Gaarne hulp bij afstellen rs

Dennis

ToetToet
Gaarne hulp bij afstellen rs
Goedenmiddag,

ik kom er niet uit met het afstellen van mijn rs, en hoop dat iemand me kan helpen

De rs is geheel standaard op een gianelli uitlaat na.

Aprilli RS troley corser uit 2001, 9 mm carb.

sproeier 52 56 60 64 68 75 heb ik getest, en met geen 1 reed het fatsoenlijk door. hij liep met elke sproeier wel redelijk tot goed stationair, maar het wil echt niet lekker rijden, ik kom niet boven de 6000 toeren uit, boven de gaat hij sort van stotteren o.a en voel ik de ketting trillen.

het luchtfilter is niks aan gedaan, ik zag dat de inlaat erg klein is, misschien te weinig lucht o.a ?

Volgens mij hoort het echt wel meer toeren te draaien als dat het nu doet. veel koppel heb ik ook niet echt... en het is echt 1 groot drama.

Inlaat is ook gewoon standaard, zag dat het spruitstuk erg klein was, maar volgens mij kan daar weinig aan veranderd worden,

ik hoop dat iemand me kan & wil helpen

dank je wel voor de moeite

m.v.g Dennis
 
Advertisement - register to remove this

ik rijd zelfs met std luchtfilter met 19mm en 70cc etc. en die draait makkelijk 12.000 ;)

het komt gewoon omdat de cilinder behoorlijk begrensd is , ik zette in een uitgeboorde carb met uitgeboord spruitstuk en bewerkte cilinder altijd rond de 68 , dit mag bij jou wel gewoon een std sproeier of 1 maatje groter ongeveer zijn.

dat type is gewoon TE begrensd :p

wil je een lekker lopen de RS met andere pijp zou ik toch echt gewoon het spruitstuk naar 14 maken , carb ook en de uitlaatpoort wat hoger zetten , dan loopt ie zo'n 80/85 en trekt ie stukken beter , mischien ook nog een tandje groter voor.

helaas is het niet anders , de std RS cilinder van dat type is gewoon net een snorcilinder gewoon.
 
precies , en het engige wat je ook kunt afstellen is alleen maar de sproeier..

tis dat je zover weg woont , anders had ik het zo voor je opgelost...
 
spruitstuk , carb uitboren en afwerken , en cilindertiming aanpassen ...

ik heb hier zelf ook dat type , zelfs met uitgeboorde carb en cilinder aangepast loopt het niet zo mooi als de Rieju's , nieuwe types RS etc. , het zit m voor het grootste gedeelte in de cilinder gewoon.

maar als je de boel veranderd loopt ie ook best leuk wel..
 
ligt eraan wat je wilt , als jij tevreden zou zijn met zoiets wil ik dat best voor je doen , maar een ander 50cc cilindertje lost al een heleboel op , maar dan loopt ie ook echt wel wat sneller , denk wel zo'n 95/100@ teller maar dan trekt ie wel erg goed :)

zou dan btw wel een degelijk std cilindertje nemen , geen supersonische 50cc :p
 
Trophy is de meest geschikte snelle cilinder voor dagelijks gebruik.

type:
maat: Per stuk
40,00mm merk:
past op: Top Performances
Aprilia RS50, MX50, Tuono, Extrema, Classic
Beta Enduro, SM, RR, WXE,WSM
HM CRE
Husqvarna CH Racing
Malaguti XSM, XTM
MBK X power
Peugeot XR6
Rieju RR, Spike, RS1, RS2, SMX, RMX
MH Furia, SM, RYZ, RX
ShercoHRD
Yamaha TZR, DT50R, DT50X.

zoiets, ze schijnen std onder een rs van 2004 te zitten, prijs is goed te doen, en onbegrensd liep die rs al prima
 
gilardoni is wel goed , trophy zal idd ook goed lopen :) ,of ze std op de nieuwe types zitten weet ik niet , volgens mij niet mja , kan maar zo.

mja gilardoni kost ook genoeg :p
 
mja , kwestie van cilindertje hoef je het ding niet om te verkopen :p

trophy is btw niet duur ,en met kop :)

heb nog wel een KRD 70 voor je :*

ik denk dat ik zelf ook een ander cilindertje ga zoeken ,maar wel 70cc
 
melf #50 said:
mja , kwestie van cilindertje hoef je het ding niet om te verkopen :p

trophy is btw niet duur ,en met kop :)

heb nog wel een KRD 70 voor je :*

ik denk dat ik zelf ook een ander cilindertje ga zoeken ,maar wel 70cc

ding was gewoon cheap gekocht om lekker te rijden, ik heb/had gewoon geen zin meer om te kutten eraan, en nu weer een nieuwe cilinder enz, ik heb haast geen geld meer:p en dan weer dat afstel geouwehoer
 
daar geloof ik dus nog steeds niks van , ik heb tientallen types gemaakt van die dingen (99), nieuw afgeleverd etc. , je kunt mij dus echt niet wijsmaken dat als zij er alleen een andere uitlaat op zetten dat ie dan goed loopt..

ik heb van de af1 , rs oude type , rs99 , rs nieuwe type ,rieju mrx , rieju rr , motohispania etc. etc. echt veel van gemaakt , dus ik weet echt wel wat het verschil is..
 
Hij heeft toch nieuw type of vergis ik mij?

Je hebt iig wel gelijk melf, dat die ouwe cilinders niet echt liepen zonder de uitlaat poort omhoog te gooien. Met gianelli uitlaatje en 17.5 carberateur en uitlaat poortje wat omhoog loopt het opzich wel lekker.(waar ik op gereden heb) en andere maat van mij heeft volgens mij exact de zelfde met enkel een ander uitlaatje. Maar dat is meen ik wel ''nieuwe'' type.
 
dat ding moet echt wel meer kunnen draaien dan 6000! Stotteren boven de 6 is echt geen teken van begrenst oid, gewoon van n kut afstelling oid. Precies dezelfde cilinder draaide er bij mij ook 8500 max!
 
Back
Top