Gilera runner opvoeren!!!!Hulp Nodig...

Status
Not open for further replies.

stemfr

Well-Known Member
Ik hb een gilera runner sp met een sito plus uitlaat...vario is verwijdert,,prop is verwijderd..hij loopt nu ong. 85 op de teller!
hoe kan ik hem het beste harder laten lopen door zo weinig mogelijk geld uit te geven..duss liefst geen nieuwe uitlaat of blok.. ook is het handig op te weten welk gewicht rolletjes het lekkerst trekt..

Thnx..
 
Advertisement - register to remove this

Een scooter op dit punt harder laten lopen gaat gewoon weg niet..

Je zou dan gewoon een andere cilinder oid moeten aanschaffen.
 
tja , dat vragen we ons allemaal af , hoe we voor zo weinig mogelijk geld zo snel mogelijk kunnen ;)

probeer eens een keer om niet te zeiken over geld als het gaat om opvoeren ,als je zo graag sneller wilt moet je gewoon niet zeuren..

wie snel wil gaan moet dokken , zo simpel is het...

ik wil ook wel een ferrari voor niks , mja , die worden nog steed niet weggegeven ;)

verder is het gewicht van de rollen te bepalen door de scooter zelf , elke scooter heeft een bepaald toerengebied waarop deze het beste loopt , je moet de scooter zo afstellen dat ie in dat gebied blijft lopen. elke scooter zal anders reageren op een bepaald gewicht rollen , er zijn veel dingen die daarmee te maken hebben. daarom zul je dus zelf moeten testen welke gewichten het beste werken op jouw scooter. dus koop een paar setjes gewichten en ga testen , so simpel werkt het nu eenmaal..

en anders moet je maar tevreden zijn..

85 is een goeie snelheid voor jouw runner , dit is vrij normaal , waarschijnlijk heb je ook de slome cilinder van piaggio , mja , goed , het mag geen geld kosten dus daar kun je ook niks aan doen..
 
Dat is bull§hit tuurlijk kan die sneller lopen en beter optrekken
Bijv . STANDAART 5.0 Gram rolletjes over te gaan naar 4 gram .
De drukveer veranderen ..
En je kan wel een stuk beter doortrekken en waarschijnlijk ook een hogere top uit je Runnertje hallen door Malossi Vario te kopen maar dan ga je wel al wat uitgeven ;) :D Ik heb een Runner Special edition 07/08 model en daar is de vario ring eruit , begrenser luchtfilter , standaart uitlaat totaal onbegrenst dus ook( catalisator ) ... Grootere sproeier en volgende week stage 6 uitlaat chroome carb . met malosi vario ik boek m nu al 98 :D;) Succes hoop dat je aan deze info . ietshebt ;)
 
Dat is bull§hit tuurlijk kan die sneller lopen en beter optrekken
Bijv . STANDAART 5.0 Gram rolletjes over te gaan naar 4 gram .
De drukveer veranderen ..
En je kan wel een stuk beter doortrekken en waarschijnlijk ook een hogere top uit je Runnertje hallen door Malossi Vario te kopen maar dan ga je wel al wat uitgeven ;) :D Ik heb een Runner Special edition 07/08 model en daar is de vario ring eruit , begrenser luchtfilter , standaart uitlaat totaal onbegrenst dus ook( catalisator ) ... Grootere sproeier en volgende week stage 6 uitlaat chroome carb . met malosi vario ik boek m nu al 98 :D;) Succes hoop dat je aan deze info . ietshebt ;)


wat een gelul zeg....

er zit geen begrenzer in je luchtfilter , de catalisator begrensd ook niet.

en rollen stel je af als je toerental niet goed is..
 
Dat is bull§hit tuurlijk kan die sneller lopen en beter optrekken
Bijv . STANDAART 5.0 Gram rolletjes over te gaan naar 4 gram .
De drukveer veranderen ..
En je kan wel een stuk beter doortrekken en waarschijnlijk ook een hogere top uit je Runnertje hallen door Malossi Vario te kopen maar dan ga je wel al wat uitgeven ;) :D Ik heb een Runner Special edition 07/08 model en daar is de vario ring eruit , begrenser luchtfilter , standaart uitlaat totaal onbegrenst dus ook( catalisator ) ... Grootere sproeier en volgende week stage 6 uitlaat chroome carb . met malosi vario ik boek m nu al 98 :D;) Succes hoop dat je aan deze info . ietshebt ;)


