Gewicht/Weight zaken enzo.

Ik zal er dan niet wakker van lige hoor dan weet ik al percies wat voor velg het zal begeven als je wel goed na denkt,dan kan je een velg doormiddel van gaten/gevreest sterk zat houde

Gelukkig staat volgend jaar TC klaar dus wees maar niet bang dat ze op de sprintbaan te komen rijden iedereen maakt zich ow zo druk,nou iedereen snapt wel dat dit sirreus is en goed zal bekeken worden en bekend worden gemaakt of je wel of niet mag rijden.
 
iedereen hier gaat het frame gevaarlijk maken en de wielen dodelijk vrezen maar nimand pakt een ac cilinder en bespaart daar enkele kilo's mee ipv grammen die dodelijk kunnen zijn..

ikzelf heb bijde sprinters ac gemaakt en ben dus helemaal van de lc blokjes afgestapt. was wel ff slikken om mijn opgeboorde speed met de slijptol te bewerken :p

verder is er met de evo ac ook al rond de 20pk gescoort en ben ik er nu weer in aan het vrezen om richting de 20.5 te gaan met veel gewichtsvoordeel kan ik menig 22+ blokje het erg moeilijk gaan maken

weeg maar eens een
rad
koelslangen
accu
pomp
en water 1kg per liter
en wil je geen accu en pomp dan moet het mechanish was ook vermogen kost.
 
@project phantom:

Misschien moeten we maar blij zijn dat er mensen zijn die zich opofferen om met zon kamikaze velg te gaan rijden, en moeten we maar hopen dat er iets fout gaat zodat dit een lesje is voor alle anderen!

en wat nou als ie jou nou betrekt bij een crash tijdens een ''foutje''?
 
Klopt zie nu pas dat het rode handvatten zijn. Meende dat het aandrijfrollen waren....

Dan is idd je opmerking wel verklaarbaar. ;)

@ velg verhaal. ik snap alleen niet waarom je het risico wil lopen voor die paar 100 gr. er valt veel meer op andere dingen te besparen. als je voor de sprint gewoon niks eet of drinkt heb je dit gewicht al weer bespaart, en blijft je wieltje wel heel ;)
 
Last edited:
verder is er met de evo ac ook al rond de 20pk gescoort en ben ik er nu weer in aan het vrezen om richting de 20.5 te gaan met veel gewichtsvoordeel kan ik menig 22+ blokje het erg moeilijk gaan maken

das leuk maar de eerste 25 + blokken komen dit seizoen, waar ben jij dan met je 20,5 die 4 kilo lichter is? :p
 
Okey, genoeg geluld over mijn velg.
Ik ga het eerst zelf uitgebreid testen en dan zie ik wel wat ermee gebeurt:)


Andere vraag:
Hoe denken jullie over gaten boren in een gebogen deel van het frame?

Ikzelf denk dat dat "gevaarlijk" is aangezien het staal in een gebogen deel al verslapt is door het buigen en je het met gaten boren nog meer verslapt.

Of gaten boren in een onderlangse (vaag woord:p) blokophanging?
Komen imo ook aardig wat krachten op te staan, soms zie ik mensen die zoiets van alu hebben en er dan ook nog gaten in boren...
 
151020073052mediumyw0copy.jpg


Als je hiermee gaat rijden ben je echt levensmoe! bedenk ook dat velgen alluminium 'Gietwerk' zijn waar uit zichzelf al veel zwakke plekken in zitten. zullen de meeste van jullie ook wel weten als je wel eens een kale velg hebt gezien. echt dom
 
Het is natuurlijk de bedoeling dat mensen de grens gaan opzoeken, dat maakt het hele wereldje nou net, alleen vind ik wel dat dit met een gezond verstand moet gebeuren. Als ik in de TC zou staan, had ik het velgje van raceroxie nooit goedgekeurd, al was het geheel doorberekend met daarvoor bestemde technieken.

Al had je 1 gat minder gemaakt, zodat je overal 2mm dikkere bruggen tussen de gaten zou hebben was het al een ander verhaal geweest. Ik snap echt niet waarom je jouw of andermans leven gaat wagen voor die 10 gram oid? :?

Je moet het echt van de kg's hebben, en ik weet echt wel dat alle kleine beetje samen een kg kunnen zijn, maar ik zou mijn eigen veiligheid toch altijd voorop stellen. Als je een week voor de sprint op je eten etc let en ff goed gaat poepen voor de sprint bereik je veel meer en zet je je eigen en andermans leven niet op het spel.
 
Okey, genoeg geluld over mijn velg.
Ik ga het eerst zelf uitgebreid testen en dan zie ik wel wat ermee gebeurt:)


Andere vraag:
Hoe denken jullie over gaten boren in een gebogen deel van het frame?

Ikzelf denk dat dat "gevaarlijk" is aangezien het staal in een gebogen deel al verslapt is door het buigen en je het met gaten boren nog meer verslapt.

Of gaten boren in een onderlangse (vaag woord:p) blokophanging?
Komen imo ook aardig wat krachten op te staan, soms zie ik mensen die zoiets van alu hebben en er dan ook nog gaten in boren...

