gepakt met >2kw

Thomas

Senior Member
Vandaag reed ik rustig naar school met ongeveer 30km/uur, was net de straat uit en toen kwam er een motoragent naast me rijden en ik moest meekomen.

Daar aangekomen zag ik de kneusjes als staan met de rollerbank. 6 agenten en 1tje op een motor. Ik dus erop en ze sloten vooral de koeling niet aan :|

Dus hij rustig gassen, me choke stond nog aan en daar gingen de rollen draaien, en trok ie 'm vol open en toen schoot de teller ineens door en liep de teller ver voorbij de 2kw. Dus ik ff eik-rapport van de bank gevraagd. Die agent vertelde dat ie ge-eikt was en hij zei kijk maar naar dat stickertje.

Maargoed toen kreeg ik dus de bon en er stond een sterretje bij het bedrag. Waarschijnlijk zal ik dus een boete van 226 euro ofzo krijgen.

Maar ff een vraagje, kan je de zaak dan laten voorkomen zodat ik de rechter kan vertellen dat er geen zak klopt van de rollerbank? En dat ik gewoon 30 reed met een normaal geluidje, dus waarom zou ik mee moeten komen. Ik deed toch niks fout?

Kijk ik weet best wel dat ik harder kan als normaal en als ze me zouden pakken als ik 100 reed ofzo OK, dan zit ik gewoon fout, maar ik rijdt altijd netjes 30 of 40 en alleen als er echt een verlaten weg is buiten de bebouwde kom dan trek ik 'm wel eens door. Ik wil het gewoon niet op m'n geweten hebben dat ik een mens of dier aanrijdt.

Hopelijk kunnen jullie me helpen met wat info.
 
Advertisement - register to remove this

Zaak voor laten komen = gewoon niet betalen, je krijgt geen normale beschikking, maar een schikkingsvoorstel. Als je wilt winnen zullen je argumenten wel sterker moeten zijn dan die je nu aanbrengt, want rechter zegt gewoon; het staat zo in de wet, en dan moet je maar zorgen dat je dat weet :)
 
Originally posted by aerox-evo70
ze hebben zoiezo de koeling niet aangesloten.... heb je zeker geen bewijs van ?

jawel mijn broertje stond erbij en die kan toch getuigen?

Originally posted by Chiel
Zaak voor laten komen = gewoon niet betalen, je krijgt geen normale beschikking, maar een schikkingsvoorstel. Als je wilt winnen zullen je argumenten wel sterker moeten zijn dan die je nu aanbrengt, want rechter zegt gewoon; het staat zo in de wet, en dan moet je maar zorgen dat je dat weet :)

Idd, ik wil ook wat betere argumenten hebben, dus als jullie nog iets weten wat ik kan gebruiken dan zou ik het graag willen weten.
 
Wat betreft die koeling zou je t kunnen laten voorkomen ja.
Maar let wel op dat als je het laat voorkomen en je verliest dan wordt je boete nog hoger heb ik vernomen dus zorg voor goede argumenten.

(Off topic)
Ik zie dat je uit vlaardingen komt, waar stonden ze dan precies?? Ik woon ook in vld. en ben een tijdje ook gepakt met +2,0 KW
(Off topic)
 
Ik heb het laatst eens opgezocht en volgens de wet moet de koeling gericht zijn op de cilinder 8P. Stamt denk nog uit de tijd dat er alleen puchies waren :) Als je kan aantonen dat dat totaal geen nut heeft, heb je misschien een kans (ben ik ook van plan nm) Verder is er, voor zover ik gezien heb, geen rollerbank die wel lucht naar de radiateur toe blaast.
 
Originally posted by SR-vld
Wat betreft die koeling zou je t kunnen laten voorkomen ja.
Maar let wel op dat als je het laat voorkomen en je verliest dan wordt je boete nog hoger heb ik vernomen dus zorg voor goede argumenten.

(Off topic)
Ik zie dat je uit vlaardingen komt, waar stonden ze dan precies?? Ik woon ook in vld. en ben een tijdje ook gepakt met +2,0 KW
(Off topic)

De boete wordt iets van 50 euro verhoogd, maarja de rechter moet ook betaald worden :)

Ze stonden overal in Vlaardingen en ik was gepakt bij de Dirk de derdelaan. Maar ik hoorde dat ze ook bij het voormalige kolpabad stonden en bij de Mac langs de snelweg. Morgen dus maar lekker fietsen :p
 
Wel eerlijk zijn

Een Scooter is geen motorfiets. Met 70cc en carburateur 20 met sproeier 106 lijkt dit op een race monster.
 
Originally posted by Thomas
De boete wordt iets van 50 euro verhoogd, maarja de rechter moet ook betaald worden :)

Ze stonden overal in Vlaardingen en ik was gepakt bij de Dirk de derdelaan. Maar ik hoorde dat ze ook bij het voormalige kolpabad stonden en bij de Mac langs de snelweg. Morgen dus maar lekker fietsen :p

sja, wordt gewoon een boete, maar ik zou gewoon een bezwaar indienen over de koeling, nee heb je, ja kan je krijgen.

[off-topic]
Ik heb ze daar ook zien staan (precies bij de straat naar mijn school:|, staan ze echt heel vaak) ze hebben ook op de holysingel, en nog ergens anders in de holy gestaan, ik was iig blij dat mijn mhr aangedreven nrg het niet nog niet doet :)
Ik zou effe niet gaan rijden met een snelle scoot, ze zijn namelijk hier in vlaardingen weer begonnen met flink controleren (komen bijna elke dag controle's), zal over een tijdje wel weer minder worden, maar op dit moment is het gewoon te erg.
[/off-topic]

grtz, jeroen
 
Ik laat het wel gezellig voorkomen en dan probeer ik de rechter wel te overtuigen.
Ik heb iig al wat leuke argumenten :)
 
er zijn al minstens 100 mensen naar de rechter geweest hiervoor toch?? volgens mij hebben een hoop de boete niet hoeven betalen omdat de rollenbank gewoon niet rechtsgeldig is ofzo..
 
Back
Top