Gewicht/Weight zaken enzo.

7.jpg


Nooit meer van gekomen...
Vooral mooi.

+ralf+ waar te vinden?
 
Je moet met zo'n velg natuurlijk ook niet tot heel erg weinig gaan remmen.

Maar vertel mij dan is welke krachten er allemaal op een voorvelg komen te staan. Buiten de krachten van het remmen om.
Als je een totaalgewicht van 110kg hebt, houdt zo'n velg dat best wel.


Tevens heb ik meerdere reserve velgen liggen dus mocht er ook maar iets kleins te zien zijn dan wordt de velg meteen vervangen en weggedaan. Maar ik ga er niet vanuit dat er wat mee gebeurt.
En dit is dan wel de meest extreme die ik heb:p Desalniettemin blijf ik erbij dat deze velg sterk genoeg is.
Ik zal binnenkort wel ff foto maken van me velgencollectie;)


Btw: zoals ik in een eerdere post al heb aangegeven worden de randen ook nog helemaal afgedraait:)
 
+ralf+ waar te vinden?
Zoek maar is rond op MTB sturen, die hebben wel flinke variatie in carbon sturen. Prijs +/- 80 euro.


[edit]http://kopen.marktplaats.nl/search.php?xl=1&ds=to%3A1%3Bl1%3A445%3Bdi%3A%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Blx%3A134414%3Bly%3A449321%3Bl2%3A462%3Bkw%3Acarbon%2520stuur%3Bosi%3A2&ppu=0[/edit]
 
Last edited:
151020073052mediumyw0copy.jpg







Ik ben het inderdaad met Vasco eens dat je eerst het spul gezien moet hebben,om te oordelen of het niet sterk GENOEG is,maar dit vind ik persoonlijk ook ver gaan!! ik heb vorig jaar inderdaad zon velgje ook gezien! en daar was ik het ook niet mee eens,maar ja het regelement liet het toe! ik snap gerust dat mensen ver gaan om mee te kunnen strijden om punten! maar ik denk wel dat je ook is aan veiligheid moet denken,maar dat is net zoals in het verkeer dat zie je met verkeers situaties je kan 100 keer zeggen dat het gevaarlijk is maar het moet eerst een keer gebueren voor dat mensen denken,joh! het is echt gevaarlijk!! dit moeten we niet meer doen!
 
Last edited:
Ik ga hetzelfde doen, met deels hetzelfde idee
Maar naar mijn weten heb je niks aan de extra aerodynamica die je daardoor krijgt. Dat werkt toch pas boven de 180km/u ofzoiets??

als ik fiets en heb wind tegen ga ik wel degelijk langzamer hoor ;)

en daar was ik het ook niet mee eens,maar ja het regelement liet het toe

Bij twijfel is dit altijd ter beoordeling van de T.C.

dit staat in het reglement, als jij TC bent mag je dit dus WEL afkeurenv;)
 
Last edited:
Ik lees met dit soort dingen (overmatig freesgebruik bijv) vaak "ik zie wel" of "ander heb ik nog een nieuwe". Dan lijk je me toch niet geheel zeker van de zaak. We lachen er allemaal om, maar stel dat het fout gaat.

En hoe goed en degelijk kees het doet, pietje ziet het ook, en doet het beunstylo na.
 
Ik ken de sprintreglementen niet, maar eigenlijk zou het (muv de Superspecial) verboden moeten zijn om de velgen aan te passen en dat alleen velgen van een gehomolongeerd model zijn toegestaan.

Ik denk ook niet dat de verzekering het leuk gaat vinden als een velg zoals van Raceroxie op de baan wordt toegelaten.
 
@Raceroxie: als tijdens een sprint een haarscheurtje ontstaat rond het hard ben je al te laat! Die 4mm scheurt direct door.

Blijf het onverantwoord vinden dat je hiermee rond gaat rijden.
 
Als je zo gaat lullen hoe zie je andere sporten dan? sorry hoor maar overdrijven is ook een vak,je kiest er zelf voor om te gaan rijden ja of nee.
Als jij in een dragrace wagen stapt,weet je al 80% dat er wat goed mis kan gaan.
Alles wat hard gaat,brengt gevraag op,maar we zoeken het zelf op dat klopt ja.
Het zal lullig zijn als er iemand zal achter komen,daarbij als jij een verkeerde wheely maakt zit je ook zo in de hekken,dus dat moet betekenen dat de sprintbaan breeder moet worden?
 
Ik ben het voor een deel wel met Jasper V eens, geen velgen bewerken in de standaardscooter/scooter 70 klasse. Maar opzich een velgrand afdraaien moet wel kunnen denk ik. Echt een hele gatenkaas van je velg maken lijkt me niet veilig. Wat denk je als je gaat remmen met je scooter van 100kg+ het volledige gewicht komt op je voorvork, velg en band. Bij een superspecialframe is het totaalgewicht inprincipe vele malen lichter en is de druk op je voorwiel ook minder groot dit omdat je zo goed als boven je blok zit.
 
Ik ben het voor een deel wel met Jasper V eens, geen velgen bewerken in de standaardscooter/scooter 70 klasse. Maar opzich een velgrand afdraaien moet wel kunnen denk ik. Echt een hele gatenkaas van je velg maken lijkt me niet veilig. Wat denk je als je gaat remmen met je scooter van 100kg+ het volledige gewicht komt op je voorvork, velg en band. Bij een superspecialframe is het totaalgewicht inprincipe vele malen lichter en is de druk op je voorwiel ook minder groot dit omdat je zo goed als boven je blok zit.

Dat zal dus betekenen dat mensen nog meer de grens op gaan zoeken dus denken aan oww velg kan nog wel lichter me frame weegt toch niks of je verbied het in elke klasse of je doet het niet zo makkelijk is het

ben ik blij dat mij scooter70 me scooter 50+ weegt:+;)
 
100% zekerheid heb je nooit. Zelfs standaard velgen scheuren soms wel eens. Daarom heb ik dus ook reserve:*

Maarre vind je dit beunstylo?:eek:


JA! Er is in de eerste plaats niks berekend, daarbij is het ook nog eens zo dat die mooie gaten in die spaken, nog geen eens uitgemeten zijn, aangezien ze niet op de zelfde plaatsen zitten.

1. Onbalans
2. remkrachten kunnen niet verdeeld worden over de velg
3. acceleratie krachten kan het velgje nooit goed verdelen

Ik vind het levens gevaarlijk!
 
Last edited:
100% met bob eens, vind dat gewoon onverantwoord rijden als jij daarmee de baan op gaat. Je brengt niet alleen jezelf in gevaar maar ook anderen, en onzin dat er altijd gevaar is blabla, zal best. Maar het lijkt me dan dat je zoveel mogelijk gevaar moet proberen te voorkomen als er toch al veel gevaar is, dat doe je IMO met deze velg niet.
 
@project phantom: Neem aan dat je reactie op mij doelde.

In een dragrace komt dat door de extreem hoge snelheden. Maar ook hun gaan voor 100 gram echt niet het risico nog groter maken.

Maargoed eindeloze discusie dit, blijkbaar moet er eerst iets fout gaan voordat mensen na gaan denken.

Misschien moeten we maar blij zijn dat er mensen zijn die zich opofferen om met zon kamikaze velg te gaan rijden, en moeten we maar hopen dat er iets fout gaat zodat dit een lesje is voor alle anderen!
 
Back
Top