Gaskabel bevroren?

aalanden-zuid

Well-Known Member
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn Jetforce TSDI uit 2007,
het ding zelf is prima nooit geen problemen mee gehad, altijd z'n beurten gehad. Maar nou vanochtend wou ik om 10 uur naar school gaan
wil ik wegrijden is er geen beweging in mijn gas hendel te krijgen, Je kan draaien wat je wilt maar niks. en ik heb het 2 keer geprobeerd, toen direct op internet gekeken dat je maar beter niet kon door draaien als ie vast zit.
Nou is het vannacht natuurlijk koud geweest, ook bij ons ( -5 ) dus denk ik dat het probleem daar aan ligt. Mijn scooter heeft die dag daarvoor van 16:00 tot en met 22:45 in de buitenlucht gestaan, er lag allemaal ijzel op.
( gister bleef mijn gashendel ook opeens hangen en wou niet meer terug, gelukkig wsa het bij het optrekken en gebeurde er voor de rest niks )
Mijn vraag heeft dit met het weer te maken?
en hoe komt er weer beweging in mij gas hendel?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

dan zou je m ergens neer moeten zetten waar het hoger dan 0 graden is iig , als ie dan wel goed is weet je dat het aan de kabel ligt.

en dat hoeft geen water te zijn , dit kan ook vet zijn , sommige kabels zijn gesmeerd met vet , en dat bevriest vrij gauw.

heb wel meegemaakt dat zelfs kickstarters vast zaten door gebruik van (overtollig) vet!!
 
Ja ik zal eens aan mijn vader vragen of die nog een oud kleedje heeft ( aangezien mijn vader binnenvaartschipper is , zal dit vast geen probleem zijn ) Hij staat trouwens altijd s'nachts in een schuur waar wel makkelijk de kou in kan komen.
 
Zolang het onder die deken maar niet vriest :p

Ik had het eerst ook met mn opgevoerde scooter, ging ff goed en ineens knalde ik volgas weg. Direct killswitch gebruikt maar je schrikt je verrot, toen een deken eroverheen elke avond en nooit meer problemen gehad :)

Melf, s'nachts he!! :+
 
Zodra hij in de schuur staat een kleed erover heen ja. Met een beetje geluk is dan je probleem opgelost. Misschien je gaskabel insmeren met vaseline nog.
 
dan zou je m ergens neer moeten zetten waar het hoger dan 0 graden is iig , als ie dan wel goed is weet je dat het aan de kabel ligt.

en dat hoeft geen water te zijn , dit kan ook vet zijn , sommige kabels zijn gesmeerd met vet , en dat bevriest vrij gauw.

heb wel meegemaakt dat zelfs kickstarters vast zaten door gebruik van (overtollig) vet!!

welk vet bedoel je dan, aangezien een beetje vet tot-20/-30 gaat.
 
Probeer nou eerst die truuk met dat kleed maar eens, voordat je je halve scooter weer sloopt omdat er zo nodig een gaskabel vervangen moet worden. Wellicht is dat helemaal niet nodig.
 
Ik heb dit gehad met mijn Zip.
Nieuw gaskabeltje steken en je probleem is opgelost.
Gewoon een versleten kabel..

Dit zou best mogelijk kunnen zijn, maar ik denk het zelf eerlijk gezegd niet
aangezien ik het wel heel vreemd vind dat hij bij zo'n koude nacht dat heeft en daarom denk ik dat mijn gaskabel niet versleten is.
Ga trouwens zo de boel even laten dooien en vannacht even een dekentje over heen leggen.
 
Je kabel gaat constant door je kabelhuls op en neer.
Waar ook je vet in zit.
Naar mate gaat dit slijten en komt er vocht bij.
En daardoor gaat je kabel vast zitten.
Als je hem bij je gashendel los haalt, zal je zien dat je hem niet terug kan duwen.
Beetje WD40, en hem een paar keer op en neer doen, dan zal je zien dat hij weer werkt zoals eerst.
Dan ga je naar je werk, wil je weg rijden, en heb je hetzelfde probleem.

Het is maar een advies, maar ik zal hem vervangen.
Beter voorkomen dan genezen zullen we maar zeggen. :)
 
dat invetten met dat spul ga ik zowiezo nog doen van de week, en mijn gashendel heeft weer normale weerstand ( helemaal niks aan gedaan nog ) ik ging eerst even kijken voor dat ik aan de slag ging om even naar mn caberateur te kijken en toen draaide hij weer normaal, maar goed dit kan komende winter weer gebeuren dus ik zal hem zeker nog even invetten, waar is dat WD40 verkrijgbaar?
 
Nou is het weer avond en staat ie weer vast :S:p
en mijn goeie deken komt vrijdag pas:(
Dus da word voorlopig nie rijden nie!
Of het moet een ander probleem zijn, maar hij deed het vanmiddag toen het boven 0 was wel gewoon weer goed.
iemand nog suggesties ?
 
Back
Top