heb zelf ook een runner die is helemaal standaard op een leovince zx en drukveer rolletjes en trekveertjes na en ik boek bijna iedereen er uit hij liep op mijn teller 95 die maat van me had der ook een die van hem liep 110 op ze teller en die ging ik nog voor bij
positieve tellers zijn der 5 minder als scooters

hij loop 80 op de auto teller

dus is alemaal onzin wat je praat
er zit aleen een begrenzer nog achter in je carburateur die kan je er uit halen en een grotere sproeier er in zetten maar geloof me werk al 4 jaar in een scooter zaak en als je het goed voor mekaar heb lopp die 80+- op de autoteller
 
al eens over nagedacht dat sommige auto tellers ook wel eens foutief kunnen zijn?
vindt dat altijd zo grappig hoeveel er niet zijn die altijd 90km/h gaan door alleen maar hun vario ring te verwijderen
en dan direct voor de + 100km/h willen gaan...

zoals in al vele andere topic's gezegd is, wil je in de buurt van de 100 gaan zul je toch meer centjes moeten neertellen
en heb je aan een andere uitlaat niet voldoende...
als ik je een goeie raad mag geven doe het zowat stap voor stap
verander eens de vario... dan de koppeling of de cilinder... leer eerst stappen dan lopen en dan hardrennen ;)

experimenteer er allemaal wat mee daar leer je dan ook nog ineens het meeste uit+ralf+
 
ik snap er niks van hoe al die mensen met standaard runner met alleen varioring eruit over de 100 vlamme ik moest toch heel wat meer moeite doen om over 100 @digi teller te gaan :p :p

maar om niet teveel off topic te raken;
als je je runner fatsoenlijk op wilt voeren besteed dan je geld gewoon aan fatsoenlijke spullen want als je nu allemaal rommel gaat kopen ben je uiteindelijk toch slechter uit. Koop anders om te beginnen een DR cilinder niet overdreven duur en fijn om mee te beginnen wel verstandig om je carb en uitlaat dan aan te passen ;)
 
wat je ook kan doen is gewoon 2e hands spullen bij je vrienden kopen/of gratis krijgen
ongetwijfelt heb je dat al gedaan dat je heb gevraagd of je vrienen spullen hebben
wat je ook dan doen (weet niet hoe dat gaat) is je cilinder uitboren of uitveilen ik heb het nog nooit gedaan want ik koop meestal hogere cilinders dus nooit uitgeboord en of gefeild vroeger deden ze dat altijd bij zundapp en kreidlers
ik hoop dat je hier wat aan heb ;)
 
wat je ook kan doen is gewoon 2e hands spullen bij je vrienden kopen/of gratis krijgen
ongetwijfelt heb je dat al gedaan dat je heb gevraagd of je vrienen spullen hebben
wat je ook dan doen (weet niet hoe dat gaat) is je cilinder uitboren of uitveilen ik heb het nog nooit gedaan want ik koop meestal hogere cilinders dus nooit uitgeboord en of gefeild vroeger deden ze dat altijd bij zundapp en kreidlers
ik hoop dat je hier wat aan heb ;)

jaja
 
Echt sorry hoor, maar wat een b-shit reply's.
Comments als "koop 4 gram rollen en een andere drukveer" slaan nergens op, hoe weet je dat nu al, en wat is een "andere" drukveer? Want ik wil dat originele hok wel eens zien gaan met een rode veer en 4 grams rollen, lol. Dan draai je wss 12k rpm en kom je niet vooruit (just a guess....)

Zoals gezegd, afstellen is de maximum uit je setup halen, NIET je setup verbeteren. Wil je je setup verbeteren (en dus echt harder gaan) dan moet je geld uitgeven aan cilinder/carb/uitlaat (1 of meerdere van die onderdelen).
 
ik heb een motor runner 200cc 4-takt waar kan ik hem laten opvoeren ik zal graag een tel. of adres willen hebben aub
 
Ik heb een gilera runner sp(tweede hands gekocht), vario eruit, proppen eruit en sito+ uitlaatje erop loopt nu 90-100 op een digitale teller kan iemand mij vertellen of er nog iets aan veranderd moet zijn als hij die snelheid rijdt?
en hoeveel geld je ongeveer moet neerleggen voor een 70cc en een 70 cc uitlaat? alvast bedankt
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top