Beste mede 2takt supermotard schakelers,
Ik rijd momenteel met een Generic Trigger SM 50(aangekocht eind januari 2012, na eerst een half jaar een Skyteam PBR gehad te hebben, Mijn brommer heeft momenteel 1550 km) die op dit moment standaard loopt, erg traag, saai en vervelend dus. Hij loopt amper 45 (vlakke weg en maximum 50 met wat geluk, na 3 km op de baan te zijn) en dus erg traag Ik vind dat die begrenzing veel te nouw steekt, ze nemen het echt letterlijk die 45 km/u. En niet 50 a 55 ... maar ja je kent de wet.
Echter zou ik hem iets sneller willen maken dus niet opdrijven en tunen. Ik had in gedachten om de tandwielverhouding aan te passen en dus de tandwielen te vervangen. Een andere tandwielverhouding dus. Momenteel zit ik met 11 vooraan(kan dit, ik heb ze geteld maar het lijkt me zo weinig, de meeste standaard brommers zitten tussen de 12-14). Ik denk toch 11 ??? En 55 achteraan. Verbeter mij indien ik fout ben. Ik denk 11 - 55 kan ook anders zijn. Maar aangezien ik ze vooraan heb geteld en achteraan er duidelijk 55 op staat zal de verhouding wel 11-55 zijn wat ik erg raar vindt (want alle brommers rijden immers met 12/13-47 en ik 11-55)
Ik zou de tandwiel verhouding willen aanpassen om hem hoofdzakelijk sneller te doen acceleren maar ook iets sneller mag wel. Dus mijn doel is hoofdzakelijk snellere acceleratie en/of hem wat sneller doen!!!!! Hij moet (stukke) sneller trekken. van 0 tot 20 km/u trekt ie nog redelijk goed daarna niet meer ... Wat ik erg raar vindt. De eerste 20 a 25 km/u gaan zoals boter en daarna krijgt hij veeeel moeite om op te trekken. Wat stellen jullie voor, ik had gedacht aan een andere tandwielverhouding (de welke raden jullie mij het best aan voor betere acceleratie en iets meer topsnelheid ?) Ik wil geen 70 km/u rijden !!! 55 km/u a 60 max !! Andere oplossingen zijn ook goed, maar zijn die er wel behalve ontgrenzen ... en dan loopt het volledig illegaal ... Ontgrenzen is mijn laatste optie.
Bedankt en hopelijk kunnen jullie me een handje helpen
Ik rijd momenteel met een Generic Trigger SM 50(aangekocht eind januari 2012, na eerst een half jaar een Skyteam PBR gehad te hebben, Mijn brommer heeft momenteel 1550 km) die op dit moment standaard loopt, erg traag, saai en vervelend dus. Hij loopt amper 45 (vlakke weg en maximum 50 met wat geluk, na 3 km op de baan te zijn) en dus erg traag Ik vind dat die begrenzing veel te nouw steekt, ze nemen het echt letterlijk die 45 km/u. En niet 50 a 55 ... maar ja je kent de wet.
Echter zou ik hem iets sneller willen maken dus niet opdrijven en tunen. Ik had in gedachten om de tandwielverhouding aan te passen en dus de tandwielen te vervangen. Een andere tandwielverhouding dus. Momenteel zit ik met 11 vooraan(kan dit, ik heb ze geteld maar het lijkt me zo weinig, de meeste standaard brommers zitten tussen de 12-14). Ik denk toch 11 ??? En 55 achteraan. Verbeter mij indien ik fout ben. Ik denk 11 - 55 kan ook anders zijn. Maar aangezien ik ze vooraan heb geteld en achteraan er duidelijk 55 op staat zal de verhouding wel 11-55 zijn wat ik erg raar vindt (want alle brommers rijden immers met 12/13-47 en ik 11-55)
Ik zou de tandwiel verhouding willen aanpassen om hem hoofdzakelijk sneller te doen acceleren maar ook iets sneller mag wel. Dus mijn doel is hoofdzakelijk snellere acceleratie en/of hem wat sneller doen!!!!! Hij moet (stukke) sneller trekken. van 0 tot 20 km/u trekt ie nog redelijk goed daarna niet meer ... Wat ik erg raar vindt. De eerste 20 a 25 km/u gaan zoals boter en daarna krijgt hij veeeel moeite om op te trekken. Wat stellen jullie voor, ik had gedacht aan een andere tandwielverhouding (de welke raden jullie mij het best aan voor betere acceleratie en iets meer topsnelheid ?) Ik wil geen 70 km/u rijden !!! 55 km/u a 60 max !! Andere oplossingen zijn ook goed, maar zijn die er wel behalve ontgrenzen ... en dan loopt het volledig illegaal ... Ontgrenzen is mijn laatste optie.
Bedankt en hopelijk kunnen jullie me een handje helpen