Opzich is dit topic aangemaakt voor dit soort discussies, ik hoop dat je je er iets van aantrekt en een ander velgje gaat maken, als je weet wat de gevolgen kunnen zijn, dat wens je niemand toe.
 
ik snap uberhaubt die hele gewichtskwestie niet in die sprintwereld!

vind het 1 grote opgeblazen bedoeling! het is toch te zot voor woorden, dat mensen laxeermiddel gebruiken,kamikaze frames en velgen maken, om misschien 0,1 seconde of nog minder harder te gaan!!

had als TC zijnde al die bende een DQ gegeven en verbannen van de sprint voor hun hele leven...

maarja, wie ben ik om daar over te oordelen!!
 
Opzich is dit topic aangemaakt voor dit soort discussies, ik hoop dat je je er iets van aantrekt en een ander velgje gaat maken, als je weet wat de gevolgen kunnen zijn, dat wens je niemand toe.
Ik heb al andere velgen.
Ik denk ook door al deze reacties dat ik er (nog) niet mee de baan op ga. Temeer omdat ikzelf niet op de sprinter kom te rijden.
Maar daarintegen wil ik het zelf nog wel gaan testen omdat ik er nog steeds vanuit ga dat het mogelijk is om met zo'n velg 300m rechtdoor te rijden.
 
ik snap uberhaubt die hele gewichtskwestie niet in die sprintwereld!

vind het 1 grote opgeblazen bedoeling! het is toch te zot voor woorden, dat mensen laxeermiddel gebruiken,kamikaze frames en velgen maken, om misschien 0,1 seconde of nog minder harder te gaan!!

had als TC zijnde al die bende een DQ gegeven en verbannen van de sprint voor hun hele leven...

maarja, wie ben ik om daar over te oordelen!!
Dit is dus imo de meest kansloze reactie die ik sinds tijden op het forum heb gelezen.
Sorry voor me aggresieve reactie, maar als je niet snapt dat gewicht zo veel betekent in de sprintwereld zou ik er maar is over na gaan denken om een andere hobby te kiezen.

-edit- zie nu dat je stage6 cup rijdt; daar heb je idd een stuk minder aan gewichtsbesparing. In de sprint zijn eigenlijk 4 dingen belangrijk; vermogen, gewicht, reactievermogen, vermogen op de weg brengen
-edit2- en een tiende is erg veel;)
 
Je moet met zo'n velg natuurlijk ook niet tot heel erg weinig gaan remmen.

Maar vertel mij dan is welke krachten er allemaal op een voorvelg komen te staan. Buiten de krachten van het remmen om.
Als je een totaalgewicht van 110kg hebt, houdt zo'n velg dat best wel.

En wat denk je wat voor krachten er op dat deel komen te staan wanneer je op de testbank staat of wanneer je aan het burnen bent?

Bij dit soort dingen is het geen kwestie van trail & error. Want bij die error ben je er al misschien niet meer.

Maargoed, ik zou zeggen, denk er nog eens over na en gebruik je verstand.
 
das leuk maar de eerste 25 + blokken komen dit seizoen, waar ben jij dan met je 20,5 die 4 kilo lichter is? :p

Door een scooterscene in NL en het buitenland die allemaal al jaren met LC bezig zijn. Sinds het begin van het sprinten zijn er enkelen bezig geweest met AC. Zouden dit er jaren een boel zijn geweest moet er mee mogelijk zijn imo.
Je kan voor LC kiezen uit x cilinders van 70 tot 90cc. En AC, 1 malossi, 1 polini en een 90 athena...

Over die Athena gesproken, ik weet het niet, maar voormalige FKT mensen weten wel dat daar door het gebruik op een racequad door fred flink wat pk`s gehaald zijn.

Mag Pronk het zeggen?



Maar iedereen kiest zonder te denken voor LC, dat is stnd en er is meer voor de krijgen en te vergelijken.
 
Ik denk dat de eigenaar van die Peu velg nu wel na zal denken, en geeft hierboven ook aan dat hij hem ws niet gaat gebruiken. Dat is opzich een doel geweest om dit topic te openen. Mensen met hulp! nog even te laten nadenken. Uiteindelijk beslist men zelf.

Goed bezig.
 
Ik zeg het nog 1 maal mensen mogen van mij alles gaan maken maar er bestaat altijd een kans dat in de TC groep besloten wordt dat het niet goedgekeurd wordt,ik ga nu nog niet zeggen of het wel of niet goed gekeurd wordt dat komt op de sprint zelf,maar mensen moeten dan niet gaan klagen als het afgekeurt wordt dat is jullie eigen risico nogmaals ik kan op een foto van veel dingen niet zien of ze goed of niet goed zijn! ik hoop dat jullie daar wel rekening mee houden.
 
Uiteindelijk reageeren de meeste ook niet om elkaar te stangen! (Mag ik hopen) dus ik ben ook blij, wellicht hebben we een leven gered :p

Maargoed, Wie heeft er al gekeken naar gewichts reductie in kappen ? Ik wel namelijk:

- Middenbuis = 1KG
- Buddybak = 700 gram
- Buddy zelf = 2300 gram
- Linker, rechter, voor-de-zadel-kap, achterlichtunit = 2,8 KG

OF

Complete polyester achterkant = 2,5 KG (ongeveer!, niet zeker want heb hem nog niet terug)

Ofwel een verschil van 4.8 KG! En daardoor maak ik mijn sprinter niet gevaarlijker ;) (Behalve op de middenbuis is wat te zeggen, evt)

Wel duur, niet voor de zippers een thunderracing kap oid heb je volgens mij al voor 150 euro ofzo.
 
Back
Top