Gilera Dna zuigt niet genoeg benzine aan !

Simon007

Well-Known Member
sinds kort heeft de gilera dna van een kameraad kuren, hij heeft hem rijdend weggezet en sindsdien start die niet meer.

wat ik al geprobeerd heb :

- benzinepomp schoongemaakt van binnen
- meer benzine in de tank
- nieuwe benzine slangen
- nieuwe vacuumpomp
- een benzine kraan en het hele benzine pomp/vacuum systeem eraf gehaald)
- carb schoongemaakt

niets hielp !

om maar ff het vaste lijstje af te gaan, hij vonkt / hij heeft compressie / hij krijgt GEEN benzine.

bij DNA zit er een extra benzine Pomp, tussen de Carb & vacuumpomp, het lijkt erop of deze niet genoeg benzine doorpompt naar boven( naar de carb ).

de scoot start wel met deo/ benzine in het bougie/luchtfilter gat, maar valt daarna weer uit. kan iemand mij vertellen hoe ik alle slangen moet aansluiten ?

van de vacuumpomp komen de :

- benzine slang/ vacuumslang(vacuum gaat rechtstreeks naar de carb) > de benzine slang gaat daarna door in de benzinepomp,

waarna deze gesplitst word in 2 slangen :

- de benzineslang/ een extra vacuum?? die aangesloten word op het blok(vlakbij het membraan)

het probleem is dus dat de benzine net niet hard genoeg omhoog word gezogen in de carb hier wat foto's :

De benzine komt niet hoger dan het voetensteuntje !

[Ir]http://img.photobucket.com/albums/v140/simon007/DSC06590.jpg[/Ir]

(ik heb de slang ff zo gehangen voor de foto)

[Ir]http://img.photobucket.com/albums/v140/simon007/DSC06591.jpg[/Ir]

goed aangesloten lijkt me ?

[Ir]http://img.photobucket.com/albums/v140/simon007/DSC06592.jpg[/Ir]

boven benzine onder vacuum

[Ir]http://img.photobucket.com/albums/v140/simon007/DSC06593.jpg[/Ir]

Rechts boven benzine ingang > links onder benzine uit/ rechtsonder vacuum uit ??

[Ir]http://img.photobucket.com/albums/v140/simon007/DSC06594.jpg[/Ir]


PLEASE iemand help, kword een beetje wanhopig:*
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

hmm waarsch niet . hij heeft goeie compressie, net 5500km oud en prof gemonteerd dus, ik denk dat de oorzaak toch ergens anders ligt, andere mensen nog ideeen ?
 
die pomp die erop zit werk eigeluk zo: er komt onderdruk in jou carter. Die onderdruk komt dus ook in dat slangetje aan je carter. Een soort klepje word omhoog getrokken waardoor er onderdruk in je benzinepomp komt en de benzine word aangezogen. Er komt overdruk in jou carter. de druk gaat door een slangetje naar die pomp en die duwt het klepje omlaag zodat de benzine niet terug stroomt. Dan komt er weer onderdruk in je carter en word er weer benzine aangezogen.

(echt moeilijk uit te leggen maar hoop dat het zo beetje duidelijk is :p )

het kan zijn dat die ergens valse lucht trekt. Bijvoorbeeld dat er een keering uit licht.

Dan komt er geen onder/overdruk in je carter (en dus ook niet in je vacuumpomp) want dat gaat er via die keering die er dus uit licht weer uit.

Daardoor kan het systeem van die benzine pomp niet werken en pompt die geen benzine.

Hoop dat ik beetje duidelijk ben want valt niet mee :p



Ook kan het natuurlijk zijn dat dat klepje in de vacuumpomp niet goed meer functioneerd.

(dat "klepje" is eigeluk gewoon een bol plastic plaatje wat omhoog/omlaag kan klappen maar noem het voor de handigheid even een klepje)
 
Last edited:
Beste Simon,

Volgens mij heb je de slangetjes bij je vacuumpomp verwisseld. benzineslang hoort beneden en vacuumslang boven!!

Succes!
 
  • [noparse]
    list]
 
sinds kort heeft de gilera dna van een kameraad kuren, hij heeft hem rijdend weggezet en sindsdien start die niet meer.

wat ik al geprobeerd heb :

- benzinepomp schoongemaakt van binnen
- meer benzine in de tank
- nieuwe benzine slangen
- nieuwe vacuumpomp
- een benzine kraan en het hele benzine pomp/vacuum systeem eraf gehaald)
- carb schoongemaakt

niets hielp !

om maar ff het vaste lijstje af te gaan, hij vonkt / hij heeft compressie / hij krijgt GEEN benzine.

bij DNA zit er een extra benzine Pomp, tussen de Carb & vacuumpomp, het lijkt erop of deze niet genoeg benzine doorpompt naar boven( naar de carb ).

de scoot start wel met deo/ benzine in het bougie/luchtfilter gat, maar valt daarna weer uit. kan iemand mij vertellen hoe ik alle slangen moet aansluiten ?

van de vacuumpomp komen de :

- benzine slang/ vacuumslang(vacuum gaat rechtstreeks naar de carb) > de benzine slang gaat daarna door in de benzinepomp,

waarna deze gesplitst word in 2 slangen :

- de benzineslang/ een extra vacuum?? die aangesloten word op het blok(vlakbij het membraan)

het probleem is dus dat de benzine net niet hard genoeg omhoog word gezogen in de carb hier wat foto's :

De benzine komt niet hoger dan het voetensteuntje !

[Ir]http://img.photobucket.com/albums/v140/simon007/DSC06590.jpg[/Ir]

(ik heb de slang ff zo gehangen voor de foto)

[Ir]http://img.photobucket.com/albums/v140/simon007/DSC06591.jpg[/Ir]

goed aangesloten lijkt me ?

[Ir]http://img.photobucket.com/albums/v140/simon007/DSC06592.jpg[/Ir]

boven benzine onder vacuum

[Ir]http://img.photobucket.com/albums/v140/simon007/DSC06593.jpg[/Ir]

Rechts boven benzine ingang > links onder benzine uit/ rechtsonder vacuum uit ??

[Ir]http://img.photobucket.com/albums/v140/simon007/DSC06594.jpg[/Ir]


PLEASE iemand help, kword een beetje wanhopig:*


Al een oplossing gevonden?
Ik zit nu zelf met het probleem
 
Check even of je benzineslang wel beneden zit en je vacuumslang boven.
Voor tips voor mijn scooter heb ik altijd gekeken op verschillende blogs. Mijn vrouw begon erover dat dat een veel betere optie is dan forums. Mensen reageren vaak hetzelfde of nog heel lang door. Door het grote aantal reacties is het niet meer te overzien. Voor mijn zoontje lees ik altijd een blog van een moeder op internet die praat over kinderkleding. En af en toe haal ik er nog eens een receptje vanaf als ik in het weekend moet koken http://www.doormijzelf.nl/. Misschien ook een goede optie voor mensen die heel veel onzinnige reacties krijgen op hun forumvragen. Internet is groot!
 
Back
Top