

greetz
 
Back
Top