geen compressie

Status
Not open for further replies.

nitrotje2008

Well-Known Member
yeet

ik heb als setup
mallossi krukas
s6 racing 70cc
17,5mm dellorto
mallossi koppeling
mallossi vario
yasuni c20

nu mijn vraag is ik heb net een nieuwe cilinder gestoken en bijna niets van compressie daarvoor zat er een 50cc als vervanging en daar zat er ook bijna niets van compressie op
ter verduideling ALLES ZIT ER PERFECT IN GEMONTEERD van men cilinder ken der al genoeg gestoken.:)
en als ik rijd rijd hij goed maar als ik tegen de 70km/h kom begint hij te sputteren.
dan heb ik alles nog eens gecontroleerd op krasjes enzo
dan alles trg mooi eronder gezet en nog altijd hetzelfde probleem:?
weet er iemand mss uit ervaring ofzo wat het zou kunnen zijn kheb alles al geprobeert
en soms wordt tie wel redelijk warm ( denk ik ) kheb geen tempratuurmeter

grtz
 
Advertisement - register to remove this

mja , hoe heb je de compressie gemeten?

en wat het een nieuwe cilinder?

wel net een nieuwe stage 6 70cc racing
gwn door op de kickstarter de duwen met de hand
tie gaat bijna in één stuk naar beneden zonder het pompgevoel
en men garagist zegt ook da er heel weinig op zit

en da sputteren tegen de 60 70 km/h wat zou dat kunnen zijn
er staat een 17.5mm op met een sproeier van 96
en men bougie is mooi licht koffiekleurtje ( lichtbruin )

grtz
 
dat zegt niet altijd wat , heb ik wel vaker meegemaakt dat ie vrij licht ging met een 70cc , dat kan verschillende oorzaken hebbem , maar niet alleen de compressie.

maar compressie meet je ook met een compressiemeter , en niet met de hand , dus zolang je de compressie niet meet weet je eigenlijk niks..

nog een ding is carterdruk , heb je een lage carterdruk kan het ook anders aanvoelen. (bijv. krukaskeering er bijna uit oid.)

maar zorg dus eerst dat je je compressie daadwerkelijk meet voordat je verder wat doet.

en meet de zuiger/cilinderspeling eens op (met een micrometer) , kan gebeuren dat er mischien een verkeerde zuiger in zit oid...
 
dat zegt niet altijd wat , heb ik wel vaker meegemaakt dat ie vrij licht ging met een 70cc , dat kan verschillende oorzaken hebbem , maar niet alleen de compressie.

maar compressie meet je ook met een compressiemeter , en niet met de hand , dus zolang je de compressie niet meet weet je eigenlijk niks..

nog een ding is carterdruk , heb je een lage carterdruk kan het ook anders aanvoelen. (bijv. krukaskeering er bijna uit oid.)

maar zorg dus eerst dat je je compressie daadwerkelijk meet voordat je verder wat doet.

en meet de zuiger/cilinderspeling eens op (met een micrometer) , kan gebeuren dat er mischien een verkeerde zuiger in zit oid...


de zuiger cilinderspeling heeft men garagist al gecontroleert en volgens hem was het goed.men 50CC had exact hetzelfde probleem dus ik denk nie dat het aan men cilinder ligt.
zoals je zegt is het mss de keerkringen want ik heb die niet vernieuwt na het plaatsen van men krukas.:L kga der eens nieuwe insteken
en ik heb nu ook juist gezien da er soms eens een druppel water lekt onderaan men cilinder. pff were nieuwe vloeibare dichting in plooien me die stomme ijzeren pakkingen das stront zeg:L
enfin kheb dan nog één vraagje:
als er nu een klein waterlekje zou zijn tussen de waterpomp en je carter hoe zou ik da kunnen weten en of zien.

grtz

ps. thx melf
 
ijzeren pakkingen?

alu ;)

maargoed , die pakkingen sluiten prima af ,mits je het goed monteerd , wel met siliconepakking maar met mate , een vlinterdun laagje erop doen ,niet teveel..

verder heeft een metalen pakking het voordeel dat deze niet ver ingedrukt word als een papieren pakking..

dus stront is het niet..

mja , monteer het eerst eens goed.

wat voor speling had de cilinder dan als ik vragen mag?

en meet alsnog de compressie eens..
 
ijzeren pakkingen?

alu ;)

maargoed , die pakkingen sluiten prima af ,mits je het goed monteerd , wel met siliconepakking maar met mate , een vlinterdun laagje erop doen ,niet teveel..

verder heeft een metalen pakking het voordeel dat deze niet ver ingedrukt word als een papieren pakking..

dus stront is het niet..

mja , monteer het eerst eens goed.

wat voor speling had de cilinder dan als ik vragen mag?

en meet alsnog de compressie eens..

ok zal ik proberen
de speling weet ik niet hij heeft het gecontroleerd en zei dat het goed was ik denk wel da hij er veel van kent want tie is al redelijk van leeftijd en doet het al zen hele leven aan brommers werken
ik zal eens de compressie meten
da ben ik ook vergeten telkens ik hem instaleer de cilinder heb ik goeie compressie en als tie dan even draaid heeft hij opeens veel minder compressie als ik hem dan trg opnieuw monteer met nieuwe vloeibare dichtingen (zukke blauwe siliconendichting) enzo is het weer goed en als tie dan even draaid is het trg minder en azo elke keer oftewel is het omdat hij te warm word en men vloeibare dichting dan mss smelt of eruit geblazen word word want der zit maar zon std radje van een zip onder
wat ik ook al gedacht heb is da men cilinderkop scheefgetrokken is:?
pff ik steek alles zo goed en op men gemakken en toch loopt het nog mis:L lol
 
mja , mischien zie je gewoon wat over het hoofd ,en daarom zeg ik ook , zorg dat je de spullen opmeet , zo krijg je een idee van de staat van je spullen en geeft je dus vastigheid.

meten = weten ;)
 
Heb je je zuiger en zuigerveren ook vervangen. Een maat van mij heeft datzelfde ook gehad, koud rijdt hij perfect maar als hij warm is is het echt bagger. Hij heeft zijn zuiger en zuigerveren vervangen en toen deed hij het gewoon goed.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top